پنجشنبه 10 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خلا قانوني باعث خياباني شدن مصرف "شيشه" شده است، فارس

خبرگزاری فارس: مديركل اجرايي ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: خياباني شدن و علني شدن مصرف شيشه به دليل وجود تقاضا در بين مصرف‌كنندگان است و از طرفي قاچاقچيان هم از خلا قانون سوء استفاده مي‌كنند.

مسعود زاهديان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس؛ در خصوص روند مصرف شيشه در كشور اظهار داشت: در مقطعي كه قانوني براي منع مصرف و توليد شيشه وجود نداشت، اين ماده مخدر با تبليغات اغوا‌كننده شبكه‌هاي ماهواره‌اي مبني بر اثر آن روي لاغري مخاطبيني را جذب كرد كه اين نكته باعث مصرف رو به رشد اين ماده شد.

وي تصريح كرد: براي كنترل آن از سال گذشته برنامه‌هاي عملياتي به نام برنامه عمليات خورشيد در نظر گرفتيم كه در اين زمينه كار همه جانبه در حوزه‌هاي قاچاق، توليد و مصرف انجام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




زاهديان تصريح كرد: در اين زمينه تكاليف دستگاه‌ها را مشخص كرديم و هدف اين بود كه بتوانيم برخورد شديد و اثربخشي براي مقابله با اين موضوع داشته باشيم كه در لايه‌هاي مختلف اثرگذار باشد.

وي اضافه كرد: اگر چه در حوزه مقابله با عرضه جاي كار بيشتري وجود دارد و بايد سازمان‌هاي مسئول با جديت بيشتري كار كنند اما خياباني شدن و علني شدن مصرف شيشه به دليل وجود تقاضا در بين مصرف‌كنندگان است و از طرفي قاچاقچيان هم از وجود بي‌قانوني سوء استفاده مي‌كنند.

زاهديان گفت: با طرح جمع‌آوري خرده‌فروشان و برخورد با توليد‌كنندگان و واردكنندگان اين ماده، اميدواريم سرعت كار و اثربخشي آن براي كنترل وضعيت بهتر شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016