دوشنبه 22 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرهاد توحيدی و ناگفته‌های مجمع عمومی خانه سينما، ايسنا

فرهاد توحيدی رييس هيات مديره جديد خانه سينما گفت: در اولين جلسه هيات مديره خانه سينما پس از برگزاری انتخابات داخلی هيات‌مديره، هيات مديره جديد، آقای عسگرپور را به عنوان مديرعامل خانه سينما ابقاء کردند.

سخنگوی خانه سينما در پاسخ به اينکه چرا اولين جلسه هيات مديره جديد برای انتخاب مديرعامل خانه سينما بلافاصله بعد از مجمع عمومی ديشب برگزار شد، به خبرنگار بخش سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،گفت: پس از برگزاری مجمع عمومی و انتخاب هيات مديره، اولين جلسه را به خاطر سفر آقای تورج منصوری ديشب برگزار کرديم.

وی ادامه داد:تورج منصوری امروز برای پيگيری امور پس‌توليد فيلم «جنوب آسمانی» عازم لبنان است و تا مدتی در تهران نخواهد بود، بنابراين بلافاصله بعد از مجمع عمومی،هيات مديره جديد تشکيل جلسه داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




توحيدی درباره چيدمان هيات مديره جديد هم توضيح داد:بنده به عنوان رييس هيات مديره و سخنگوی خانه سينما، امير اثباتی‌ نائب ريس هيات مديره، ابراهيم مختاری دبير هيات مديره در جلسه ديشب انتخاب شديم و اعضاء هيات مديره بر ابقاء محمد مهدی عسگرپور به عنوان مدير عامل خانه سينما تصميم گرفتند.

وی تصريح کرد:مطابق اساسنامه جديد خانه سينما، هيات مديره منتخب پس از انتخاب از تاريخ اولين جلسه به مدت يک ماه وقت دارند نسبت به انتخاب مديرعامل خانه سينما اقدام بکنند و دوباره تاکيد می‌کنم با توجه به اينکه امروز آقای منصوری عازم لبنان بودند و قصد داشتيم از نظرات ايشان به عنوان يکی از سينماگرانی که سابقه طولانی در مديريت صنفی و خانه سينما دارند استفاده بکنيم، اولين جلسه هيات مديره را بلافاصله بعد از پايان مجمع عمومی برگزار کرديم که تا حدود ۱۲ شب طول کشيد.

فرهاد توحيدی در پاسخ به اينکه نمايندگان تهيه‌کنندگان در مجمع عمومی چگونه حضور داشتند، توضيح داد: دو تن از اعضای شورای‌عالی به عنوان ناظر شرکت کردند و دوستانی از اتحاديه تهيه‌کنندگان به خانه سينما آمده بودند که با آنها گفتگو کرديم و خواهش کرديم آرامش را حفظ کنند وآنها نيز همکاری کردند و خانه سينما را ترک کردند. همين‌جا لازم است از آنها تشکر کنم که همکاری کردند تا مجمع عمومی در کمال آرامش برگزار شود.

سخنگوی خانه سينما تصريح کرد: مجمع عمومی ديشب جزو معدود جلساتی بود که با آرامش بی‌نظيری برگزار شد و دوستان در کمال انصاف انتقاداتشان را مطرح کردند، به‌خصوص آقای الوند رييس کانون کارگردانان و شورای مرکزی اين کانون با اقدام به موقع و در خور تقديرشان که به مجمع عمومی بازگشتند و حمايت کردند حضور پرباری داشتند. همچنين ديشب آقايان الوند و درمنش مطالبی را مطرح کردند که برای هيات مديره آتی خانه سينما مفيد و کارساز است.

توحيدی با اشاره به حضور پررنگ اصناف در مجمع عمومی ديشب ادامه داد: رای‌گيری به عمل آمده و آرای اخذ شده از حضور ۲۷ صنف حکايت دارد که اگر تعداد و ترکيب آراء را توجه کنيم، معلوم می‌شود چه اتفاق نظر و چه وحدتی بين صنوف حاکم بوده است که اين ناشی از بحث‌های فراوانی است که صنوف با يکديگر داشتند. شايد اين مجمع به پشتوانه ده‌ها ساعت بحث‌های کارشناسی تشکيل شد و از همين جهت بود که بسيار منظم و مرتب بود.

رييس هيات مديره خانه سينما، اقدام مهم مجمع عمومی را تشکيل کارگروهی برای اصلاح ساختار خانه سينما دانست و به ايسنا افزود: تشکيل کارگروهی برای اصلاح ساختار خانه سينما به تصويب حاضران در مجمع عمومی رسيد و مجمع عمومی بر اين موضوع تاکيد کرد که هر نوع اصلاح ساختاری امری درون‌زا و مربوط به صنوف عضو در خانه سينماست. هيات مديره نيز موظف شد، طی نظرخواهی از تمام صنوف برای معرفی خبرگان‌اش برای شرکت در اين کارگروه‌ها فعاليت کند.

وی همچنين از همه‌ی صنوف خانه سينما به خاطر ابراز اعتمادی که به منتخبان صنوف داشتند تشکر کرد و گفت: آنچه برنامه کاری هيات مديره دوازدهم خانه سينما خواهد بود، رسيدگی به امور رفاهی، صنفی و معيشتی اعضای بزرگوار خانه سينما خواهد بود، اميدواريم با کمک همه مسوولان ذيربط در اين زمينه اقدامات شايسته‌ای انجام شود.

توحيدی در پاسخ به اينکه پيش‌بينی شما از روند تعامل خانه سينما با معاونت سينمايی چيست، گفت: همان موقع هم اعلام کرديم آماده همکاری هستيم و اختلاف نظرها را طبيعی می‌دانيم.

وی ادامه داد:اميدواريم با حضور نيروهای تازه‌نفس در هيات مديره خانه سينما که هر يک از پشتوانه و سابقه طولانی صنفی و شخصيت والای هنری برخوردارند، با تفاهم کار صنفی ادامه پيدا بکند و تغييرات در هيات مديره برای کمک به ايجاد فضايی تازه در جهت همدلی و همگرايی در خانواده سينما باشد.

وی تصريح کرد:ما به اندازه کافی از اختلافات زيان ديده‌ايم، اميدواريم به کارهای اصلی برسيم و با آرامش و صبوری و دست به دست هم مشکلات را حل کنيم.

توحيدی در پاسخ به اينکه جلسه بعدی هيات مديره چه زمانی برگزار می‌شود، خبر داد: جلسه دوم هيات مديره فردا ـ ۲۳ آذر ماه ـ برگزار می‌شود و دستور جلسه انتخاب اعضاء کارگروه اصلاح ساختار خانه سينما است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016