چهارشنبه 22 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

90 درصد بدحجاب‌ها از ماهواره و اینترنت الگو می‌گیرند!، مهر

رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی کشور گفت: 90 درصد زنان و دختران بدحجاب از ماهواره‌ها و اینترنت الگو می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، سردار احمد روزبهانی بعد از ظهر سه شنبه در کارگاه آموزشی مبلغین که در مرکز آموزش‌های فرهنگی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد به برخی ابزارها و تجهیزات دشمنان در جنگ نرم اشاره کرد و در مورد پیامدهای خطرناک استفاده از اینترنت گفت: اگر از اینترنت در رابطه با مسائل علمی و پژوهشی استفاده کنیم در حقیقت به درستی از ظرفیت آن بهره برده‌ایم اما بیش از آنکه فرهنگ استفاده از اینترنت را یاد بگیریم و یاد بدهیم اینترنت در خانه‌ها و ادارات وارد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




روزبهانی اظهار داشت: ما چه بخواهیم چه نخواهیم ظرف دو سه سال آینده اینترنت در همه خانه‌ها ورود پیدا می‌کند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با بیان اینکه صدها هزار سایت مبتذل و مستهجن در فضای اینترنت ایجاد شده است، تصریح کرد: ممکن است در جامعه برای فردی که به دنبال فساد اخلاقی است، ناامنی و رودربایستی وجود داشته باشد اما کسی که از فضای اینترنت برای دوست یابی و دیدن سایت‌های مستهجن و مبتذل استفاده می‌کند پرده خجالت و رودربایستی و ناامنی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: از هر 10 ارتباطی که در فضای اینترنت برقرار شده و منجر به ازدواج شده، 8 مورد منجر به ازدواج ناموفق شده است و از هر 100 ارتباط اینترنتی، متاسفانه نیمی از آنها به فاسدشدن دختر یا پسر منجر شده است.

گسترش داستانهای مبتذل اینترنتی خطرناک است

روزبهانی گسترش داستان‌های مبتذل اینترنتی را خطرناک دانست و اظهار داشت: در فضای اینترنت داستانهایی در حد 3 الی 4 صفحه که نویسنده آن ابتدای داستان را به گونه‌ای نوشته است که هر کسی به آن مراجعه کرده باشد حتما اول تا آخر آن را مطالعه خواهد کرد.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا گفت: اگر نوجوان یا جوانی چندین داستان اینترنتی مبتذل را مطالعه کند در رفتار و افکار وی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

وی ماهواره را از دیگر ابزارهای دشمنان در جنگ نرم دانست و یادآور شد: بیش از 2 هزار کانال ماهواره در ایران قابل دسترس است که تعداد قابل توجهی از آنها مبتذل و مستهجن هستند.

وی گفت: قابلیت گیرندگی بیشتر شبکه های ماهواره‌ای در کشور چین وجود دارد ولی این کشور شبکه‌هایی را که نظامش نمی‌پسندد را محدود کرده است و تنها کشوری که در مسئله ماهواره بی در و دروازه است ایران است.

گسترش بدحجابی‌ها سازماندهی‌شده است

روزبهانی با بیان اینکه 90 درصد دختران و زنان بدحجاب از ماهواره‌ها و اینترنت الگو می‌گیرند اظهار داشت: تمامی طرح‌هایی که در زمینه تنگ شدن مانتوهای دختران و زنان و بدحجابی‌هایی که وجود دارد سازماندهی شده است.

وی ادامه داد: برخی از فروشندگان مانتو و لوازم آرایشی و شال مجانی در اختیار برخی دختران قرار می‌دادند آنها را روانه خیابان می‌کردند و این دختران غروب به فروشگاه مورد نظر می‌رفتند و لباسشان را در می‌آوردند و لباس اصلی خودشان را می‌پوشیدند و به منزل می‌رفتند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا ادامه داد: این گونه طرح‌ها و برنامه‌ها برای تضعیف غیرت و اراده دینی جوانان انجام می‌شود.

روزبهانی با تاکید بر لزوم انجام کارهای فرهنگی برای مقابله با انحرافات اجتماعی اظهار داشت: هزاران نمایشگاه و سخنرانی در سطح مدارس و دانشگاهها و مساجد برگزار کردیم و عاقبت دختران فراری و ماهواره و... را مطرح کردیم و اعتقاد داریم که باید برای برطرف شدن معضلات اجتماعی کار فرهنگی هم انجام داد چراکه وقتی اطلاع رسانی و کار فرهنگی خوبی انجام نشود وضعیت جامعه نابسامان می‌شود.

شناسایی 345 عنوان کتاب غیرشرعی در کتابفروشی‌های معتبر

رئیس پلیس امنیت اخلاقی به نوشته‌ای از یک بسیجی در مورد مقایسه بین جنگ نرم و سخت اشاره کرد و اظهار داشت: حتی یک روستا را در کشور نمی‌توان نام برد که از تهاجم فرهنگی که مقام معظم رهبری از آن به شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی یاد کرده اند در امان باشد.

وی ورود صنایع فرهنگی ضداخلاقی و خلاف موزاین شرعی از جمله کتابها و رمانهان مبتذل را از راهبردهای دشمنان برشمرد و تاکید کرد: در بررسی های انجام شده، 345 عنوان کتاب خلاف موازین شرعی و عرفی از کتابفروشی های معتبر خیابان انقلاب تهران مورد شناسایی قرار گرفت که در بین آنها متاسفانه کتاب ترانه های برخی هنرمندان مبتذل غربی با بهترین جنس و نوع کاغذ به صورت ترجمه شده وجود داشته است.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا به دغدغه های مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری ابتدا از تحرکات فرهنگی دشمنان به تهاجم فرهنگی یاد کرده بودند، اما وقتی این تهاجم گسترده تر شد، واژه‌های شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را در فرمایشاتشان به کار بردند.

روزبهانی خطاب به مبلغان تاکید کرد: جنگ نرم فکر و روح جوانان را تسخیر می کند و شما باید مرهم و دوایی برای درمان دردهای فکری و روحی جوانان باشید.

آسیب‌های اجتماعی در قم پنهان است

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در قم از نوع پنهان است، تصریح کرد: قم از جمله شهرهایی است که با توجه به زیارتی‌بودن آن مورد توجه ماست و 30 نفر از بانوان پلیس را برای تذکر به کار گرفتیم.

روزبهانی خطاب به مبلغان گفت: شما به مردم جرئت بدهید که اهتمام بیشتری در امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

وی در پاسخ به اظهارات برخی از مبلغان که از کمرنگ شدن گشت‌های پلیسی انتقاد کرده بودند، اظهار داشت: گشت‌های پلیس همچنان وجود دارد.

روزبهانی در پایان گفت: باید اطلاعات و اخبار به دست مبلغان برسد تا با آگاهی هر چه بیشتر از مسائل و معضلات اجتماعی و فرهنگی به ارشاد مردم بپردازند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016