جمعه 6 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پیشنهاد همه پرسی برای تعیین محل نمایشگاه کتاب تهران

مشاور فرهنگی شهرداری تهران ضمن اعلام آماده بودن «باغ کتاب» برای میزبانی از بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 1391 پیشنهاد داد: برای تعیین محل دائمی برگزاری نمایشگاه، بهتر است همه‌پرسی صورت گیرد.

علی‌اکبر اشعری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جایگاه تثبیت یافته نمایشگاه کتاب تهران در میان رخدادهای فرهنگی جهان گفت: این رویداد بین‌المللی در تقویم نمایشگاه‌های کتاب جهان ثبت شده و اتفاق بسیار مهمی است به همین دلیل لازم است از جانب مسئولان به صورتی ویژه به آن نگاه شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی نبود محلی دائمی را یکی از مشکلات اصلی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: در این‌باره باید بررسی‌های دقیق صورت گیرد و ضروری است نظر مردم هم پرسیده شود.

مشاور شهرداری تهران با اشاره به پنج گزینه پیشنهادی برای ساخت محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شامل باغ کتاب، شهر آفتاب، مجتمع امام خمینی (ره)‌، پرند و چیتگر، تاکید کرد: در این باره باید از مردم پرسید؛ اینکه آنها دوست دارند نمایشگاه در شهر باشد یا حاشیه آن؟

اشعری گفت: من حتی معتقدم در صورت نیاز باید برای این کار همه‌پرسی صورت گیرد.

وی همچنین «باغ کتاب» را گزینه پیشنهادی خود برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد و گفت: تپه‌های عباس آباد که «باغ کتاب» در آن واقع شده، قلب فرهنگی شهر است و سازمان‌های فرهنگی متعددی از جمله کتابخانه ملی، فرهنگستان علوم، چند موزه و تالار فرهنگی آنجا واقع شده‌اند. این مولفه مهمی در تعیین محل برگزاری نمایشگاه کتاب است.

مشاور شهرداری تهران ادامه داد: علاوه بر اینها پیشرفت پروژه «باغ کتاب» خوب است. پارکینگ یکی از معضلات جدی نمایشگاه کتاب در هر سال بوده است و امسال در بهترین وضعیت مصلی یک پارکینگ با ظرفیت 2000 خودرو داشت در حالی که پارکینگ پروژه «باغ کتاب» ظرفیت 5000 خودرو دارد.

اشعری همچنین نداشتن معارض برای «باغ کتاب» را در مقایسه با مصلی از دیگر مزایای گزینه اول دانست و گفت: زمانی که مصلی تکمیل و خطبه مسجدی این مکان خوانده شد، دیگر نمی‌توان آنجا نمایشگاه کتاب برگزار کرد.

وی تاکید کرد: وقتی پروژه‌هایی مثل ساختمان اجلاس سران 6 ماهه و بوستان ولایت 30 روزه ساخته می‌شوند، این مصداق آشکاری است بر این مدعا که پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ در شهر تهران سرعت بیشتری گرفته‌اند.

مشاور شهرداری تهران افزود: «باغ کتاب» در حال حاضر هم می‌تواند بهتر از مصلی میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد و قطعاً برای برگزاری دوره آتی نمایشگاه مهیا خواهد بود.

اشعری در پایان با تاکید بر لزوم همفکری مسئولان وزارت ارشاد و شهرداری تهران برای جلوگیری از اتلاف هزینه‌های گزاف با ساخت مکانی جدید برای نمایشگاه کتاب، توصیه کرد: بهتر است از پروژه‌هایی که برای همین منظور ساخته شده و الان موجود است، استفاده شود تا اینکه مکانی جدید برای نمایشگاه ساخته شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016