در همين زمينه
15 آبان» همايون خواند محمدرضا شجريان گوش داد، ايسنا8 مرداد» سيمرغ بدون مرغ سحر پر کشيد، گزارش ايلنا از اجرای پروژه موسيقايی سيمرغ 31 فروردین» دلم گرفته اِی دوست...، صدای همايون شجريان در تهران پيچيد، گزارش کنسرت همايون شجريان، ايسنا 28 فروردین» بليتهای کنسرت همايون شجريان و همنوازان حصار تمام شد؛ احتمال اضافه شدن يک روز به اجراها، ايسنا
بخوانید!
24 آذر » ۱۶ کشته و زخمی در برخورد تريلی با عزاداران تاسوعا در اراک، ايلنا
22 آذر » اجراهاي يكپارچه همايون شجريان در سراسر ايران، ایلنا 22 آذر » فرهاد توحيدی و ناگفتههای مجمع عمومی خانه سينما، ايسنا 22 آذر » محمدمهدی عسگرپور دوباره مديرعامل خانه سينما شد، ايلنا 22 آذر » استفاده از توانمندیهای همسایگان برای اطفای حریق جنگل های شمال، مهر
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! اجراهاي يكپارچه همايون شجريان در سراسر ايران، ایلناهمايون شجريان بعداز اجراي موفقيتآميز خود در تهران و شيراز قرار است بعداز محرم و صفر در شهرستانهاي مختلف ازجمله بوشهر، اهواز، بروجرد به اجراي موسيقي بپردازد. محمدعلي رفيعي(مدير برنامههاي محمدرضا و همايون شجريان) در گفتوگو با خبرنگار ايلنا گفت: مجموعه آلبوم(آب، نان، آواز) كه تاكنون در اروپا و ايران اجرا شده؛ قرار است به صورت جديتر در شهرستانهاي مختلف كه محدوديت اجراي موسيقي و همچنين به صحنه آمدن نوازندههاي خانم را نداشته باشد، اجرا شود. وي افزود: يكي از سياستگذاريهاي موسسه دلآواز اين است كه تمام اجراهاي موسيقي كه در تهران اجرا مي شود را به تمام شهرستانها ببرد تا آنها هم با موسيقي بيشتر آشنا شوند. وي، دربارهي هدف از اين اجراها گفت: مهمترين دليل اين كار اين است كه سالنهايي مخصوص موسيقي و با ظرفيت بالا ساخته شود و بخش خصوصي يا دولتي ترغيب به انجام چنين كاري شود. رفيعي افزود: هماكنون بيشتر سالنهاي شهرستانها ظرفيت 400 – 500 نفري دارند كه مخصوص كنسرتهاي كوچك است و باتوجه به جمعيت آن شهر ساخته شدهاند. اين درحالي است كه با اين كار؛ ضرورت ساخت سالنهايي در ظرفيت بزرگتر احساس ميشود. وي در ادامه خاطرنشان كرد: زماني كه ما يك اجرا را با مقدار زيادي هزينه در آمريكا و اروپا اجرا ميكنيم؛ چرا نبايد كشور خودمان بتواند از اين امكانات استفاده كند. بهگفتهي مدير برنامه شجريانيها، قيمت بليت، قيمت اجاره سالن، قانونهاي سليقهاي و... هنرمندان را از اجرا در تهران و شهرستانها دلسرد ميكند. رفيعي، هزينهي برگزاري يك كنسرت در شهرستان(ولو ازنظر مسافتي نزديك به تهران باشد) را قابل صرفهي اقتصادي براي يك هنرمند ندانست و تصريح كرد: هزينهي حمل و نقل، هزينهي اقامت، عدم اجرا در سالنهايي بالاي هزار نفر، قيمت پايين بليط(18 تا 25 هزار تومان)، عوارض ازجمله هزينههاي سرباري است كه منجر به مساوي شدن هزينهها با درآمد ميشود. وي افزود: در اين شرايط براي ما بسيار آسانتر است كه يك كنسرت نه در تهران، بلكه در اروپا و آمريكا برگزار كنيم و ازنظر درآمد نيز برايمان بهتر است. وي، مهمترين مشكل در شهرستانها را براي برگزاري كنسرت به قانونهاي سليقهاي و شخصي مربوط دانست و خاطرنشان كرد: مشكلاتي كه ما در تهران داريم؛ در مقايسه با مشكلات شهرستان اصلاً به چشم نميآيد. رفيعي گفت: در شهرستانها قانونها براساس نظرات سليقهاي يك شخص ميچرخد و نه براساس قانون كلي كه از تهران صادر ميشود. به فرض مثال شهر تبريز خودشان از ما دعوت كردند كه در اين شهر روي صحنه برويم اما در آنجا با اين قانون مواجه شديم كه نوازندههاي خانم نبايد روي صحنه بروند اين درحالي است كه ماتوانستيم همين برنامه را در شهرستان قزوين اجرا كنيم. Copyright: gooya.com 2016
|