چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراهيم مختاري در تدارك ساخت مستندي از دكتر شريعتي، ايسنا

ابراهيم مختاري در حال پژوهش و نگارش فيلم‌نامه‌اي براي ساخت مستندي درباره‌ي دكتر علي شريعتي است.

اين كارگردان سينماي مستند در گفت‌وگويي با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مطرح كرد: از شش ماه پيش كه اين كار را شروع كردم، از مدارک موجود در بنياد شريعتي استفاده کرده‌ام و گفتگوهاي اوليه‌ي هم با برخي از اعضاي خانواده او شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مختاري در پاسخ به اينكه اخيرا حسن فتحي نيز علاقمندي خود را پيرامون ساخت مستندي درباره‌ي دكتر شريعتي مطرح كرد است، گفت: شخصيت‌هائي هستند که از آنها مي‌توان چند فيلم و حتي چندين فيلم ساخته شود. «صادق‌هدايت»، «فروغ»،«سهراب سپهري» نمونه‌هاي از اين دست هستند، همچنان که تاکنون کارگردانهاي مختلفي از آنها فيلم‌هاي متفاوتي ساخته‌اند و بازهم خواهند ساخت.

اين مستندساز كه سه مستند چهره‌نگارانه با عناوين «ملاخديجه»، «مكرمه » و «يک روز بخصوص زينت» را در كارنامه‌ي كاريش دارد، اضافه کرد: پس از ساخت فيلم مستند از ملاخديجه، مکرمه و زينت علاقه‌مند بودم به چهره‌نگاري در سينماي مستند ادامه بدهم. در سال گذشته موضوع ساخت مستندي درباره‌ي دكتر شريعتي برايم طرح شد. پس از مدتي مطالعه و مشاوره راجع به شخصيت او کم کم کارم به پژوهش تبديل شد و به تازگي طرح اوليه‌اي براي سناريو اين کار زده‌ام.

اين مستندساز در پاسخ به اينكه در اين مستند به عنوان نقش دكتر شريعتي از بازيگري استفاده خواهد كرد،توضيح داد : به استفاده از بازيگر در اين کار علاقمند نيستم. علاقمندم در چارچوب سينماي مستند به چهره نگاري بپردازم.

وي درباره‌ي پيش‌بيني‌اش از مدت فيلم مستند دكتر شريعتي گفت:هنوز طول دقيق فيلم مشخص نيست اما با توجه به ابعاد نقش و شخصيت شريعتي فكر مي‌كنم زمان فيلم حداقل 90 دقيقه باشد.

مختاري درباره‌ي تاريخ توليد اين مستند هم خاطرنشان كرد: زمان دقيقي ندارد. در اين کار ضمن پژوهش ونگارش،تصويربرداري هم خواهم کرد.

ابراهيم مختاري تا اين مرحله شخصا سرمايه‌گذاري و تهيه‌كنندگي اين مستند را برعهده گرفته است.

اين مستندساز درباره‌ي ديگر كارهايش به ايسنا گفت: پژوهش و نوشتن «کتاب مکرمه» قنبري با همکاري افسر نظري به مرحله پاياني رسيده است. کتاب هنگامي به ناشر ارائه خواهد شد که فيلمنامه سينمائي مکرمه قنبري را هم آماده کرده باشم.

کارگردان فيلم «زينت يك روز بخصوص» توضيح بيشتري از جزئيات اين سناريو جديدش نداد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016