سه شنبه 14 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کودک آزاری همچنان قربانی می‌گيرد، ايلنا

به نظر می رسد هنگام استخدام معلمان موضوع ثبات شخصيتی آن طور که لازم است مورد بررسی قرار نمی‌گيرد.


ايلنا: در روزهای گذشته دو فيلم ويديويی از شيوه برخورد دو معلم با دو دانش آموز در فضای مجازی منتشر شد. در يکی از اين فيلم‌ها معلم ضمن ضرب و شتم دو دانش آموز آنها را مجبور می کند که نوبتی به صورت هم ديگر سيلی بزنند.
به گزارش خبرنگار ايلنا در حالی که رسانه‌ها بر وقوع اين حوادث در يک مدرسه روستای بشاگرد و ديگری در شهرستان جيرفت تاکيد می کنند، سکوت وزارت آموزش و پرورش در قبال اين حوادث همچنان ادامه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گرچه پيگيری‌های خبرنگار ما از طريق مسوولان اداره کل آموزش و پرورش کرمان بی‌نتيجه ماند اما يکی از کارشناسان حراست اين اداره کل با امکان غير واقعی بودن اين تصاوير تاکيد کرد تا اين لحظه هيچگونه گزارشی در رابطه با وقوع اين حادثه در استان کرمان به حراست اين اداره کل مخابره نشده است.
مسوول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نيز ضمن خودداری از دادن اطلاعات بيشتر در مورد حادثه روستای انگهران بشاگرد استان هرمزگان اين حادثه را مربوط به دو سال پيش خواند و دادن هرگونه اطلاعات را منوط به هماهنگی با حراست اداره کل عنوان کرد.

مشکلات شخصيتی پيش از استخدام بررسی شود
در همين ارتباط‏، "اعظم محمد پور"، پژوهشگر حوزه کودک در گفت و گو با خبرنگار ايلنا گفت: فردی که اقدام به اين کار کرده به طور حتم مشکلات شخصيتی بسياری داشته است، و اين در حالی است که به نظر می رسد هنگام استخدام معلمان اين موضوع آن طور که لازم است مورد بررسی قرار نمی گيرد.
وی ادامه داد: متاسفانه هنوز هم با اجرای کامل شيوه های نوين تربيتی بسيار فاصله داريم به گونه ای که نبود آموزش راهکارهای نوين تربيتی به معلمان‏، موجب شده تنبيه بدنی همچنان جايگاه خود رابه عنوان شيوه موثر تربيتی حفظ کند.

کوک آزاری ادامه دارد
در همين حال "کتايون خوشابی"، روانپزشک کودک نيز مورد اتفاق افتاده را از بين بردن حقوق کودک و کودک آزاری عنوان کرد و افزود: آزارهای جسمی، جنسی و سوء استفاده‌های عاطفی، همچنين غفلت و بی توجهی از جمله شيوه‌های کودک آزاری است که متاسفانه هنوز هم ادامه دارد.
وی افزود: آن چه بايد در خصوص کودک آزاری مورد توجه قرار گيرد از بين رفتن و خرد شدن هويت و کاهش اعتماد بنفس کودک است؛ در اين راستا آموزش حقوق کودک در دوران دبستان و پيش دبستان از جمله راهکارهای کاهش کودک آزاری تلقی می شود.
اين استاد دانشگاه افزود: در سالهای پيش طرح‌های نوين از طرف يونيسف جهت آموزش حقوق کودک ارايه و در کشور اجرا شد که البته در سال‌های اخير اين برنامه‌ها که با عنوان مهارت زندگی به کودکان در حال اجرا بود متوقف شده است.
در همين حال "امير رضا حق پرست"، کارشناس مسايل حقوقی نيز در گفت و گو با خبرنگار ايلنا گفت: با توجه به اينکه تصوير افراد در اين فيلم ها به وضوح مشخص است و خوشبختانه قوانين کودک آزاری در کشور ما تصويب شده‏ پيگيری قضايی متهمان به راحتی امکان پذير است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016