شنبه 19 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عابران پیاده را باید مجبور به گذر از پل هوایی کرد، مهر

رئیس سابق پلیس راهنمایی رانندگی شهر تهران معتقد است برای آنکه عابران پیاده مجبور به گذر از پل هوایی شوند باید معابر به گونه‌ای طراحی شود که امکان تخلف فراهم نباشد.

سرهنگ سیدهادی هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که عابران پیاده یکی ازمولفه‌های اصلی شکل گیری حوادث و ناهنجاریهای ترافیکی در معابری شهری هستند گفت: یکی از ریشه‌های اصلی این معضل عدم فرهنگ سازی و آموزش است.

وی ادامه داد: محل گذرعابرپیاده چه به صورت پل و چه زیر گذر در معابر به اندازه نیاز عابران نیست ودر مکانهای هم که گذر مخصوص وجود دارد عابران از آن استفاده نمی کنند و متاسفانه در همان نقاط تصادف کرده و جان خود را از دست می دهند.

سرهنگ هاشمی با تاکید بر این که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دچار مشکلاتی است گفت: تمام مسئولیتها در آیین نامه راهنمایی و رانندگی متوجه رانندگان است وعابر پیاده کمترین مسئولیتها را دارد.

وی معتقد است: باید دریک دوره 5 یا 10 ساله معابرمان را با حفاظهای فیزیکی به گونه ای ایمن کنیم که عبور از عرض معابر جز در مکان های مجاز میسر نباشد به طوری که ساختارهندسی مبلمان معابرمان را طوری اصلاح کنیم که عابران پیاده به طور اجبار و کانالیزه شده از این پل ها عبور کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی تاکید کرد: عابران را باید مجبور به استفاده از پل ها کرد زیرا تقریبا همه راه ها رفته شده اما جواب نداد و همچنان حوادث جان عابران پیاده را تهدید می کند.

سرهنگ هاشمی با دسته بندی عابران پیاده متخلف گفت: گروهی از عابران پیاده با قوانین آشنایی ندارند، برخی دچار مشکلات حرکتی و جسمانی هستند اما عده ای تاکید بر بی قانونی دارند که در صورت وجود قوانین می توان با آنها مقابله کرد.

وی ادامه داد: فیلمی در پلیس راهنمایی و رانندگی وجود دارد که در آن پیرمردی از زیر پل عابر پیاده گذر می کند و در میان نرده های میان خیابان گیر کرده و بیش از نیم ساعت تلاش با کمک پلیس نجات پیدا می کند در حالی که دیگر رمقی برای راه رفتن نداشت. این پیرمرد با وجود مشکلاتی که برایش پیش آمده بود بازهم از پل هوایی استفاده نکرد.

سرهنگ هاشمی ادامه می دهد: در بسیاری از کشورها پل های مکانیزه وجود ندارد اما شهروندان خود را ملزم به استفاده از این پلهای هوایی می دانند.

این کارشناس ترافیک با اشاره به این که دربرخی نقاط شهری به دلیل آن که نماهای شهری دچار مشکل نشود پلی احداث نمی شود گفت: خسارتهای جانی که به شهروندان وارد می شود بسیار بیشتر از خسارتهای معنوی در این حوزه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016