شنبه 22 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آلودگي هواي تهران بيشتر شده يا كمتر؟ ایسنا

در حالي مديركل محيط زيست استان تهران در آخرين جلسه کارگروه کاهش آلودگي هواي پايتخت اعلام كرد كه تعداد روزهاي سالم سال 90 نسبت به سال 89 بيشتر بوده است كه به اعتقاد مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا علي‌رغم افزايش تعداد روزهاي سالم در سالجاري، 12 روز از تعداد پاك كاسته شده و روزهاي بسيار ناسالم نيز 2 روز نسبت به سال قبل افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از ابتداي سال جاري تاكنون با احتساب آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون، هيچ روز پاكي در تهران نداشتيم و 52 روز سالم، 88 روز ناسالم و 3 روز بسيارناسالم داشته‌ايم.

با توجه به اين كه آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون در سال گذشته اندازه‌گيري نمي‌شد با حذف اين آلاينده از فهرست آلاينده‌ها بايد گفت كه تعداد روزهاي پاك امسال يك روز، سالم 133 روز، ناسالم 6 روز و بسيارناسالم 3 روز بوده است كه اين ميزان در مقايسه با سال گذشته كه 13 روز پاك، 112 روز سالم، 17 روز ناسالم و يك روز بسيار ناسالم داشته‌ايم حكايت از كاهش 12 روز پاك و افزايش 2 روز بسيارناسالم دارد.

به گزارش ايسنا اين در حاليست كه در آخرين جلسه کارگروه کاهش آلودگي هواي تهران که در محل استانداري تهران برگزار شد، دكتر رسولي علي اشرفي پور، مدير کل محيط زيست استان تهران با قياس متفاوتي از آمار اعلام كرد كه در مقايسه‌اي که ميان وضع هوا بين سال جاري و سال 89 انجام شد، اين نتيجه به دست آمد که تعداد روزهاي سالم سال 90 نسبت به سال 89 بيشتر بوده است. اين البته در حالي است که در چهار ماهه نخست سال گذشته هنوز ذرات معلق کمتر از 5/2 ميکرون اندازه‌گيري نمي‌شد و اين مقايسه در غياب اين آلاينده انجام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش سايت استانداري تهران، وي همچنين در اين جلسه در مورد مباحث مطرح شده در اين کارگروه افزود: جدا از بررسي وضعيت آلودگي هواي تهران يکي از مباحث مطرح شده ديگر، کيفيت سوخت به عنوان يکي از عوامل مهم در ميزان آلاينده‌هاي هواي تهران بوده است.

وي اضافه کرد: بر اساس گزارشي که توسط نماينده واحد HSE وزارت نفت ارائه شد، اين نتيجه به دست آمد که اکثر پالايشگاه‌هاي کشور هم برنامه بهبود فرآورده‌هاي نفت و گاز به خصوص بنزين را در دستور کار قرار داده‌اند و هر پالايشگاهي چندين مرحله پيشرفت در ارتقاي درصد کيفيت سوخت بهبود داشته است.

اشرفي پور در توضيح چگونگي ارتقاي پالايشگاه گفت: ميانگين درصدهايي که از طرف نماينده وزارت نفت ارائه شد، بين 45 تا 65 بوده است و البته برخي پالايشگاه‌ها درصد بالاي 85 نيز ارائه داده‌اند.

كاهش آلودگي هوا نيازمند موفقيت در كاهش توليد و انتشار آلاينده‌هاست

دكتر يوسف رشيدي، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا در اين خصوص به ايسنا گفت: بررسي‌هاي انجام شده در خصوص كيفيت هواي تهران نشان مي‌دهد از تعداد روزهاي پاك 12 روز كاسته شده و تعداد روزهاي بسيار ناسالم نيز 2 روز افزايش يافته است.

وي در عين حال تاكيد كرد: كاهش آلودگي هوا نيازمند موفقيت در كاهش توليد و انتشار آلاينده‌هاست كه به نظر مي‌رسد در اين خصوص موفقيت چنداني حاصل نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016