شنبه 19 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشكلات اقتصادي يكي از عوامل اصلي خشونت در جامعه است، فارس

خبرگزاری فارس: يك روان پزشك با اشاره به اينكه پرخاشگری در بسیاری از موارد ناشی از ناکامی است گفت: اگر عوامل اقتصادی مستقیماً ایجاد خشونت نکند، يقينا یکی از عوامل اصلي ايجاد كننده اين معضل اجتماعي محسوب مي‌شود.

يك روان‌پزشك در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامي فارس گفت: انسان هرگاه از ناکامی و سرخوردگی رنج ببرد گاها به پرخاشگری و خشونت گرايش پيدا مي‌كند. توجه به اين نكته ضروري است كه انسان‌ها با امید و آمال زندگی می‌کنند لذا در هنگام فشارهای اقتصادی رسیدن به آرزوها دور از دسترس خواهد شد و حتي افراد از تامین خواسته‌های اولیه عاجز مي‌شوند لذا همين كاستي زمینه‌ساز افزایش پرخاشگری و خشونت در جامعه خواهد بود. لذا در يك نتيجه‌گيري كلي چنين مي‌توان نتيجه گرفت كه اگر عوامل اقتصادی مستقیماً در ایجاد خشونت نقش نداشته باشند، حتما یکی از عوامل مهم آن هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با اشاره به اينكه برخي از افراد براي اينكه بتوانند مخارج زندگي خود را تامين كنند مجبور به كار كردن در چند شيفت هستند بيان داشت: بالا بودن ساعات کاری موجب افزایش نارضایتی و افزایش پرخاشگری خواهد شد، كه در كنار آن عواملی همچون ميزان دستمزد، شرایط محیط کار و رضایت‌مندي شغلي نيز مورد توجه قرار مي‌گيرد.

اين روانپزشك ادامه داد: وقتي ارتقاء اجتماعی در جامعه‌ ديده شود رفتارهاي پرخاشگرانه در سطح جامعه به شدت كاهش خواهد يافت. ولي نكته اينجاست كه ارتقاء اجتماعی داراي ابعاد متعددي است كه دستيابي به شاخص‌هاي آن سخت به نظر مي‌رسد. ارتقاء اجتماعی وابسته به رشد تمام شاخصه‌هاي اقتصادی، فرهنگی، فردی و خانوادگی است. لذا تنظيم روابط اين عوامل با يكديگر نيازمند انجام يك پروژه مشترك ما بين كارشناسان اجتماعي و اقتصادي است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016