شنبه 8 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير بهداشت در گفت‌و‌گو با فارس: وضعيت سلامت طلبه ناهي از منكر رو به بهبودي است

خبرگزاري فارس: وزير بهداشت بعد از عيادت از طلبه ناهي از منكر گفت: وضع سلامت اين طلبه به‌سرعت رو به بهبود است و از نظر تكلم و حركت اندام‌ها بسيار نسبت به قبل بهتر شده و حتي ديروز راه رفته است.

مرضيه وحيد دستجردي بعد از عيادت از علي خليلي طلبه جوان ناهي از منكر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبري فارس «توانا» افزود: در بازديدي كه از اين طلبه جوان داشتم وضعيت جسماني او نسبت به گذشته اصلاً باوركردني نبود و طبق نظر پزشكان ايشان بهبودي مناسبي پيدا كرده است.

وي گفت: تمام علائم و مشكلاتش از نظر تكلم، حركات اندام‌ها نسبت به وضعيت قبل بهتر شده است و ديروز با كمك پزشكان راه رفته است و حتي با آنها دست نيز داده است.

وزير بهداشت اضافه كرد: اميدوارم با فيزيوتراپي و پيگير‌ي‌ها و مراقبت‌هاي پزشكي بهبودي كامل پيدا كند.

وحيد دستجردي درباره اورژانس بيمارستان‌هايي كه اين طلبه جوان ناهي از منكر را پذيرش نكردند اظهار داشت: توسط همراهان اين بيمار با بيمارستان‌هاي مختلفي چه از طريق خود بيمارستان اول و پزشكان معالجي كه بالاي سر بيمار بودند و چه از طريق تماس تلفني همراهان با بيمارستانها اقداماتي انجام شده، همچنين با ستاد مديريت بيماران دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي نيز تماس گرفتند كه موضوع در حال پيگيري است.

وي ادامه داد: اما بيمارستان‌هايي كه از طريق موتور به آنجا مراجعه كرده‌ بودند طبق ضوابط وزارت بهداشت نمي‌توانستند پذيرش رسمي داشته باشند و از نظر ما عدم پذيرش محسوب نمي‌شود همچنين تلفن‌هايي كه از طريق 118 به همراهان بيماران داده شده و روي پيامگير بيمارستان بوده است تلفن‌هاي پذيرش بيمارستان نبوده‌اند.

وزير بهداشت اضافه كرد: آن چيزي كه مهم است اين است كه پاسخگويي بيمارستان‌ها و اورژانس‌ بيمارستان‌ها پاسخگوي نابساماني بوده است كه بايد اصلاح شود هم‌اكنون خوشبختانه سند ارتقا و ساماندهي بيمارستان‌ها از حدود يك سال پيش به بيمارستان‌ها فرستاده شده است.

وي گفت: دستور العمل دانشگاه‌هاي علوم پزشكي اين بوده است كه مسئوليت ارتقاي اورژانس‌ها با خود دانشگاه‌هاست و بايد دستور العمل ارتقا و ساماندهي بيمارستان‌ها را انجام و اجرايي كنند و به اميد خدا وضعيت اورژانس بيمارستان‌ها بهبود پيدا مي‌كند.

وي گفت: يك هيئت چند نفره نيز به عنوان بازرس ويژه خودم ( وزير بهداشت) براي بازديد از بيمارستان‌ها فرستاده‌ام كه ابتدا بيمارستان‌هاي تهران و سپس از بيمارستان‌هاي شهرستان‌ها بازديد ‌كنند تا اشكالات اين بيمارستان‌ها برطرف شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وزير بهداشت بيان كرد: ما آنچه را در اورژانس بيمارستان‌ها مي‌بينيم در ارزشيابي آنها لحاظ مي‌كنيم و اين ارزشيابي‌ها در معاونت درمان وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

وحيد دستجردي گفت: در گذشته رويه اين بود كه بيمارستان‌ها ارزشيابي خودشان را خود انجام دهند ولي درجه و ارزش‌گذاري آنها با معاونت درمان وزارت بهداشت است.

* بيماران اورژانسي تحت هر شرايطي بايد در بيمارستان پذيرش شوند

وحيد دستجردي ادامه داد: ما هيچ شوخي با بيمارستان‌ها و دانشگاه‌ها نداريم و بيمار اورژانسي حتماً بايد مورد پذيرش قرار گيرد. هيچ بيمارستاني نمي‌تواند بيمار را پذيرش نكند. مسئوليت پذيرش و مسئوليت اداره بيمار در اورژانس بيمارستان‌ها به عهده متخصص مقيم موجود در اورژانس بيمارستان است.

وزير بهداشت اضافه كرد: بيمارستان‌هايي مانند شهداي تجريش و طالقاني از بيمارستان‌هاي بزرگ و جنرال (عمومي) هستند. در بيمارستان‌هاي بزرگ متخصص طب اورژانس بايد وجود داشته باشد و متخصص طب اورژانس مقيم بايد بيمار را پذيرش بكند و مسئوليت پذيرش نيز به‌عهده آنهاست و همه دستياراني (رزيدنتهايي) كه در اورژانس هستند بايد از متخصص مقيم در اورژانس كه از دانشگاه و رئيس بيمارستان حكم دارد تبعيت كامل داشته باشد.

وي افزود: بيمارستان‌هايي كه تك‌بخشي هستند نيز نياز به متخصص غير طب اورژانس دارند و بايد مسئوليت پذيرش بيمار را نيز داشته باشد. به دانشگاه‌ها ظرف يك سال گذشته ابلاغ شده است بايد بيمارستان‌ها بيماران اورژانسي را تحت هر شرايطي پذيرش بكنند.

وزير بهداشت گفت: در مورد طلبه جوان تماس با دستياران گرفته شده بود و دستيار عدم‌پذيرش را اعلام كرده بود. ستاد هدايت بيمار دانشگاه علوم پزشكي نيز وظيفه خودش را انجام نداده است كه تخلفي بوده است كه انجام داده است.

وي گفت: ساماندهي اورژانس بيمارستان‌ها از اهميت زيادي برخوردار است. همه بيماران اورژانسي بايد پذيرش شوند و هيچ بيمارستاني نمي‌تواند و حق ندارد بيماري را پذيرش نكند و اگر بيمارستاني امكانات لازم را براي درمان بيمار نداشته باشد خود بيمارستان بايد بيمار را به جاي ديگر انتقال دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016