دوشنبه 13 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين سروده‌های اخوان‌ثالث منتشر می‌شود، ايلنا

مجموعه اشعار مهدی اخوان ثالت که «سال‌ ديگر ای دوست؛ ای همسايه!» نام دارد از ميان دست‌نوشته‌ها و سياه مشق‌های اين شاعر کشف و جمع‌آوری و برای انتشار به وزارت ارشاد سپرده شده است.


ايلنا: مجموعه‌ای با نام «سال‌ ديگر ای دوست؛ ای همسايه!» را تدارک ديده‌ايم که شامل آثاری از زنده‌ياد مهدی اخوان ثالث که تا کنون در يک کتاب منتشر نشده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




زردشت اخوان ثالث(مدير انتشارات زمستان) در گفتگو با خبرنگار ايلنا، ضمن بيان اين خبر افزود: برخی از اين اشعار به صورت تک تک در مطبوعات منتشر شده و برخی ديگر از ميان دست‌نوشته‌ها و سياه مشق‌های ايشان کشف و جمع‌آوری شده است. در اين ميان تعدادی از آخرين اشعار اخوان ثالث نيز که تاکنون منتشر نشده ‌بودند؛ در اين مجموعه به چاپ خواهد رسيد.
وی درخصوص اين مجموعه گفت: «سال‌ ديگر ای دوست؛ ای همسايه!» مجموعه‌ای‌ است حدودا با ۲۱۵ صفحه که برگرفته از تمام دوره‌های شعری اخوان ثالث است. اين کتاب با اين مختصات برای اخذ مجوز به ارشاد سپرده شده و بايد ديد رای ارشاد چيست.
زرتشت اخوان ثالث در ادامه درباره‌ی تازه‌های انتشارات زمستان توضيح داد: خوشبختانه پس از ۷-۸ سال موفق شديم «نقيضه و نقيضه سازان» مهدی اخوان ثالث را تجديد چاپ کنيم. همچنين جلد بعدی مجموعه‌کتب امثال و حکم با نام «ذيلی بر امثال و حکم دهخدا» نيز که شامل حاشيه‌نويسی‌های اين شاعر برجسته و جمع‌آوری مثل‌های ايرانی‌ و برخی از شواهد آن‌هاست، به زودی منتشر خواهد شد.
پسر زنده‌ياد اخوان ثالث اضافه کرد: جلد سوم مقالات اخوان با نام «حريم سايه‌های سبز» هم آماده چاپ است و پيش‌بينی می‌کنيم در ماه‌های آينده به بازار کتاب بيايد. همينطور کتاب‌های «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم»، «آخر شاهنامه»، «از اين اوستا» و «سرکوه بلند» تجديد چاپ خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016