یکشنبه 12 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش ايسنا از حاشيه و متنتازه ترین برنامه سینمایی «هفت»

در برنامه‌ «هفت» اين هفته فيلم «قصه پريا» نقد و بررسي شد و فريدون جيراني در جايگاه كارگردان پاسخگوي سوالات شد.

به گزارش خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در برنامه شب گذشته «هفت»، علي سلطاني ـ دبير جشنواره فيلم پليس ـ توضيحاتي را در خصوص چهارمين دوره اين جشنواره ارائه كرد و در ادامه مصطفي زماني بازيگر سينما و تلويزيون ميهمان اين برنامه بود كه درباره روند بازيگري‌اش توضيحاتي داد.

زماني يادآور شد: اولين‌بار براي فيلم «قتل آنلاين» كه قرار بود، توسط حجت قاسم زاده ساخته شود تست دادم اما آن زمان دوست نداشتند بازيگر تازه‌وارد بياورند و بعد هم براي سريالي تست دادم كه باز هم نشد و در روحيه‌ام بسيار تاثيرگذاشت، تا اينكه سريال «حضرت يوسف» پيش آمد و بايد كسي آنجا تست مي‌داد كه تا به حال حتي يك پلان هم بازي نكرده باشد و بعد متوجه شدم حكمت انتخاب نشدن‌هاي قبلي چه بوده است.

وي ادامه داد: سه سال و نيم در مجموعه يوسف كار كردم و اين كار تمام درهاي هنري را برايم باز كرد و خيلي خوب ياد گرفتم يك بازيگر مقابل دوربين نبايد دروغ بگويد.

مصطفي زماني با بيان اينكه بعد از اين سريال پيشنهادات زيادي براي بازي داشته است خاطرنشان كرد: در سال 87 اوج فيلم‌هاي كمدي بود و نقشهاي زيادي به من پيشنهاد مي‌شد كه ديدم اصلا كار من نيست و خواستم با بخش حرفه‌اي‌تري سينما را شروع كنم كه فيلم «آل» به من پيشنهاد شد.

اين بازيگر در ادامه توضيحاتي را در خصوص حضورش در فيلم «قصه پريا» ارائه كرد.

در بخش پاياني برنامه، مسعود فراستي در جايگاه مجري و كارشناس سوالاتي را از فريدون جيراني كارگردان و مرتضي شايسته ـ تهيه‌كننده «قصه پريا» ـ پرسيد و درباره اين فيلم صحبت شد.

شايسته گفت: فيلمنامه «قصه پريا» در سال 88 از سوي فريدون جيراني به من ارائه شد و بعد از سه چهار بار بازنويسي قرار شد، آنرا بسازيم و ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز به عنوان اسپانسر همراه ما شد و حدود شش ماه طول كشيد تا كار مقابل دوربين برود.

وي ادامه داد: از فروش دو هفته فيلم راضي نيستم. اما دو سه روزي است وضعيت بهتر شده و خوشبختانه الان همه به ديدن اين فيلم مي‌آيند. «قصه پريا» پيامي دارد كه بايد پدران و مادران آنرا ببينند و نبايد نسبت به آن بي‌تفاوت باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فريدون جيراني هم توضيح داد: مرتضي شايسته از من طرحي در خصوص اعتياد خواست و من از رحمان سيفي آزاد خواستم روي آن كار كند و در نهايت به خط اوليه‌اي با مضمون اينكه پسري به عشق دختري خود را معتاد مي‌كند رسيديم و بعد از دو سه بار نگارش فيلمنامه در آخر خودم آنرا بازنويسي كردم و فيلم مقابل دوربين رفت.

مسعود فراستي درباره اين فيلم گفت: قصه خوب پرداخت نشده و پيام براي كارگردان مهمتر بوده و در آخر مي‌خواهيم ببينيم اعتياد چه بلايي بر سر مي‌آورد و راه فرار ندارد و اين مانع چفت و بست درست قصه شده است و در واقع داستان بسيار نخ نماست و آدمها درنيامده‌اند.

جيراني پاسخ داد: من معتقدم اشكال فيلم، قصه زيادش است، من نمي‌خواستم فيلم ميني‌مال بسازم، فيلمي عشقي با معضل اعتياد ساختيم.

فراستي ادامه داد: فيلمي كه من مي‌بينم اصلا آن چيزي نيست كه تو مي‌خواستي.

در ابتداي اين برنامه، فريدون جيراني اعلام كرد: سوال خوبي پيدا نكرديم و در اين هفته پيام كوتاه نداريم. اما در اواسط برنامه سوال پيام كوتاه با عنوان اينكه فريدون جيراني در كدام حوزه‌هاي نويسندگي و كارگرداني، روزنامه نگاري و سردبيري، تهيه و اجراي برنامه و هيچكدام موفق‌تر است؟ پخش شد كه جيراني از طرح اين سوال اظهار بي اطلاعي كرد و آنرا براي خود غافلگير كننده خواند.

فراستي نيز اظهار داشت: من درخواست مي‌كنم اين اس ام اس حذف شود و طرح آن بي احترامي به جيراني است.

وي ادامه داد: به نظر من تا اين لحظه جيراني بهترين مجري برنامه‌هاي سينمايي تلويزيون بوده و اگر «هفت» ادامه پيدا كرده به خاطر تلاش‌هاي او بوده است.

جيراني نيز گفت: من هيچ وقت حرفه‌هايم را قاطي نكرده‌ام و مقايسه‌اي هم بين هم نداشته‌ام. دوستان هم مي‌توانستند فيلم‌هايم را در معرض سوال بگذارند و شخصيت آدم را نقد كردن، كار زشتي است.

تا پايان برنامه سوال پيام كوتاه ديگر تكرار نشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016