یکشنبه 22 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمادگي آتش‌نشاني براي كمك‌رساني به ژاپن، ايسنا

رييس سازمان آتش‌نشاني تهران از آماده‌باش بيش از چهار هزار آتش‌نشان براي مراسم چهارشنبه آخر سال خبر داد .

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد رضا حاجي‌بيگي شنبه در نشستي با خبرنگاران با اعلام برنامه‌هاي سازمان آتش‌نشاني در چهارشنبه آخر سال اظهار كرد: از روز سه‌شنبه سازمان آتش‌نشاني در تمام مناطق شهرداري تهران آماده‌باش كامل هستند تا بتوانيم چهارشنبه‌آخر سال آرامي را پشت سر بگذاريم و اميدواريم امسال هم بدون هيچ دردسري اين مراسم را برگزار كنيم.

رييس سازمان آتش‌نشاني تهران از آماده‌باش چهار هزار و 500 آتش‌نشان در چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: در چهارشنبه آخر سال يگان موتوري و آتش‌نشانان داوطلب نيز آماه باش خواهند بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي اضافه كرد: بايد هر كسي مسئوليت خود را بداند و اگر بناست چهارشنبه آخرسال منسوخ شود اين موضوع صراحتا اعلام شود و اگر بناست چهارشنبه آخر سال فرصتي براي تخليه انرژي جوانان و اوقاتي مفرح براي خانواده‌ها باشد، براي اين موضوع برنامه‌ريزي‌ شود و هر كس مسئوليت خود را انجام دهد كه در اين راستا مي‌توان با هماهنگي بين دستگاه‌ها اقداماتي را انجام داد تا در چهارشنبه آخر سال به صورت شكل و شمايل درست رفتار كنيم.

حاجي‌بيگي به موضوع پخش تصاوير از حادثه‌ديدگان چهارشنبه آخر سال در صدا و سيما اشاره كرد و گفت: حوادث چهارشنبه آخر سال را براي مردم با تصاويري دلخراش در صدا و سيما و روزنامه ها ياد آوري مي‌كنيم كه اين موضوع لطمه روحي به افرادي فاقد توان ديدن اين تصاوير را مي‌زند اما چاره‌اي نيست و صدا و سيما راه حل بهتري در اين رابطه ندارد و دليل اين موضوع هم اين است كه تمام برنامه‌هاي خود را براي روز آخر مي‌گذاريم اما اگر در طول سال گروهي در اين رابطه كار كنند ديگر نيازي نيست كه براي پيشگيري از بروز حوادث چهارشنبه آخر سال چنين تصاويري پخش شود.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا برنامه براي توزيع موادمحترقه استاندارد داريد؟ اظهار كرد: سازمان آتش‌نشاني طرحي را براي برگزاري چهارشنبه آخرسال به صورت ايمن آماده كرده است كه اگر اين موضوع مورد توجه قرار گيرد و به عنوان مصوبه طرح شود، نتايج مطلوبي را در پي خواهد داشت.

رييس سازمان آتش‌نشاني تهران افزود: تقريبا چارچوب اين طرح مشخص شده و بايد در كميسيون فرهنگي شهرداري مورد بررسي قرار گيرد و پس از تاييد به وزارت فرهنگ و ارشاد فرستاده شود، چون وزارت فرهنگ و ارشاد متولي طرح‌هاي فرهنگي است.

به گفته وي توزيع موادمحترقه مجاز در اين طرح پيش‌بيني‌ شده است.

فروش «فش‌فشه‌» و «ترقه‌هاي بي‌خطر» توليدي وزارت دفاع

آمادگي كمك‌رساني آتش‌نشانان تهران به زلزله‌زدگان ژاپن

حاجي‌بيگي ادامه داد: امسال وزارت دفاع «فش‌فشه‌» و «ترقه‌هاي بي‌خطر» را آماده كرده و اين كالاها از طريق مراكز اصلي به فروش مي‌رسد.

وي با بيان اينكه در چهار سال گذشته حوادث چهارشنبه آخرسال منجر به قطعي عضو، سوختگي و نابينايي مي‌شد افزود: با انجام كارهاي فرهنگي اتفاقات چهارشنبه آخر سال به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا كرده است.

رييس سازمان آتش‌نشاني تهران از آمادگي كمك‌رساني آتش‌نشانان در زلزله 8/8 ريشتري ژاپن خبر داد و در اين رابطه گفت: ارتباط ما با ايفكا كه دفتر مركزي آن در ژاپن است و كشورهاي آسيا و اقيانوسيه از اعضاي آن هستند و آتش‌نشاني تهران نيز يكي از اعضاي گروه ايفكا است . امروز صبح ضمن تسليتي كه به رياست آتش‌نشاني ژاپن داشتيم اعلام آمادگي كرديم كه براي كمك رساني در اين حوادث حضور پيدا كنيم.

در شان اورژانس نمي‌بينيم كه در كانكس‌ها در معابر و خيابان ها بسر ببرند

اعطاي وام و كمك يك ميليوني كميته امداد به اقشار محروم در حوادث

به گزارش ايسنا، رييس سازمان آتش‌نشاني تهران در رابطه با موضوع ادغام آتش‌نشاني با اورژانس، گفت: آتش‌نشاني با هيچ ارگاني مشكل ندارد و اگر موضوع ادغام سازمان آتش‌نشاني و اورژانس مطرح است، به چند دليل است كه يكي از اين موضوعات مشكل ترافيك پايتخت است همچنين با توجه به جانمايي‌هاي صورت گرفته در 120 نقطه پايتخت از سوي آتش‌نشاني اگر آشيانه اورژانس هم در كنار ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني در نظر گرفته شده و اين موضوع اجرايي شود، اورژانس هم در زمان چهار دقيقه و 41 ثانيه در سر صحنه حضور پيدا مي‌كند.

وي اضافه كرد: در شان اورژانس نمي‌بينيم كه در كانكس‌ها در معابر و خيابان‌ها بسر ببرند.

رييس سازمان آتش‌نشاني تهران به موضوع بيمه رايگان منازل اشاره كرد و گفت: در سال اول بيمه منازل به صورت مطلوبي انجام شد و در بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد كه بيشترين آسيب در حوادث به قشر آسيب‌پذير و محروم وارد مي‌شود .

وي ادامه داد: در اين رابطه با كميته امداد توافق شد كه در صورت بروز حوادث قشري كه توان مالي ندارد و در يك آتش‌سوزي ممكن است تمام زندگيش از بين رود، به كميته امداد معرفي شود و كميته امداد نيز به اين افراد يك ميليون تومان كمك بلاعوض و يك ميليون تومان نيز وام داده شود.

انتقال 80درصد از موادشيميايي بازار تهران به خارج از شهر

تجميع موادشيميايي در اطراف تهران خطرناك است

بازار تهران سال آينده از موادشيميايي تهي مي‌شود

طلاسازي‌ها بايد از بازار بيرون روند

حاجي بيگي درباره سرنوشت انتقال انبارهاي بازار تهران به خارج از شهر با بيان اينكه حوادث آتش‌سوزي بازار در ماه‌هاي بهمن و اسفند بيشتر از ايام ديگر سال است، اظهار كرد: 80 درصد از موادشيميايي و سريع‌الشتعال در بازار توسط ساماندهي مشاغل شهرداري و شهرداري منطقه 12منتقل شده است و اگر ماده‌اي هم هست به عنوان نمونه در بازار باقي مانده است كه البته آن هم نبايد در بازار باقي بمانند كه در اين رابطه به دنبال مكاني براي انتقال اين مواد هستيم البته تجمع اين مواد هم در مكاني اطراف تهران هم خطرناك است و بنا شده است كه تا اواسط سال آينده بازار تهران از موادشيميايي تهي شود.

وي با با بيان اينكه طلاسازي‌ها را بايد از بازار بيرون ببريم افزود: بازار محل انبار كالا نيست بلكه بايد تنها نمونه كالا در آن نگهداري شود.

سازمان آتش‌نشاني به اهداف خود در برنامه پنجم رسيده است

زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه حدود 4 دقيقه است

حاجي‌بيگي در ادامه به عملكرد سازمان آتش‌نشاني در سال جاري اشاره كرد و گفت: امسال پيشرفت سازمان نسبت به سال‌هاي گذشته مطلوب بود و سازمان آتش‌نشاني به اهداف خود در برنامه پنجم رسيده است.

وي با بيان اينكه سازمان آتش‌نشاني يكي از سازمان‌هايي است كه خود را به برنامه پنج ساله رسانده است، افزود: ظرفيت كالج بين‌المللي آتش‌نشاني تا پايان سال 92 به 500 نفر افزايش مي‌يابد و هم‌اكنون اين مركز داراي 200 نفر ظرفيت است.

رييس سازمان آتش‌نشاني تهران درباره آخرين وضعيت دانشكده علمي ـ كاربردي سازمان آتش‌نشاني اشاره كرد و گفت: حدود 600 دانشجو در مقطع كارداني و كارشناسي در اين دانشكده مشغول به تحصيل هستند.

وي با بيان اينكه زمان رسيدن آتش‌نشانان به محل حادثه در حال حاضر چهار دقيقه و 41 ثانيه است، افزود: در برنامه پنج ساله بنا است با افتتاح 120 ايستگاه آتش‌نشاني اين زمان را به سه و نيم دقيقه كه استاندارد بين‌المللي است برسانيم.

رييس سازمان آتش‌نشاني تهران افزود: در حال حاضر از آنجايي كه با زمان استاندارد بين‌المللي فاصله داريم در ساعت‌هاي هفت تا 9 صبح و 17 تا 19:30 حوزه‌هاي آتش‌نشاني در مكان‌هايي كه خلاء‌هاي وجود دارد، مستقر مي‌شوند تا در صورت وقوع حادثه هر چه سريع‌تر خود را به محل برسانند.

به گفته حاجي‌بيگي تا پايان سال 91 ، 120 ايستگاه آتش‌نشاني در تهران افتتاح خواهد شد.

وي با بيان اينكه تمام ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني تاكنون نوسازي و بهسازي شده است،‌ افزود: ساخت 10 ايستگاه آتش‌نشاني در سال آينده آغاز خواهد شد و در حال حاضر شش ايستگاه آتش‌نشاني در حال ساخت است كه تا پايان نيمه اول سال 90 افتتاح خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016