دوشنبه 10 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مراسم تجليل از ايرج قادری برگزارش شد، ايلنا

در نمايش فيلم شبکه گفته شد؛ ايرج قادری تاثير زيادی در سينمای ايران گذاشته، زمانی مردم به عشق فردين به سينما می‌آمدند و به عشق قادری آن را ترک می‌کردند. عبدی هم گفت: سينما برای عده‌ای محل کاسبی شده اما قادری عاشق آن است.


ايلنا: مراسم تجليل از ايرج قادری و نمايش فيلم شبکه؛ شب گذشته(۹ مرداد) در سالن اريکه ايرانيان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، در ابتدای اين مراسم فرج‌اللهی؛ از فيلمبرداران سينمای ايران؛ که اجرای مراسم را برعهده داشت، با اشاره به تلاش‌های ايرج قادری در عرصه سينما گفت: ايرج قادری در سينمای ايران تاثير زيادی گذاشته است و زمانی اگر مردم به عشق محمدعلی فردين به سينما می‌آمدند و به آن سلام می‌کردند، به عشق ايرج قادری سينما را ترک می‌کردند و از آن خداحافظی می‌کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مرتضی شايسته(تهيه کننده سينمای ايران) نيز گفت: ايرج قادری فيلم‌های مختلفی ساخته که بسياری ازآن‌ها خوب است، فيلم‌های وی بسيار خاطره‌ساز است.
اکبر عبدی(بازيگر فيلم شبکه) نيز گفت: هر فردی که امشب اينجا آمده اگر بليت خريده تا فيلم شبکه را ببيند؛ بعداز ديدن فيلم؛ اگر فيلم را دوست نداشت؛ من حاضرم پول بليط وی را پس بدهم.
عبدی با اشاره به ويژگی‌های قادری گفت: ايرج قادری عاشق سينماست و هميشه بوده است. قادری آنقدر به سينما علاقه دارد که حتی حاضر است سلامتی خود را نيز با سينما معامله کند. وی سرصحنه فيلمبرداری هميشه از همه عوامل زودتر به صحنه می‌آمد به صورتی که آدم از اين همه عشق وی به سينما خجالت می‌کشيد. در سينمای ما تعداد افرادی که اينگونه هستند؛ کم است، به جز قادری ناصر تقوايی اينگونه است.
عبدی با انتقاد از سوء‌استفاده عده‌ای از سينماها و سرمايه‌داری آنها با ساخت فيلم‌های مسلسل وار و تبديل سينما به يک امر کاسب‌کارانه گفت: امروز عده‌ای سينما را دوست دارند چون سينما برای آنها راهی برای رسيدن به اهداف ديگر است.
ايرج قادری با تشکر از برگزارکنندگان و حاضران در سالن گفت: همه کسانی که امروز در اينجا هستند؛ بر من منت گذاشتند. دوست دارم بازهم زنده باشم و برای شما فيلم بسازم. من به شدت بيمار هستم و امشب به عشق شما؛خودم را از بيمارستان به اينجا رساندم تا شما را ببينم و دست همه شما را ببوسم.
در ادامه اين مراسم؛ فيلم شبکه آخرين ساخته ايرج قادری برای اولين بار به نمايش درآمد.
سيدضياء‌هاشمی، حبيب کاووش، حبيب اسماعيلی و ماه چهره خيلی ازجمله مهمانان اين مراسم بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016