دوشنبه 13 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گفتگوی صريح و بی‌پرده‌ خانه‌ سينما و معاونت‌ سينمايی، ايلنا

خانه‌سينما و معاونت‌سينمايی درباره نگاه خود و مواردی که درباره آنها اختلاف نظر وجود دارد؛ با يکديگر شفاف و روشن گفتگو کردند. اين گفتگوها منجر به تفاهم‌نامه‌‌ شد که اولين گام آن تشکيل کميته مشترک است.


ايلنا: اولين جلسه هيات‌مديره جديد خانه‌سينما با معاونت‌سينمايی صبح امروز(۱۳ دی) کليد زده شد.
در اين ديدار؛ سيدعليرضا سجادپور، بابک خانيان، حميدرضا ديبايی ازسوی ارشاد و فرهاد توحيدی، محمدمهدی عسگرپور، امير اثباتی، تورج منصوری، محمدرضا مويينی، ابراهيم مختاری، محمد سرير، خادم و مريلا زارعی ازسوی خانه‌سينما حضور داشتند. محل جلسه هم در ساختمان معاونت‌سينمايی در بهارستان تعيين شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




طبيعی بود که از اين جلسه؛ خبری به بيرون درز نکند. احتمالا دو طرف که پيش از اين بارها دربرابر يکديگر قرار گرفته و نظرات متفاوت خود را به جامعه‌ی سينمايی انتقال داده بودند، بايد برای به تفاهم رسيدن در يک نشست؛ تلاش بيشتری کرده و سخت‌تر به موارد اشتراک‌نظر دست پيدا کنند.
آنچه از اين نشست رسما منعکس شد؛‌ شامل اطلاعيه‌ای بود که از تشکيل يک کميته با عضويت سعيد رجبی‌فروتن، داوود رسوليان، بابک خانيان، فرهاد توحيدی، ابراهيم مختاری و محمدرضا مويينی خبر می‌داد.

اينکه اين ترکيب چگونه می‌تواند راهکارهای اجرايی برای موارد اختلاف‌نظر ميان خانه‌سينما و مديران ارشاد پيدا کند، آنهم باتوجه به اينکه هيات حاضر مرکب از شش نفر است که در موارد لازم امکان رسيدن به آمار لازم برای رای‌گيری را غيرممکن می‌کند، چندان مجال طرح ندارد. مهم اين است که آيا اين هيات خواهد توانست از دامنه‌ی اختلافات ميان دولت و صنف کاسته و برای رسيدن به وفاق؛ راهکاری ارايه دهد؟
خبرگزاری ايلنا در گفتگويی که با فرهاد توحيدی(رئيس هيات‌مديره خانه‌سينما و سخنگوی اين هيات) انجام داد، ضمن آنکه وفاداری توحيدی به امانتداری محتوای جلسه را ستود؛ اما از وی خواست که نتايج عملی‌تری از جلسه ارايه دهد که توحيدی گفت: در کل جلسه مثبت بود. در اين نشست صريح و بی‌پرده؛ دو طرف با هم گفتگو کردند. خانه‌سينما و معاونت‌سينمايی درباره نگاه خود و مواردی که درباره آنها اختلاف نظر وجود دارد؛ با يکديگر شفاف و روشن گفتگو کردند و مسايل موردنظر خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: هم ما و هم معاونت‌سينمايی مواضع خود را صريحا مطرح کرديم و نتايج خوبی هم به دست آورديم. اين گفتگوها منجر به تفاهم‌نامه‌ی جديدی شد که اولين گام آن تشکيل کميته مشترک برای حل تمام مسائل فی‌مابين و اختلاف‌نظرهای موجود است.

توحيدی با اشاره به اينکه اين جلسه گام بزرگی برای پيشرفت و تعالی سينمای کشور است، درباره مسئله‌ی بودجه‌ی خانه‌سينما و اينکه آيا اين موضوع در جلسه مطرح شده يا خير، گفت: اين موضوع در نشست مطرح شد و قرار شد تمام مسائل همچون مسئله بودجه خانه‌سينما نيز در اين کميته حل و فصل ‌شود. اميدوارم اين کميته راه پيشرفت و تعالی سينما را هموار کند.

وی درباره جلسه‌ی بعدی هيات‌مديره خانه‌سينما و معاونت‌سينمايی نيز گفت: جلسه بعدی به زودی و بعداز فعاليت کميته‌ی مشترک برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016