چهارشنبه 29 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه انجمن حمايت از حيوانات ايران به مناسبت روز ملی حمايت از حيوانات

هنوز چند روز از مرگ ببر نر سيبريايی باغ وحش تهران نگذشته بود که همزمان با روز ملی حمايت از حيوانات ، مديران بی‌کفايت باغ وحش تهران از بيم همه‌گيری بيماری مشمشه تصميم به کشتن شيرهای اين باغ وحش گرفتند و ۱۴ شير اين باغ وحش را تيرباران کردند. به همين مناسبت انجمن حمايت از حيوانات ايران با اشاره به وضعيت تاسف بار محيط زيست و پايمال شدن روزانه حقوق حيوانات در کشور، بيانيه ای به شرح زير صادر نمود: « روز ملی حمايت از حيوانات، روزی است که به بهانه جشن بهمنگان بايد از حيوانات گفت، از پرندگان شاد، از ماهی‌های سرزنده رودها و از حيوانات آزاد و مقتدر جنگل‌ها. روزی است که بايد لباس سپيد پوشيد و با گل‌های سپيد به استقبال مهربانی رفت تا شادی و سرزندگی مخلوقات خدا را به انسان هديه نمود. اما چه سود که در اين روزهای سخت و سياه محيط زيست، نه پرنده شادی در اين آسمان تيره و دود آلود می‌بينيم، نه ماهی زنده‌ای در آب‌های آلوده و نه جاندار مقتدری در جنگل‌های ويران. چگونه می‌توان روز حمايت از حيوانات را جشن گرفت وقتی جنگل‌های بلوط مريوان و جنگل‌های سرسبز گلستان را می‌سوزانند و ميراث طبيعی کشور همچون باغ اکولوژی نوشهر که ذخيره‌ تنوع زيستی کشور بود به سادگی تخريب می‌شود و پارک ملی کوير به بهانه استخراج نفت به چينی‌ها واگذار می‌گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




چگونه می‌توان چنين روزهايی را گرامی داشت وقتی نسل حيواناتی چون يوزپلنگ و سياه گوش در کشاکش قدرت و ثروت رو به انقراض می‌روند، حيوانات بی‌گناه را به بهانه ولگرد بودن نابود می‌کنند و تنها سرپناه مخلوقات خدا را به بهانه راهسازی نابود می‌کنند. چگونه برای چنين روزی به خود بباليم وقتی درياچه پريشان خشک می‌شود، تالاب انزلی نابود می‌گردد و حيوانات و گياهانش به حکم نانوشته معدوم می‌گردند. شکارچيان خارجی و داخلی مجوز فعل حرام می‌گيرند و داشته‌های نادر ما را به تاراج می‌برند و به انفال و بيت‌المال ما با مجوز و بی‌مجوز تجاوز می‌کنند.

چگونه از دل نگرانی حاميان حيوانات نگوييم وقتی مخربين محيط زيست از پارک ملی ميانکاله در شمال تا جزاير مرجانی در جنوب با مجوزهای رسمی در دست، کاری می‌کنند که مغول به اين کشور نکرد. چگونه نگوييم که حتی به ما اجازه نمی‌دهند که احکام دينی و اصول قانون اساسی را برايشان يادآوری کنيم. چگونه بگوييم که ابزار به دست زنگی مست داده‌اند و ما را جز نظاره و بغض در گلو کشتن چاره‌ای نيست. دل دردناک تمامی حاميان حيوانات و محيط زيست از اين همه ظلم به درد آمده، اما هيچگاه اميدشان تاريک نخواهد شد و روزی خواهد رسيد که دست متجاوزان کوتاه شود و حيات و روشنی به محيط زيست کشورمان بازگردد

به اميد آن روز
انجمن حمايت از حيوانات ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016