شنبه 17 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سالن‌های تئاتر میزبان علاقه‌مندان به نمایش‌های دینی است، مهر

همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) سالن‌های تئاتر شهر تهران پذیرای علاقه‌مندان به تئاتر‌های دینی و متناسب با این ایام است.
به گزارش خبرنگار مهر، همواره در ایام سوگواری و مناسبت‌های مختلف برخی آثار نمایشی تولید و به صحنه می‌روند که هر کدام از این آثار مخاطبان و تماشاگران خود را دارند. برخی از این آثار همچون "خورشید کاروان" سال‌های متمادی در ایام ماه محرم به صحنه می‌روند و برخی در ایامی کوتاه و متناسب با برخی سوگواری‌ها اجرا می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هر کدام از هنرمندان با نگاهی متفاوت به موضوعات دینی آثار خود را تولید کرده‌اند که برخی از این آثار به لحاظ کیفی ماندگار شده‌اند و برخی آثار با توجه به تلاش صورت گرفته و دغدغه موجود برای پرداختن به موضوعات دینی به زعم کارشناسان و صاحبنظران تئاتر نتوانستند مورد توجه قرار بگیرند.

طی چند روز گذشته برخی سالن‌های تئاتری شهر تهران پذیرای آثاری مذهبی شده‌اند که به مناسبت ایام فاطمیه تولید و اجرا شده‌اند. سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر این روزها میزبان نمایش "تا اشکستان" به کارگردانی حمید حرا است. این نمایش ساعت 20:30 به صحنه می‌رود و به بخش‌هایی از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) می‌پردازد.

"بهشت روی اقیانوس" دیگر اثر نمایشی به صحنه رفته در ایام فاطمیه است که در تالار وحدت اجرا می‌شود. این نمایش که اثری متفاوت در حوزه تئاتر مذهبی تلقی می شود به بررسی نقش زن در دوره های مختلف تاریخ می پردازد. این نمایش با حضور بازیگرانی چون رحیم نوروزی، کرامت رودساز، علی فرحناک، الهام جعفر نژاد، ریحانه سلامت، حسن سرچاهی، جمال فوادیان و وحید جلیلوند ساعت 18:30 اجرا می‌شود.

"بانوی غریب مدینه" عنوان نمایشی است که این روزها در سالن هدی فرهنگسرای قرآن اجرا می‌شود. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی علی قهرمانی از ساعت 18 الی 20 برگزار شده و ساعاتی را به ذکر مصیبت بانوی غریب مدینه می‌نشیند.

تالار اندیشه حوزه هنری هم این روزها پذیرای نمایش "شعله در زمهریر" به کارگردانی محمدرضا مداحیان است. در این نمایش که کاری از گروه فرهنگی هنری "تراب" است، علیرضا مهران، روزبه اختری، ابولفضل حاج علیخانی، حسین شفیعی، بهرام افشاری، مجید خضری به ایفای نقش می‌پردازند. این نمایش ساعت 19:30 به صحنه می‌رود.

چهار اثر نمایشی فوق تا روز شنبه 17 اردیبهشت‌ماه به اجراهای خود ادامه می‌دهند و این فرصتی است تا علاقه‌مندان به تئاتر بخصوص تئاترهای دینی و مناسبتی به تماشای این آثار بنشینند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016