شنبه 26 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهزاد فراهانی: اين شيوه‌ مديريت؛ اهالی تئاتر را اذيت می‌کند، ايلنا

فراهانی؛ انتخاب غيراصولی مديران را مهمترين مشکل تئاتر کشور دانسته و تاکيد کرد: ظاهرا وزير ارشاد، به تئاتر توجهی نمی‌کند؛ زيرا لطف‌هايی به سينما داشته اما تئاتر از آن بی‌نصيب مانده است.


ايلنا: رئيس کانون بازيگران خانه تئاتر با بيان اينکه مشکلات تئاتر ناشی از انتخاب نادرست و غيراصولی افرادی است که سايه‌شان بر سر تئاتر افتاده، اين شيوه‌ی مديريت را اذيت کننده برای اهالی تئاتر دانست.

بهزاد فراهانی در گفت وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به اينکه مديريت هنری با مديريت ساير عرصه‌ها همانند ورزش يا حفظ آثار و ابنيه تاريخی فرق دارد، گفت: مديريت هنری، شناخت و تجربه هنری می‌خواهد و فردی بدون اين ويژگی‌ها قادر به اداره آن نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی درباره استعفای حسين مسافر آستانه از سمت مديرکلی هنرهای نمايشی نيز گفت: ما شناختی از آقای شاه‌آبادی، بجز مشاهده‌ی کارهای وی در حوزه‌‌های تحت مسووليت‌اش نداريم که آنها نيز ضمن آنکه نفعی دربرنداشته، لطمه زننده نيز بوده است. استعفای محمد حيدری از دبيری جشنواره سی‌ام تئاتر فجر و حسين مسافرآستانه از مديرکلی هنرهای نمايشی در همين راستاست.

اين بازيگر تئاتر و تلويزيون با بيان اينکه عملکرد معاونت هنری به گونه‌ای نبوده که اهالی تئاتر در طی آن دچار لطمه‌ی حرفه‌ای نشوند، اظهار کرد: اهالی تئاتر از اين شيوه‌ی مديريت اذيت می‌شوند؛ زيرا برای سروسامان دادن به اموری همچون قرارداد تيپ و چگونگی دستمزدها سال‌ها زحمت کشيده‌اند، اما در شرايط فعلی باز هم بی‌سر و سامانی سالن‌ها، برنامه‌ها و تئاترها گريبان اهالی تئاتر را گرفته است.

وی با انتقاد از برخورد بی‌تفاوت معاونت هنری درقبال رفتن مديران تئاتر، افزود: عملکرد برخی مديران نشان می‌دهد، توانايی اداره‌ی تئاتر در آنها نيست زيرا آنها جز آوردن سخن و حرف و راه تازه و از بين بردن دستاوردهای قديم، کاری نکرده و خواسته‌های اصلی تئاتر را با مماشات مورد چالش قرار می‌دهند.

فراهانی با اشاره به نشست‌های معاون هنری با هنرمندان گفت: معاون هنری در نشست‌های خود با اهالی تئاتر، قول‌های خود نظير بالارفتن ۲۰درصدی دستمزدها را در حد حرف باقی گذاشت که چنين طرز برخورد غيردوستانه‌ای برای تئاتری‌ها سنگين است.

وی همچنين درباره نگاه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه تئاتر توضيح داد: ظاهرا وزير ارشاد، به تئاتر توجهی نمی‌کند؛ زيرا لطف‌هايی به سينما داشته اما تئاتر از آن بی‌نصيب مانده درحالی‌که تئاتر جدی‌تر از سينماست.

رئيس کانون بازيگران خانه تئاتر با بيان اينکه مشکلات تئاتر ناشی از انتخاب نادرست و غيراصولی افرادی است که سايه‌شان بر سر تئاتر افتاده، بيان کرد: خانواده تئاتر جان کنده تا ظرفيتی را مثل حسين مسافر آستانه بارآورده و چنين برخوردهايی به نابودی تئاتر اين مملکت خواهد انجاميد؛ مگر اينکه بگويند به تئاتر احتياجی نداريم و اين هنر ارزشمند جهانی، جايگاهی نزد ما ندارد.

فراهانی با گلايه از عدم بيان توضيحات ازسوی معاونت هنری دربرابر اتفاقات و تغييراتی که در حوزه تئاتر رخ می‌دهد به اهالی آن، تصريح کرد: دور هم جمع شدن جامعه تئاتری و بيان مسائل خود، با بی‌توجهی و عدم اقدام شايسته ازسوی معاون هنری مواجه می‌شود؛ درحالی‌که ايستادن پيشکسوتان درکنار اين مسائل و مطالبات حق صنفی ما را نشان می‌دهد که با چنين وضعيتی، سرانجام ما و تئاتر معلوم نيست؛ اگرچه بايد مديريت با ما سر دوستی و برادری داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016