چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برترين سريال‌هاي درام تلويزيوني آمريكا از ديدگاه «گاردين»، ايسنا

روزنامه‌ي «گاردين» فهرستي از 50 سريال درام تلويزيوني آمريكايي را ارائه كرده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه‌ي «گاردين» فهرستي 50 عنواني از برترين‌ سريال‌هاي درام و كلاسيك تلويزيوني ارائه كرده است كه در آن نام سريال‌هاي پرطرفداري چون «مردان ديوانه»، «خانه‌ي پوشالي»، «سوپرانو» و «24» به چشم مي‌خورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين فهرست، سريال «سوپرانو» مقام اول را كسب كرده است. «ديويد چيس» كارگردان اين اثر پرطرفدار بوده است كه در سال 1999 از شبكه‌ي «اچ.بي.او» پخش مي‌شد و پخش آن پس از 86 قسمت در سال 2007 به پايان رسيد. داستان اين درام تلويزيوني درباره‌ي «توني سوپرانو» رييس يك گروه مافيايي بود. «سوپرانو» جوايز متعددي را از آن خود كرد: در سال‌هاي 2004 و 2007 جايزه‌ي بهترين سريال درام تلويزيوني و در سال 2004 عنوان بهترين كارگرداني جايزه‌ي امي را از آن خود كرد و بازيگران آن در پنج دوره برنده‌ي جوايز گلدن گلوب بودند.

«مردان ديوانه» در چهارمين رتبه‌ي اين فهرست قرار دارد. اين سريال پربيننده يكي از پرطرفدارترين درام‌هاي تلويزيوني است كه پخش آن به پايان نرسيده است. «مردان ديوانه» يك سريال درام آمريكايي به کارگرداني «متيو وينر» است. تاکنون چهار فصل از اين مجموعه ساخته‌ شده است. هر فصل از اين مجموعه‌ي تلويزيوني 13 قسمت است. داستان سريال مربوط به يك بنگاه تبليغاتي در دهه‌ي 1960 در شهر نيويورك است. فصل‌هاي پنجم و ششم اين سريال در حال ساخت است. اين سريال سه بار موفق به کسب عنوان بهترين سريال درام جايزه‌ي امي در سال‌هاي 2008، 2009 و 2010 شد.

«توين پيكس» (Twin Peaks) هم از ديگر سريال‌هاي محبوب آمريكايي بود كه در سال‌هاي 1990 تا 1991 از شبكه‌ي «اي.بي.سي» پخش مي‌شد. اين اثر تلويزيوني ساخته‌ي کارگردان بزرگ سورئاليست «ديويد لينج» بوده است.

مجله‌ي «تايم» اين مجموعه را در فهرست 100 مجموعه تلويزيوني برتر تاريخ قرار داده‌ است.

خط اصلي داستان در مورد يک مامور ويژه‌ي «اف.بي.آي» به نام «ديل كوپر» است كه در پي انجام تحقيقات در مورد قتل دختري به‌نام «لورا پالمر» است که جسد بي جان او در کنار ساحل پيدا شده است.

از ديگر سريال‌هاي برتر از ديدگاه روزنامه‌ي «گاردين»، «خانه‌ي پوشالي» است كه در زمان بخشش مخاطبان بسياري را به خود جذب كرده بود.

هم‌چنين «بازرس مورس» كه از صدا و سيماي جمهوري اسلامي نيز پخش شد، در اين فهرست 50 عنواني جايي براي خود باز كرد و در رتبه‌ي سي‌ام نشست.

نام سريال پربيننده‌ي «24» هم به‌عنوان يكي از برجسته‌ترين سريال‌هاي آمريكايي اعلام شد. سريال تلويزيوني «24» محصول شبکه تلويزيوني «فاکس» آمريکاست، ساخت اين سريال از نوامبر 2001 آغاز شد و پس از ساخت 192 قسمت در 24 مي 2010 سرانجام به پايان رسيد. اين سريال چندين جايزه از جشنواره‌هاي «امي» و «گلدن گلوب» به عنوان بهترين سريال درام در سال 2003 دريافت کرده‌است. شخصيت اصلي اين سريال «جک بائر» (کيفر ساترلند) است که در هشت فصل اين سريال بازي کرده است. او در «سي.‌تي‌.يو» يا همان سازمان ضدتروريستي که شاخه‌اي از سازمان «سيا» است کار مي‌کند. هر فصل، يک روز تلاش او را براي متوقف ‌کردن حملات تروريستي نشان مي‌دهد و در قسمت بيست و چهارم روز او تمام مي‌شود. هر فصل اين سريال، 24 قسمت دارد که از لحاظ داستاني بيست‌وچهار ساعت يک روز را شامل مي‌شود و مدت هر قسمت حدوداً چهل دقيقه است که با ترکيب پيام‌هاي بازرگاني دقيقاً يک ساعت مي‌شود.

هم‌چنين «غرور و تعصب» - اقتباس تلويزيوني رمان معروف «جين آستين» رمان‌نويس سرشناس انگليسي – در ميان محبوب‌ترين سريال‌هاي تلويزيوني قرار گرفت.

ميني‌سريال «خانه‌ي بليك» ديگر سريال تلويزيوني محبوب آمريكايي‌ها است كه بر اساس اثري ادبي از «چارلز ديكنز» در سال 2005 ساخته شد. «خانه‌ي بليك» محصولي آمريكايي-انگليسي است كه از شبكه‌هاي «بي.بي.سي» و «پي.بي.اس» پخش مي‌شد.

به نوشته‌ي روزنامه‌ي گاردين، «سويني» هم سريالي تلويزيوني انگليسي بود كه نامش در فهرست برترين درام‌هاي كلاسيك ديده شد. پخش اين سريال پليسي از سال 1975 تا 1978 طول كشيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016