چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نيمی از کودکان خيابانی در تهران به‌سر می‌برند، ۷۰ درصد اين کودکان خانواده دارند، ايسنا

مديرکل مداخله و بازتوانی سازمان بهزيستی کشور با بيان اين که ۵۰ درصد کودکان خيابانی کشور در تهران به‌سر می‌برند، بر ضرورت تشکيل شورای عالی ساماندهی کودکان خيابانی تاکيد و تصريح کرد: ساماندهی کودکان خيابانی، امری فرا دستگاهی است.

فرهاد اقطار در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين که بهزيستی به تنهايی نمی‌تواند کودکان خيابانی که در فصل گرما آمارشان بالا می‌رود را ساماندهی کند، اظهار کرد: با تشکيل شورای عالی ساماندهی کودکان خيابانی، بالاترين مقامات دستگاه‌های اجرايی در اين امر دخيل می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دخيل نبودن وزارت بهداشت در امر ساماندهی کودکان خيابانی مساله مشهودی است


کمک‌های با مبالغ بالای تهرانی‌ها، تعداد کودکان خيابانی تهران از کليه استان‌های کشور را بيشتر کرده است

به گفته وی، در حال حاضر دخيل نبودن وزارت بهداشت در امر ساماندهی کودکان خيابانی مساله مشهودی است، چرا که برخی از اين کودکان و نوجوانان معتاد هستند و عده‌ای نيز به دليل ابتلا به بيماری‌های «هپاتيت» و «ايدز» نيازمند مداخله درمانی هستند.

اقطار يادآور شد: در حال حاضر شورای ساماندهی کودکان خيابانی در سطح استان‌ها تشکيل شده است، اما در صورت تشکيل اين شورا در سطح عالی، قطعا نتايج بهتری حاصل خواهد شد.

وی درباره علت آمار بالای کودکان خيابانی در تهران، به ايسنا گفت: علاوه بر مهاجرپذير بودن اين استان، از آنجا که فرهنگ مردم تهران امکان کمک‌های نقدی با مبالغ بالا به اين کودکان را فراهم می‌کند، بنابراين تعداد کودکان خيابانی تهران از کليه استان‌های کشور بيشتر است.

اقطار با اشاره به درآمد بسيار بالای برخی از کودکان خيابانی، تاکيد کرد: حجم کمک‌های مردمی، به آموزش و پرورش و بهداشت اين کودکان آسيب می‌زند؛ بنابراين رسانه‌های جمعی بايد آگاهی لازم در اين‌ باره را در ميان اقشار مختلف مردم ايجاد کنند.


۳۰ درصد کودکان خيابانی ساماندهی شده در سال گذشته، اتباع بيگانه بوده‌اند


ماندگار شدن اتباع بيگانه در مراکز بهزيستی هزينه بالايی را به اين سازمان تحميل می‌کند

مديرکل مداخله و بازتوانی سازمان بهزيستی کشور با اشاره به اين که سال گذشته حدود شش هزار و ۵۰۰ کودک خيابانی توسط بهزيستی ساماندهی شد، عنوان کرد: ۳۰ درصد اين کودکان، اتباع بيگانه بوده‌اند که ماندگار شدن بخشی از آنها در مراکز بهزيستی مشکل‌ساز شده است.

به گفته وی، ماندگار شدن اتباع بيگانه در مراکز بهزيستی هزينه بالايی را به اين سازمان تحميل می‌کند.

اقطار با تاکيد بر اين که اداره اتباع بيگانه وزارت کشور بايد برای حل اين موضوع چاره‌ای بينديشد، افزود: اگر قرار است اتباع خارجی از کارت رسمی برخوردار شوند تا بتوانند از خدمات درمانی، بهداشتی و ساير خدمات در کشور ما برخوردار شوند، اين اقدام بايد صورت گيرد.


۷۰ درصد کودکان خيابانی خانواده دارند

درآمد بالای برخی از کودکان خيابانی موجب می‌شود برخی والدين به محروم شدن فرزندشان از آموزش و پرورش راضی شوند

مديرکل مداخله و بازتوانی سازمان بهزيستی کشور در ادامه گفت‌وگوی خود با ايسنا، با اشاره به اين که ۷۰ درصد کودکان خيابانی خانواده دارند، خاطرنشان کرد: از آنجا که خانواده‌های اغلب اين کودکان توانمند نيستند و به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با چالش‌هايی مواجه هستند، بنابراين پس از تحويل کودکان خيابانی به والدين آنها از سوی بهزيستی، اين کودکان مجددا به خيابان‌ها بازمی‌گردند.

به گفته اقطار، بالا بودن درآمد برخی از کودکان خيابانی موجب می‌شود که برخی والدين علی‌رغم ميل باطنی خود، به محروم شدن فرزندشان از آموزش و پرورش راضی شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016