پنجشنبه 1 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امروز سرنوشت چگونگی کمک به مترو معلوم می شود

ایلنا - در حالی که قانون کمک به مترو از تسهیلات ارزی و تمدید آن برای سال 90 ، یکی از تاکیدات مجلس به دولت و موضوعی چالش زا بین دوقوه بو و با سایه افکندن بر روی تعاملات این دو قوه، باعث وقوع اتفاقات متعدد و بیان اظهاراتی درباب جایگاه مجلس از سوی مقامات دولتی و نیز واکنش نمایندگان شد، روز گذشته مجلس، با رای نمایندگان ، تمدید این قانون برای سال جاری را حذف کرد.

به گزارش خبرگزاري ايلنا، این در شرایطی است که در جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق پیشنهادهایی در راستای جبران این اقدام مطرح شده است که البته به گفته کوچکی نژاد هنوز سرنوشت اقدام و برنامه نهایی مجلس برای کمک به مترو و توسعه حمل و نقل عمومی مشخص نیست و در جلسه عصر امروز تصمیم دقیق تری اتخاذ خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در جلسه روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تأمین نظر شورای نگهبان مصوبه قبلی خود مبنی بر تمدید استفاده از تسهیلات ذخیره ارزی برای حمل و نقل ریلی تا پایان سال را 90 حذف کردند و در حالی که نمایندگان در طول سال گذشته همواره بر ضرورت پرداخت مبلغ مربوط به این قانون تاکیدات جدی داشته و حتی موضوع طرح سئوال از رییس جمهور درباره اجرا نشدن این قانون و در سویی دیگر اظهاراتی درباره جایگاه مجلس و دولت نسبت به هم از نیز مطرح شد، گزینه های دیگری برای جبران لغو شدن این مصوبه چالش برانگیز در جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق مطرح شده که به گفته کوچکی نژاد، نماینده رشت، هنوز سرنوشت تصمیم نهایی تلفیق معلوم نیست.

جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که یکی از گزینه های جایگزینی این قانون، باز به کمک دو هزار میلیاردی به شهرداری تهران و دیگر شهرداری های کشور از طرف دولت مربوط می شد از طرح دیگری سخن گفته و اظهار داشت: پیشنهاد دیگر مبتنی بر این بود که شهرداریها "می توانند" به میزان 2هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی تسهیلات بگیرند که البته تصمیم نهایی هنوز اتخاذ نشده است.

او درپاسخ به این که دولتی که با وجود داشتن وظیفه قانونی، قانون کمک از حساب ارزی را اجرا نکرد، آیا زمینه اجرایی شدن طرحی را که شهرداریها را مجاز به استفاده از صندوق توسعه ملی و یا هر منبع دیگر می کند، فراهم خواهد کرد یا نه، گفت: البته همین مسایل مطرح شده که تصمیم گیری نهایی انجام نگرفت و احتمالا در جلسه عصر امروز، تصمیمی نهایی کمیسیون تلفیق اتخاذ خواهد شد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه (28 فروردین ماه) طرح تمدید قانون استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای حمل و نقل ریلی و عمومی شهرها را به منظور تامین نظر شورای نگهبان حذف کردند.

‌"علی لاریجانی "رئیس مجلس که ‌پیشنهاد حذف این مصوبه درباره تمدید استفاده از تسهیلات ارزی برای مترو را داده بود، بعد از حذف این موضوع گفت: در صورت امکان، موضوع مذکور در لایحه بودجه بررسی و در نظر گرفته شود.

در این جلسه ، کمیسیون عمران خواستار ارجاع دوباره این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام شد. ارجاعی که سال گذشته نیز انجام شده بود و علی‌رغم تصویب نهایی این قانون در مجمع تشخیص مصلحت، دولت خود را ملزم به اجرای آن نمی‌دانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016