پنجشنبه 10 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بلاتكليفي 20 درصد بيماران در مراكز دارای متخصص طب اورژانس، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس اورژانس كشور گفت: در اورژانس‌هایی که متخصص طب اورژانس حضور دارد 80 درصد مراجعه کنندگان تعیین تکلیف می‌شوند و اقدامات لازم، سریع تر برای آنان انجام می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از وب‌دا، غلامرضا معصومی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و عضو هیئت علمی گروه طب اورژانس بیمارستان سینا گفت: رشته طب اورژانس براساس نیاز اجتماعی و مردمی ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه نقطه بحران، اورژانس‌های بیمارستان‌ها هستند، وزیر بهداشت بر بازدید مکرر از اورژانس‌ها تاکید کرده و ارتقای خدمات اورژانس بیمارستان‌ها را اولویت وزرات بهداشت اعلام كرده است. در همین راستا نحوه ارائه خدمات درمانی، فضای فیزیکی و تجویزها بررسی و پیگیری می‌شوند و مقرر شد در تمامی اورژانس‌ها، متخصص اورژانس حاضر باشد.

وی گفت: البته با توجه به اینکه تعداد فارغ‌التحصیلان ما به حد نصاب مورد نیاز نرسیده است و این مسئله نیز زمان می‌خواهد، بر آن شدیم فعلا برای اورژانس‌هایی با ورودی بیش از 30000 نفر در سال، یک متخصص طب اورژانس بگذاریم و در بقیه موارد از متخصصان جراحی، داخلی و بیهوشی استفاده شود.

معصومی اضافه کرد: وزارت بهداشت در تلاش است تا پایان دولت دهم، اورژانس‌های کشور با نمودهای مناسب و خوبی در خدمت ملت و مردم عزیزمان باشند.

وی در خصوص جایگاه طب اورژانس در علوم پزشکی گفت: در کشورهای شروع کننده این تخصص نیز هنوز در قسمت‌های مختلف با تخصص و فوق تخصص‌های دیگر تداخل و تعاملاتی وجود دارد.

عضو هیئت علمی گروه طب اورژانس بیمارستان سینا در ادامه اظهار داشت: این رشته برخلاف رشته‌های دیگر که با پیشرفت و افزایش یافته‌های علم پزشکی و بر اساس نیاز علمی به وجود آمده‌اند، ایجاد نشده بلکه براساس نیاز اجتماعی و مردمی ایجاد شده است. برنامه کاری و فعالیت متخصص طب اورژانس نیز دخالت در کار بقیه متخصصان نیست.

معصومی در خاتمه گفت: مراجعه کننده به اورژانس بررسی می‌شود تا اگر ممکن است به صورت سرپایی و در همان جا درمان انجام شود و در صورت نیاز به متخصص مربوطه ارجاع داده شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




جالب است بدانیم در مواردی که در بیمارستان‌هایی که متخصص طب اورژانس حاضر بوده است 80 درصد مراجعه کنندگان تعیین تکلیف می‌شوند و اقدامات لازم، سریع‌تر برای آنان انجام می‌‌شود و در درمانگاه‌هایی که متخصص طب اورژانس وجود ندارد زیر 50 درصد رضایتمندی وجود دارد. این به آن معنا است که سرعت در رسیدگی به مراجعه‌کننده برابر است با کاهش اختصاص هزینه‌ها در حوزه سلامت و کاهش عوارض بیمارستانی.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016