سه شنبه 7 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آثاری از ضياء موحد در حوزه‌ ادبيات و منطق تجديد چاپ می‌شود، ايسنا

ضياء موحد از تجديد چاپ دو اثرش در حوزه‌ی ادبيات و منطق خبر داد.

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته‌ی موحد، کتاب «ديروز و امروز شعر فارسی» در حوزه‌ی ادبيات و «از ارسطو تا گودال؛ مقاله‌های فلسفی - منطقی» در حوزه‌ی منطق و فلسفه برای نوبت دوم از سوی نشر هرمس تجديد چاپ می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته‌ی اين شاعر و پژوهشگر فلسفه، کتاب «ديروز و امروز شعر فارسی» که دربرگيرنده‌ی گفت‌وگوها و نوشته‌های او در نقد شعر فارسی است و بهار سال جاری منتشر شده، در مرحله‌ی آماده‌سازی برای چاپ دوم است. همچنين کتاب «از ارسطو تا گودال؛ مقاله‌های فلسفی - منطقی» نخستين‌بار در سال ۸۳ منتشر شده است و به چاپ دوم می‌رسد.

اسفند‌ماه سال گذشته نيز کتاب «شعر آينه‌ی انديشه» تأليف عليرضا پورمسلمی در بررسی شعرهای ضياء موحد منتشر شد.

ضياء موحد سال ۱۳۲۱ در اصفهان به دنيا آمده و تحصيلاتش را در دانشکده‌ی علوم دانشگاه تهران در رشته‌ی فيزيک و در يونيورسيتی کاج لندن در رشته‌ی فلسفه انجام داده است. او هم‌اکنون مدير گروه منطق و عضو هیأت علمی مؤسسه‌ی پژوهشی حکمت و فلسفه‌ی ايران است. از جمله آثار تأليفی او در حوزه‌ی منطق و فلسفه به کتاب‌های «منطق موجهات»، «واژگان توصيفی منطق؛ انگليسی به فارسی» و «درآمدی به منطق جديد» می‌توان اشاره کرد. همچنين به قلم اين شاعر، مجموعه‌های شعر «مشتی نور سرد»، «نردبان اندر بيابان» و «غراب‌های سفيد» و پژوهش‌های ادبی «شعر و شناخت؛ مجموعه‌ی مقاله‌های ادبی» و «سعدی» منتشر شده است. ترجمه‌ی کتاب‌های «منتقدان فرهنگ» اثر ماتيو آرنولد و «نظريه‌ی ادبيات» رنه وِلِک و استين وارِن با همکاری پرويز مهاجر از ديگر آثار اوست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016