چهارشنبه 22 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرقت کابلهای مخابراتی ادامه دارد - قطع ارتباط 5 هزار مشترک تهرانی، مهر

سرقت کابلهای تلفن ثابت در دو مرکز مخابراتی تهران بار دیگر ارتباط تلفنی حدود پنج هزار مشترک را قطع کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرقت کابل از مرکز مخابرات شهید کرمی تهران باعث قطع ارتباط سه هزار و 520 مشترک تلفن ثابت با پیش شماره های 6620 الی 6624، 6629، 6630 ،6632 در محدوده جنوب بزرگراه جاده ساوه، یافت آباد شمالی، بازار مبل ایران، پاساژ ارضی و خیابان سجاد شد و ارتباط 1400 مشترک نیز به دلیل سرقت کابل های مخابراتی در مرکز شیخ‌فضل‌الله نوری با پیش شماره‌های 8803 الی 8806، 8821، 8860 الی 8862 حوالی خیابان 41 و 43 یوسف آباد، مستوفی، مدبر، ابن سینا، نسترن، لاله، اکبری و میدان اسدآبادی از روز گذشته قطع شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرده که کارکنان فنی شبکه کابل این شرکت بلافاصله به محل سرقت کابل اعزام و مشغول تعویض کابل ها هستند و امید می رود ظرف 72 ساعت این مشکل برطرف و ارتباط تلفنی مشترکان برقرار شود.

هفته گذشته نیز سرقت کابل مخابراتی یکی از مراکز مخابراتی تهران ارتباط بیش از سه هزار مشترک تلفن ثابت مرکز مخابرات شهید بهشتی با پیش شماره‌های 8845 الی 8847 را قطع کرد.

اواسط آذر ماه امسال نیز دزدی از کابلهای مخابراتی تهران منجر به قطع ارتباط 4 هزار مشترک تهرانی شد. این سرقت کابل در مرکز مخابرات شهید زارعی تهران روی داد و سبب شد تا ارتباط مشترکان تلفن ثابت با پیش شماره‌های 4410 الی 4414 و 4416 در محدوده میدان المپیک و دهکده المپیک تهران حدود 72 ساعت قطع و با اختلال روبرو شود.

دزدی کابلهای مخابراتی مربوط به این چند مورد نمی شود و موارد متعددی از این قبیل گزارش شده است که از جمله آن می توان به چندین فقره سرقت کابل در فاصله حدود دو هفته در اردیبهشت ماه امسال اشاره کرد که ارتباط بیش از 15 هزار مشترک تهرانی را مختل کرد و باعث متضرر شدن پیمانکاران نگهداری مراکز مخابراتی شد.

این سرقتها در حالی اتفاق می افتد که به گفته کارشناسان هر یک متر کابل حدود 8 کیلوگرم وزن و یک تخته کابل وزنی حدود 4 تن دارد که به راحتی و با دست قابل سرقت نیست.

اگرچه به اعتقاد کارشناسان مس به کار رفته در کابلهای مخابراتی ارزشمند است و تنها دلیلی که می تواند باعث سرقت شود نیز همین مسئله است اما سرقت این حجم کابل تنها با چرثقیل امکان پذیر است و چنانچه سارقان به دلیل حجم زیاد این کابلها بخواهند از روش خرد کردن و بریدن سیم ها استفاده کنند حدود دو ساعت برای بریدن هر کابل زمان نیاز است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016