پنجشنبه 10 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایران جزء 5کشور نخست تخریب‌ کننده جنگل، مهر

کارت قرمز یونسکو به ژئو پارک قشم، شاکیان پرونده زاینده رود، نامه 22 نماینده برای نجات دریاچه ارومیه، بارش 14.7 میلی متری باران در تهران و تبدیل تالاب گندمان به منطقه شکار ممنوع، مهمترین رویدادهای زیست محیطی این هفته بوده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حوزه محیط زیست در هفته ای که رو به پایان است، شاهد اخبار و رویدادهای مختلفی بوده که چکیده ای از مهمترین این خبرها را مرور می کنیم.

تعداد شاکیان پرونده زاینده رود

طبق آخرین آمار تعداد شاکیان پرونده خشک شدن زاینده رود تا روز گذشته از مرز 3700 نفر گذشت و روند افزایش تعداد شاکیان این پرونده همچنان ادامه دارد.

سپهر سلیمی، یک فعال محیط زیست که گفته مدافعان محیط زیست در سراسر جهان اگر مایل به همراهی در این شکایت حقوقی هستند می توانند با ارسال نام، نام خانوادگی، نشانی و تلفن به ایمیل zayandehroud1390@gmail.com نام خود را به جمع دیگر شاکیان بیفزایند.

کارت قرمز یونسکو به ژئو پارک قشم

پرویز کردوانی که از او به عنوان پدر علم کویر شناسی ایران یاد می شود، گفته است که کارشناسان بین المللی در حالی برای خروج ژئوپارک قشم از لیست یونسکو کارت قرمز داده اند که امارات که فاقد جذابیتهای طبیعی ایران است در حال ساخت 350 جزیره مصنوعی در خلیج فارس است.

او معتقد است که شاید این کارت قرمز تلنگری برای خاطیان زیست محیطی و مسئولان باشد تا کمی بیشتر به مسائل زیست محیطی اهمیت دهند.

کردوانی گفته که جزیره قشم به اعتقاد بسیاری از کارشناسان دارای عجایب 7 گانه است که یکی از آنها ژئو پارک قشم است.

خروج ژئو پارک قشم از لیست یونسکو فاجعه است

اسماعیل کهرم، پدر محیط زیست ایران هم گفته است که خروج ژئو پارک قشم از لیست یونسکو بازتاب بسیار بدی در دنیا برای وجهه زیست محیطی و فرهنگی ایران دارد و از دست دادن چنین فرصتی برای کشور فاجعه است.

او عنوان داشته که در حال حاضر زنجیره ای از بی توجهی به پارکهای ملی، مناطق حفاظت شده، تالابها و در نهایت ژئو پارک قشم در کشور وجود دارد که نشان دهنده کم اهمیت بودن مسائل زیست محیطی در نظر مسئولان است.

نامه 22 نماینده مجلس برای نجات دریاچه ارومیه

جواد صبور آقجه کندی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از ارسال نامه 22 نماینده خانه ملت به هیئت رئیسه مجلس با هدف نجات دریاچه ارومیه خبر داده و گفته است که این نامه برای نجات دریاچه ارومیه که یکی از منابع طبیعی شمال غرب کشور است و تاثیر زیادی در وضعیت اکونومیک آتی منطقه دارد، نگاشته شده است.


راه‌اندازی کمپین جهانی‌ امضا برای نجات دریاچه ارومیه

هفته گذشته جمعی از فعالان محیط زیست حرکتی اینترنتی را با نام "کمپین جهانی‌ امضا برای نجات دریاچه ارومیه" به راه انداخته اند و از تمامی علاقه مندان درخواست کردند تا به این حرکت بپیوندند.

این کمپین با شعار "نجات دریاچه اورمو (ارومیه)، نجات سرمایه طبیعت در سیاره واحد است که میراث واحد انسانهاست" آغاز به کار کرده و برای یک نامه اینترنتی و هشدار جمعی، اقدام به جمع آوری امضا می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ایران جزء 5 کشور نخست تخریب‌ کننده جنگل است

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: حجم بالای تخریب جنگلها در ایران، کشورمان را در رده پنجم رتبه‌بندی کشورهای تخریب‌کننده جنگل در جهان قرار داده است.

مهدی سنایی در تشریح سئوال خود از وزیر جهاد کشاورزی افزود: وزارت جهادکشاورزی برای سوء مدیریت موجود در حفاظت از منابع طبیعی و حجم بالای تخریف جنگلهای کشور چه برنامه‌ای را تدوین کرده است.

بارش 14.7 میلی متری باران در تهران

خسرو ارتقایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران از بارش 14.7 میلی متری باران در 5 روز نخست شهریور امسال در استان تهران خبر داد.

به گفته وی، این میزان در دوره مشابه پارسال تنها 5.1 میلی متر گزارش شده بود

تالاب گندمان، منطقه شکار ممنوع می شود

سعید یوسف پور، مدیرکل محیط زیست چهارمحال بختیاری از پیگیری محیط زیست برای تبدیل تالاب گندمان به منطقه شکار ممنوع تا پیش از مهر ماه خبر داد و گفته است که از آنجا که خطر بروز آتش سوزی در این تالاب ارزشمند بسیار بالاست و این آتش سوزیها بیشتر در مهرماه همزمان با فصل شکار پرندگان در این منطقه رخ می دهد به شدت پیگیر تبدیل این تالاب به منطقه شکار ممنوع هستیم.

بالاخره تهران نفس کشید

بالاخره هوای تهران پس از 20 روز به دلیل بارش باران این هفته در شرایط سالم قرار گرفت و مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی 3 روز آینده دمای هوا در اغلب نقاط کشور به ویژه نیمه شمالی افزایش نسبی می‌یابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016