جمعه 16 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

12هزار پزشک عمومی یا بیکار ند یا فعالیت پزشکی ندارند، ایسنا

قائم مقام سازمان نظام پزشکی گفت: دو سوم ماماهای کشور بیکار هستند و 12 هزار پزشک عمومی نیز یا بیکار هستند یا در رشته‌ای غیر از تخصص خود فعالیت می‌کنند.

دکتر علیرضا زالی در میزگرد اقتصاد سلامت در کنگره جامعه جراحان، افزود: راهکار مناسبی باید برای اشتغال جامعه پزشکی اندیشیده شود؛ البته بحث اشتغال فقط محدود به جامعه پزشکی نیست بلکه در این زمینه باید رشته‌های داروسازی و علوم آزمایشگاهی را نیز در برگیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی تاکید کرد: تعرفه گذاری بدون توجه به فضای اقتصاد عمومی و اقتصاد سلامت نباید تعیین شود و باید به گونه‌ای پیش برویم که سهم بیمار در پرداخت هزینه سلامت به30 درصد کاهش پیدا کند و میزان مشارکت عادلانه به 83 درصد افزایش پیدا کند که برای تحقق این امر لازم است 7 درصد از تولید ناخالص ملی و 5/14 درصد از اعتبارات عمومی به این بخش اختصاص پیدا کند.

زالی اظهارکرد: قرار بود10 درصد از درآمد ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها به بخش سلامت اختصاص پیدا کند که بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان می‌شد؛ اما این کار صورت نگرفت و با تلاش‌های انجام شده سه هزار و200 میلیارد تومان از این محل به بودجه سال جاری وزارت بهداشت افزوده شد.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت اقتصاد حوزه سلامت نیازمند تحول است، تاکید کرد: ایران از نظر ثروت زیرزمینی سومین کشور جهان است؛ اما فضای حاکم بر بخش سلامت بسیارنگران کننده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: تعیین اعضای شورای عالی بیمه با پیشنهاد هیات وزیران و تصویب مجلس صورت می‌گیرد و پیشنهاد کرده‌ایم که دو نماینده از سازمان نظام پزشکی، یک نماینده از بیمارستان‌های هیات امنایی دولتی و عمومی، دو نماینده از وزارت بهداشت و یک نماینده از بیمه سلامت ایرانیان در شورای عالی بیمه حضور پیدا کنند.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی درباره مالیات پزشکان گفت: مالیات پزشکان در شهرهای بزرگ را از مالیات پزشکان تهرانی جدا کرده‌ایم و پزشکان شهرهای زیر20هزار نفر را از مالیات معاف کرده‌ایم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016