دوشنبه 27 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

داوود رشيدی همه نمايشنامه‌های ترجمه‌ای خود را به دست چاپ سپرد، مهر

داوود رشيدی بازيگر پيشکسوت تئاتر و تلويزيون همه نمايشنامه‌هايی را که از سال ۴۲ تاکنون از زبان فرانسه به فارسی ترجمه کرده است، برای چاپ به ناشر سپرد.


داوود رشيدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اين اقدام خود گفت: تمام نمايشنامه‌هايی را که تاکنون از زبان‌های خارجی و عمدتاً فرانسه ترجمه کرده‌ام، برای چاپ به انتشارات افراز سپرده‌ام.

وی درباره سابقه اين کار افزود: قبل از انقلاب و دقيقاً از سال ۴۲ که از فرنگ برگشتم، دست به اين کار زدم و نمايشنامه‌هايی را برای تلويزيون تجاری و اداره هنرهای دراماتيک، ترجمه و بعضی‌شان را هم روی صحنه اجرا می‌کردم. بعضی از اين نمايشنامه‌ها هم در همان دوره در تلويزيون پخش و بعضی نيز روی صحنه تئاتر اجرا شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين بازيگر پيشکسوت سينما و تئاتر اضافه کرد: من کار ترجمه اين نمايشنامه‌ها را بعد از انقلاب و تا به حال ادامه داده‌ام و اخيراً تصميم گرفتم همه آنها را در يک مجموعه ۲ يا ۳ جلدی چاپ کنم.

داوود رشيدی در پاسخ به اين سئوال که «آيا اين آثار همه نمايشنامه‌های ترجمه‌ای شما را شامل می‌شود؟» گفت: متاسفانه بعضی از کارهايی را که در اين سال‌ها ترجمه کرده بودم، در بين وسايل و کتاب‌هايم پيدا نکردم و به همين خاطر می‌توان گفت اين کارها، همه نمايشنامه‌های موجود من است.

همچنين مدير انتشارات «افراز» در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره مجموعه اخير گفت: آقای رشيدی کتاب‌های نمايشنامه‌ای زيادی که عموماً ترجمه‌هايی از فرانسه بود، داشت و من پيشنهاد دادم که همه اين کارها را در قالب يک مجموعه دو يا سه جلدی چاپ کنيم که ايشان هم پذيرفتند و قرارداد کار بسته شد.

اعظم کيان‌افراز افزود: تعداد اين کارها بيش از ۱۰ نمايشنامه است و با توجه به حجم آنها، حداقل بايد در يک مجموعه دوجلدی چاپ شوند و اگر بيشتر از اين شود، در سه جلد منتشر خواهد شد.

به گفته وی، تعدادی از نمايشنامه‌های ترجمه‌ای داوود رشيدی که در مجموعه اخير خواهند آمد، عبارتند از: «آری» نوشته گابريل آروت، «ماجرای کوچه لُرسين» نوشته اوژن لابيش، «می‌خواهيد با من بازی کنيد» نوشته مارسل آشار، «درخت تبريزی دوم دست چپ» نوشته مائتنی ويسنيک و «جان دربُردن» نوشته ميشل ريپ.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016