جمعه 15 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرسازان هفته: شوخی با ایست بازرسی پلیس - راز مفقود شدن پسر 4 ساله، مهر

کلاهبرداری‌ زن شیاد با لباس پلیس، سقوط بهمن در جاده چالوس، فعالیت شرکتهای هرمی در قالب تورهای جهانگردی، دستگیری سه دختر فراری چاقو به دست و شوخی بیجا با ایست بازرسی از جمله اخبار مهم حوزه انتظامی در هفته گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محسن خانچرلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دستگیری زورگیر محله های جنوب تهران گفت: با توجه به گزارشات مردمی مبنی بر زورگیری در محله های جنوبی تهران، ماموران کلانتری 117 جوادیه بلافاصله برای شناسایی متهم وارد عمل شدند.

وی دامه داد: ماموران با انجام اقدامات کنترلی متهم به نام ابوالفضل را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رئیس پلیس پیشگیری پایتخت افزود: متهم در بازجوئیها به سرقت چهار دستگاه خودرو سواری پراید، یک دستگاه خودروی سواری پژو، چندین فقره زورگیری از مسافران در سطح خیابانهای شوش، فدائیان اسلام، دولت آباد، خانی آباد، اتوبان بعثت، افسریه، آقا نور، اتوبان بسیج، ترمینال جنوب و خاوران اعتراف کرد.

کلاهبرداری‌های زن شیاد با لباس پلیس

زن سابقه‌دار که در پی آزادی از زندان، با لباس مأموران پلیس مغازه‌داران را سرکیسه می‌کرد با ردیابی‌های پلیس دستگیر شد.مینا21 ساله از چند ماه قبل با پوشیدن لباس مأموران پلیس به مغازه‌های جنوب تهران می‌رفت و با چرب‌زبانی و فریب صاحبان مغازه‌ها، به بهانه دریافت وام خارج از نوبت از آنها کلاهبرداری می‌کرد.
یکی از شاکیها در این‌باره به بازپرس شعبه یازدهم گفت: متهم در حالی که مدعی بود از طریق دوستانش می‌تواند وام‌های خارج از نوبت بگیرد مردم را سرکیسه کرده است. از سوی دیگر متهم وقتی برای بازجویی به دادسرا احضار شده بود ناگهان از سوی بازپرس پرونده شناسایی شد، چرا که سال گذشته نیز با همین شگرد از مغازه‌داران یک مجتمع تجاری در تهران نیز کلاهبرداری کرده بود اما با جلب رضایت شاکی‌ها از زندان آزاد شده بود.

سقوط بهمن در جاده چالوس

بهمن‌ در جاده چالوس، سرنشینان 50 خودرو را به وحشت انداخت و ساعتها آنان را در بین دو دیواره با ارتفاع 20 متری برف زندانی کرد. این بهمن ساعت 12 ظهر دیروز دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال‌جاری در سه‌راهی دیزین به کندوان که دره‌ای به عمق 100 متری معروف به خرگوش‌دره در حاشیه جاده چالوس دارد رخ داد. بررسیها نشان می‌دهد تنها سرنشینان یک خودروی پراید سفید‌رنگ همراه با بهمن به این دره عمیق سقوط کرده‌اند.

با مخابره شدن ریزش بهمن‌ در جاده چالوس بلافاصله تیم‌های پایگاه امداد و نجات بین‌شهری سه‌راه شهرستانک به همراه تیم امداد کوهستان کرج و تیم امداد‌ و نجات جاده‌ای وارد عمل شدند و خود را به پشت دیواره برفی رساندند و با استفاده از تجهیزات خود و با همکاری اداره راه و ترابری توانستند قدی به ارتفاع 20 متر از برف را کنار زده و خود را به زنان و مردانی برسانند که وحشت‌زده با 49 خودرو در کنار دره عمیق ایستاده بودند و برای نجات خود ثانیه‌شماری می‌کردند.

با سازماندهی عملیات نجات وقتی مشخص شد 83 سرنشین این خودروها بدون هرگونه صدمه‌ای نجات یافته و زنده هستند امدادگران به تحقیق از آنان پرداخته و شنیدند تنها یک خودروی پراید سفیدرنگ را دیده‌اند که ریزش بهمن آن را به داخل عمق 100 متری خرگوش‌دره برده است.

محمد منتظری، رئیس هلال احمر استان البرز با اشاره به اینکه امدادگران با همکاری اداره راه و ترابری در محل ریزش بهمن تونلی از میان برف‌ها باز کرده‌اند و خودروها کنترل شده در حال تردد هستند، اظهار داشت: تصور می‌رود تنها همان پراید سفیدرنگ به داخل خرگوش دره سقوط کرده باشد که در این صورت احتمال اینکه بتوان اقدام موثری برای بیرون کشیدن آن و نجات سرنشینان با توجه به عمق 100 متری خرگوش دره و ارتفاع 200 متری بهمن، انجام داد بسیار کم است.

فعالیت شرکتهای هرمی در قالب تورهای جهانگردی

سرهنگ مهرداد امیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر افزود: شرکتهای هرمی پس از فعالیت در مدلهای مختلف از جمله خرید و فروش سکه، گردنبند، ساعت و .. در فضای مجازی مدتی است که با عنوان تورهای جهانگردی اقدام به عضو گیری کرده اند. این شرکتها در تبلیغات خود افراد را به بهانه تخفیفات ویژه در هزینه سفر و اقامت به عضو گیری و وارد کردن اعضای جدید تشویق می کنند.

معاون مبارزه با جرایم کلاهبرداری، جعل و جرایم رایانه ای پلس آگاهی تصریح کرد: فعالیت این شرکتها مغایر با قانون است و پلیس با آنها برخورد می کند. وی از مردم خواست تا به این شرکتهای بی نام و نشان برای مسافرت مراجعه نکنند و برای استفاده از تورهای جهانگردی به شرکتهای رسمی که از سازمان جهانگردی و وزارت ارشاد مجوز دارند مراجعه کنند.

دستگیری بیش از 191 هزار متهم مواد مخدر در سال جاری

سردار حسین‌آبادی با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در طول 10 ماهه گذشته گفت: در طول این مدت 337 تن و 300 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که 20 تن و900 کیلوگرم این مواد را هروئین تشکیل داده است. همچنین در طول این مدت هزار و 522 باند قاچاق مواد مخدر متلاشی و 191 هزار و 103 نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: در طول 10 ماهه 950 عملیات درگیری با قاچاقچیان در کشور انجام شده که 11 نفر ا پرسنل مواد مخدر به شهادت رسیده، 11 نفر مجروح و 80 نفر از اشرار نیز کشته شدند. همچنین در طول این مدت یک میلیون و774 هزار انواع قرص‌های اکستازی کشف و ضبط شده است.



راز مفقود شدن پسر 4 ساله در هاله‌ای از ابهام

حدود ساعت 4:30 بعدازظهر روز سوم بهمن ماه کودک چهارساله ای با نام محمد مهدی با انداختن کوله خود روی دوش برای بازی به کوچه رفت. به فاصله پنج‌دقیقه بعد مادر محمد مهدی به هوای سر زدن به فرزند خود راهی کوچه شد ولی هیچ اثری از پسرکوچولوی خود پیدا نکرد.

پس از تماس این زن با همسر خود، این زوج به کلانتری محل رفته و ناپدید شدن محمد مهدی را به پلیس خبر دادند. فردین، پدر محمد مهدی در این باره می‌گوید: روز پنجم‌بهمن ماه در حالی که هیچ خبری از سرنوشت این پسربچه نبود فردی با موبایل من تماس گرفت و گفت محمد مهدی پیش ماست.

صاحب صدای ناشناس سرانجام در تماسهای انگیزه خود را دریافت پول اعلام کرد و گفت حاضر است سر مبلغ معینی با من سر آزادی فرزندم توافق کند و قراری هم با من گذاشت اما زمانی که سر‌قرار رفتم هیچکس با من تماس نگرفت. وقتی به چند شماره موبایل اعتباری که از طریق آنها با من تماس گرفته بود زنگ زدم متوجه خاموش بودن آن شماره‌ها شدم. این مرد تا کنون چند بار با من تماس گرفته و قرارهایی را با من برای دریافت پول گذاشته ولی سر قرار حاضر نشده است.

فردین باقری که وضع مالی معمولی‌ای هم دارد در پایان از آدم ربایان احتمالی می‌خواهد اگر واقعا فرزند وی در دست آنهاست وی را آزاد کرده و خانواده‌ای را بیشتر از این نگران نکنند.

دستگیری 3 دختر فراری چاقو به دست

چند روز پیش ماموران انتظامی تهران هنگام گشتزنی در بزرگراه چمران راننده پژویی را مشاهده کردند که در حاشیه بزرگراه با مشت به شیشه خودرو می‌کوبد و تقاضای کمک می‌کند. این در حالی بود که 3 دختر جوان نیز در خودرو نشسته بودند.

ماموران به خودرو نزدیک شدند که در همین موقع یکی از دختران از خودرو پیاده شد و خلاف جهت بزرگراه شروع به دویدن کرد.

راننده خودرو با دیدن ماموران عنوان کرد: دختران مسافر قصد کشتن مرا دارند. به این ترتیب 2 دختر مسافر بازداشت و همراه مرد راننده به مرکز پلیس تهران منتقل شدند. دقایقی بعد نیز سومین دختر فراری هم که با سد کردن راه یک راننده عبوری او را با چاقو تهدید به مرگ کرده و قصد سرقت خودرویش را داشت به مرکز پلیس منتقل شد.

ماموران ابتدا به تحقیق از راننده خودرو پرداختند که معلوم شد، دختران جوان به عنوان مسافر سوار خودرویش شده و در میانه راه با چاقو وی را تهدید به مرگ کرده و قصد سرقت پول و تلفن همراهش را داشته‌اند.3 دختر متهم نیز در بازجویی اعتراف کردند قصد سرقت اموال شاکی را داشته‌اند.


سه دختر فراری به اتهام ده‌ها فقره سرقت مقرون به آزار از رانندگان روانه زندان شدند. با اعتراف متهمان مشخص شد،‌ آنها پس از فرار از خانه به مواد مخدر صنعتی نیز اعتیاد پیدا کرده‌اند.

شوخی بیجا با ایست بازرسی

ماموران کلانتری 12 شهرستان بابلسر درپی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی براینکه افرادی در پوشش مامور نیروی انتظامی با نصب چراغ گردان روی خودرو شخصی اقدام به بازرسی از خودروهای عبوری می‌کنند سریعا جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

ماموران با مراجعه به محل متهمان به نام‌های حامد- ک و کوروش- ع که با بستن چراغ گردان روی خودرو در حال ایست - بازرسی بودند را دستگیر کردند. متهمان که علت و انگیزه این اقدام را تفریح وسرگرمی عنوان کرده بودند پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

مردم از طریق ارسال پیامک از محل انتقال خودروی خود مطلع می‌شوند

رئیس پلیس راهور تهران افزود: از امروز با راه‌اندازی پیامک 30005353 مردم می‌توانند از محل انتقال خودروی خود توسط جرثقیل‌ها مطلع شوند. مردم باید ابتدا اعداد پلاک خودروی خود را به این شماره ارسال کنند تا بلافاصله پاسخ برای آنان ارسال و آدرس محل خودرویشان به آنان اعلام شود.

سردار رحیمی تصریح کرد: اطلاعات هر خودرو حداکثر پس از یک ساعت از گذشت حمل خودرو توسط جرثقیل به این سامانه داده می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016