پنجشنبه 1 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون حمل و نقل و ترافیک: اگر خواهان عدم افزایش کرایه ها هستند مابه التفاوت قیمت سوخت را پرداخت کنند

ایلنا - معاون حمل و نقل و ترافیک با تاکید براینکه با هدفمند سازی یارانه ها و افزایش قیمت سوخت هزینه های سفر با وسایل نقلیه عمومی چندین برابر افزایش یافته است اما شهرداری ها تاکنون برای آنکه مردم تحت فشار نباشند، از جیب خود این هزینه هارا متقبل شده اند گفت:مسئولان قول داده بودند که ما به التفاوت افزایش قیمت سوخت را به نوعی جبران کنند و همچنین موافقت خود را با افزایش تدریجی کرایه ها اعلام کرده بودند اما اکنون حرف هایشان تغییر کرده که اصل مخالفت آنها جای تعجب و ابهام دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرگزاري ايلنا، سید جعفر تشکری هاشمی،معاون حمل و نقل و ترافیک در مورد اظهار نظر برخی مسئولان مبنی بر اینکه کرایه حمل و نقل عمومی و تاکسی ها در سال جاری به هیچ وجه افزایش ندارد، گفت : پس از هدفمند سازی یارانه ها دولت با افزایش قیمت بلیت اتوبوس موافقت کرد چنان چه قیمت بلیت اتوبوس های برون شهری افزایش یافت اما شهرداری ها به صورت داوطلبانه و تنها برای آنکه مردم تحت فشار قرار نگیرند پرداخت ما به التفاوت قیمت سوخت اتوبوس ها را تا پایان فرودین ماه تقبل کردند.

او ادامه داد : مسئولان قول داده بودند این مبالغ را به نوعی جبران کنند اما نه تنها ریالی به شهرداری ها پرداخت نشد بلکه اکنون گفته می شود اجازه افزایش کرایه ها و نرخ بلیت اتوبوس را هم نمی دهند که مخالفت با اصل افزایش کرایه ها جای تعجب و ابهام دارد.

معاون شهردار تهران گفت : مشارکت و همکاری شهرداری ها برای جلوگیری از افزایش یکباره نرخ کرایه ها پس از هدفمند سازی یارانه ها مورد تقدیر قرار گرفت اما اکنون زیر سوال بردن اصل موضوع همه را متعجب کرده است.
تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: اگر اتوبوس های بخش خصوصی نیز تاکنون افزایش نرخ کرایه ها را نداشته اند به این دلیل بوده که به قول مسئولین مبنی بر افزایش کرایه ها از اردیبهشت سال 90 اعتماد کردند و از سوی دیگر شهردای تهران خود تاکنون ما به التفاوت قیمت سوخت را پرداخت کرده تا اتوبوس های بخش خصوصی سوخت را به قیمت قبلی دریافت کنند و افزایشی در نرخ کرایه های خود ندهند.

او تصریح کرد: گازوئیل مصرفی اتوبوس ها پس از هدفمند سازی یارانه ها از لیتری 165 ریال به لیتری 1500 ریال افزایش یافته است. به عبارتی طی چند ماه اخیر شهرداری تهران برای جبران ما به التفاوت هر لیتر گازوئیل مصرفی اتوبوس ها حدود 1335ریال هزینه کرده است و سوخت CNG نیز در این مدت به صورت رایگان به اتوبوس ها داده شده است.

معاون حمل ونقل و ترافیک تاکید کرد: با معادل سازی هزینه های سوخت گازوئیل و با فرض رایگان بودن سوخت گاز و پرداخت هزینه های برق و تعمیرات جایگاه های سوخت ، پس از هدفمند سازی یارانه ها شهرداری تهران تنها در این بخش 2/11 میلیارد تومان هزینه کرده است تا قیمت بلیت و نرخ کرایه اتوبوس های بخش خصوصی افزایش نیابد اما دیگر ادامه روند کنونی در توان مدیریت شهری نیست و دولت باید هرچه سریعتر نسبت تعیین تکلیف در این بخش اقدام کند.

افزایش 30 درصدی کرایه تاکسی ها مورد تایید مسئولان بود
تشکری هاشمی همچنین در مورد نرخ کرایه تاکسی ها و مخالفت مسئولین از افزایش 15 درصدی کرایه ها در سال 90 گفت: پس از هدفمند سازی یارانه ها با بررسی هایی که صورت گرفت مشخص شد که به فرض گران نشدن قطعات مصرفی و هزینه تعمیرات و صرفا برای جبران افزایش هزینه سوخت، باید نرخ کرایه تاکسی ها حداقل 30 درصد افزایش یابد که این موضوع مورد تایید مسئولان نیز قرار داشت، اما برای آن که شهروندان به یکباره تحت فشار قرار نگیرند مقرر شد که 15 درصد پیش از سال 90 و 15 درصد در سال جدید به نرخ کرایه تاکسی ها افزوده شود که اکنون این موضوع نیز مورد مخالفت قرار گرفته است.
او با بیان اینکه دولت زمانی می تواند از افزایش نرخ کرایه های جلوگیری کند به طور کامل ما به التفاوت افزایش نرخ سوخت برای حمل و نقل عمومی را جبران کند گفت: راننده ها و خانواده هایشان جمعیتی حدود 700 تا 800 هزار نفری را در تهران شکل می دهند و نمی توان این قشر عظیم را جزو مردم ندانست و تمام بار افزایش قیمت سوخت را بر دوش آنها انداخت.

برخلاف قانون از مترو هزینه برق صنعتی دریافت می شود
معاون شهردار تهران در ادامه در مورد افزایش هزینه های مترو تهران به دلیل افزایش قیمت برق نیز گفت: پس از هدفمند سازی یارانه ها، قیمت برق مصرفی مترو چندین برابر شده است که این مساله شرکت بهره برداری مترو را بیش از پیش با مشکل و کمبود اعتبارات مواجه کرده.

او ادامه داد: مدیریت شهری در حالی مجبور به پرداخت هزینه های بالا برای برق مصرفی مترو است که بر اساس قانون باید هزینه برق مترو جز پایین ترین تعرفه ها باشد.

تشکرهاشمي خاطر نشان کرد: اما بر خلاف قانون تعرفه برق مترو براساس تعرفه پایین برق صنعتی محاسبه می شود که چندین برابر حداقل تعرفه ای است که مترو باید برای برق پرداخت کند.

عدم افزایش نرخ کرایه مورد خواست مدیریت شهری هم هست
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: مسئولان اگر خواهان عدم افزایش نرخ کرایه ها در بخش حمل و نقل عمومی و تحت فشار قرار نگرفتن مردم هستند باید ما التفاوت قیمت سوخت را به نوعی جبران کنند، نه اینکه صورت مساله پاک شود.

او ادامه داد: عدم افزایش نرخ کرایه ها در بخش حمل و نقل عمومی مورد خواست و تایید مدیریت شهری نیز هست، چون هر چه میزان کرایه ها کمتر باشد تمایل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی بیشتر خواهد شد اما این مهم تنها با حمایت های همه جانبه دولت و پرداخت ما التفاوت افزایش قیمت سوخت و هزینه ها ممکن است .

تشکری هاشمی افزود: نمی توانیم به رانندگان و بخش خصوصی بگوییم که شما هم به مردم خدمات رسانی مناسب داشته باشد و هم ضرر کنید و یا از مدیریت شهری توقع داشته باشیم تمام درآمد خود را به جای آبادانی و عمران شهر صرف پرداخت ما به التفاوت قیمت سوخت پس از هدفمند سازی یارانه ها کند.
او تصریح کرد: برای جلوگیری از افزایش نرخ کرایه های بخش حمل و نقل عمومی و پرداخت ما به التفاوت قیمت سوخت از سوی دولت سه راه کار پیشنهادی وجود دارد که امیدواریم مسئولان برای رفاه شهروندان و جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن راننده ها، شرکت های حمل ونقلی بخش خصوصی و مدیریت شهری این راهکارها را اجرایی کنند.

معاون شهردار تهران گفت: همان طور که پس از هدفمند سازی یارانه ها مقرر شد یارانه بسیاری اقلام مستقیم به حساب مردم واریز شود، دولت می تواند یارانه بخش حمل ونقل، ما به التفاوت افزایش قیمت سوخت و هزینه های سفر را مستقیم به حساب مردم پرداخت کند.

او افزود: راه کار دوم پرداخت ما به التفاوت قیمت سوخت به حساب راننده ها است تا با پرداخت یارانه به راننده ها نرخ کرایه ها تغییری نکند و راه کار سوم نیز این است که دولت یارانه های این بخش را به شرکت پخش فرآورده های نفتی بپردازد تا حمل ونقل عمومی سوخت مورد نیاز خود را به قیمت گذشته دریافت کند و دیگر نرخ کرایه ها در این بخش افزایش نیابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: اینکه مسئولین هیچ راهکاری را نپذیرند و بدون پرداخت ما به التفاوت قیمت سوخت بخواهند کرایه ها افزایش نداشته باشد، بحثی غیر منطقی و به دور از عدالت و انصاف است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016