در همين زمينه
28 اسفند» "اخراجیها ۳" و "جدایی نادر از سیمین" در ۵۵ سالن روی پرده رفتند28 اسفند» فیلم فرهادی را انتخاب می کنید یا دهنمکی را؟ نزهت بادی، خبر آنلاین 25 اسفند» اصغر فرهادی در گفتوگو با خبرآنلاین تنها وظیفه دارم فیلم خوب بسازم 23 بهمن» فیلمهای حاتمیکیا و فرهادی با استقبال گسترده اکران شد، 9 مهر» یادداشت ترانه علیدوستی برای فرهادی؛ حق را باید آن قدر گفت که یاد همه بماند، آفتاب
بخوانید!
3 فروردین » بهار 89 آغازی جنجالی برای تئاتر
3 فروردین » شیرینی سفرهای نوروزی ایرانیان به کام کشورهای همسایه!، مهر 3 فروردین » ماجرای آلودگی آب تهران - عقبگرد وزیر بهداشت 3 فروردین » قدمت 2500 ساله ماهی قرمز بر سر سفره نوروز ایرانیان، مهر 3 فروردین » فرصت مغتنم تعطیلات نوروزی برای مطالعه را از دست ندهیم
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! "جدایی نادر از سیمین"؛ تراژدی زندگی طبقه متوسط، مهرفیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی تصویری از آرزوها، حسرتها و رنجهای طبقه متوسط است. فرهادی مانند همیشه در کنار روایت مسائل زندگی یک خانواده و روند رو به اضمحلالی که آنها طی میکنند بخشی از مناسبات جامعه را بیان میکند، شخصیتپردازی نادر (پیمان معادی) نشانه واضحی است برای آنکه مخاطب به کلیدهایی که فیلم به او میدهد توجه کند، مردی که به خاطر حفظ پدرش حاضر است از همسرش جدا شود در موقعیتی ناخواسته وارد بحرانی میشود که به نظر میرسد باعث دوری او از همسر و دخترش میشود. لیلا حاتمی در نمایی از "جدایی نادر از سیمین" فیلم در روایت جزئیات و اطلاعات موفق است و فرهادی مانند همیشه با قراردادن جزئیات در کنار هم ذهن تماشاگر را بازی میدهد، نقطه حرکت درام (پولهایی است که سیمین برداشته) و نادر گمان میکند راضیه (ساره بیات) آن را دزدیده، فرهادی این نقطه طلایی را طوری در قصه قرار میدهد که حساسیتی ایجاد نکند و در دل داستان گم شود. "جدایی نادر از سیمین" به فضاسازی وابسته است، مانند همیشه فرهادی توانسته فضای زندگی واقعی را در فیلمش به وجود بیاورد، بخشی از لذتی که مخاطب از دیدن این درام اجتماعی میبرد به دلیل همین فضاسازی و خلق موقعیتهایی مانند لحظه مواجهه لیلا حاتمی و پیمان معادی در بیمارستان با حجت (شهاب حسینی) است، صحنهای که نادر پدرش را در حمام شستشو میدهد، جایی که ترمه (سارینا فرهادی) از دعوای پدر و مادر به گریه افتاده و... بازیها مانند همیشه بالاتر از استانداردهای سینمای ایران است، پیمان معادی چند گام از "درباره الی" جلوتر آمده و نقشی دشوار را به خوبی بازی کرده است، لیلا حاتمی و مریلا زارعی هم قابل قبولند و همان طور که پیشبینی میشد ساره بیات و سارینا فرهادی پدیدههای این فیلم هستند. "جدایی نادر از سیمین" در سینمای فرهادی جایگاهی ویژه دارد، میتوان فیلم را پایان سهگانهای درباره تراژدی زندگی طبقه متوسط دانست، نمایشی از آرزوها، حسرتها و رنجهای زندگی این طبقه. Copyright: gooya.com 2016
|