چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نيما، دومين قربانی کودک‌آزاری پس از۱۰ روز به خانوده‌اش بازگردانده شد! ايسنا

رييس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ايران: والدين نيما صلاحيت نگهداری کودک را ندارند


«نيما» پسرک چهار ساله‌ای که دومين قربانی کودک‌آزاری يک ماه اخير به شمار می‌رود، روز گذشته و با گذشت تنها ۱۰ روز از زمان بستری شدنش در بيمارستان کودکان مفيد، شيرخوارگاه آمنه را ترک و به پدرش تحويل داده شد.

نيما همان پسرکی است که به علت صدمات ناشی از ضرب و جرح شديد توسط والدينش در ۱۸ ارديبهشت به بيمارستان منتقل شده بود، کودکی که دچار ضرب و جرح، سوختگی شديد در نقاط مختلف بدن از جمله آلت تناسلی و نيز ترومای (کبودی) شديد دو چشم بود.

نيما همان کودکی است که اگرچه در بدو ورود به بيمارستان گفته بود که پدرش بدن او را سوزانده، اما از آن پس و از فرط وحشت، در واکنش به هر پرسشی درباره آنچه بر سرش آمده بود، تنها پاسخ می‌داد «نمی‌دانم».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مصطفی اقليما ـ رييس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام خبر تحويل نيما به پدرش در روز گذشته، عنوان کرد: بر اساس قانون، پدر هر زمان که بخواهد می‌تواند با مراجعه به دستگاه قضايی، زمينه بازگرداندن فرزندش را فراهم کند.

وی ادامه داد: اگرچه روال قانونی تحويل نيما به پدرش طی شده است، اما بايد ديد که قاضی مسوول رسيدگی به پرونده، چگونه اين موضوع را پيگيری کرده که پدر را واجد صلاحيت نگهداری از نيما شناخته است.

اقليما تاکيد کرد: بعيد است که قاضی پرونده از پزشکی قانونی درباره «سلامت روانی والدين نيما» استعلام کرده باشد.

وی با بيان اينکه والدين نيما تحت شرايط و مشکلات خاصی اقدام به اين کودک آزاری کرده‌اند، يادآور شد: بنابراين پيش از تحويل کودک به خانواده، بايد مشکلات روانی و اجتماعی والدين بررسی می‌شد که چه علل يا عواملی موجب ايجاد چنين تنشی شده و تا زمانی که اين مشکلات برطرف نشود، نبايد کودک را به آنها بازگردانند، چراکه در اين صورت، زمينه آزار مجدد کودک فراهم می‌شود و حتی ممکن است با رخداد فجيع‌تری مواجه باشيم.

رييس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ايران تاکيد کرد: وضعيت جسمی نيما و حادثه هفته گذشته، جای ترديدی در «عدم صلاحيت والدين» او باقی نمی‌گذارد.

اقليما در خاتمه، با انتقاد از عملکرد مددکاران بهزيستی در قبال اين پرونده، عنوان کرد: به نظر می‌رسد که پيگيری لازم در اين زمينه توسط مددکاران بهزيستی انجام نشده و اين سازمان نتوانسته آنگونه که بايد بر رای نهايی قاضی پرونده نيما اثرگذار باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016