شنبه 2 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سياست ناجا، دستگيري مشمولان غايب نيست، ایسنا

معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا با بيان اينكه سياست سازمان دستگيري و جمع‌آوري مشمولان غايب نيست، در عين حال گفت: البته در مواردي دستگيري اين افراد نيز پيش‌بيني‌هاي شده است.

سرهنگ رحمان عليدوست در گفت‌وگو با خبرنگار «جوانان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ‌با بيان اينكه در هر دوره از اعزام كمتر از 30 درصد مشمولان ميل و علاقه براي رفتن به سربازي ندارند،
اظهاركرد: مشمولان غايب ما، دو گروه هستند. گروه اول افرادي هستند كه تاكنون هيچ اقدامي براي تعيين تكليف خود نكرده و برگه اعزام دريافت‌ نكرده‌اند و گروه دوم را هم افردي تشكيل مي‌دهند كه برگه اعزام به خدمت را دريافت كرده‌اند اما در موعد مقرر اعزام به سازمان وظيفه عمومي مراجعه نكرده‌اند كه اسامي و اطلاعات اين دسته از مشمولان پس از هردوره اعزام در اختيار نهادهاي مسئول ناجا قرار مي‌گيرد و آنان موظفند به آدرس اين افراد مراجعه يا از طريق تماس تلفني علت غيبت اين افراد را جويا شوند.

وي با بيان اينكه در جلساتي با پليس‌هاي تخصصي تصميماتي براي مشمولان غايب اتخاذ شده است، گفت: ايجاد محدوديت‌هاي اجتماعي، عدم ارائه خدمات و تسهيلات در پليس‌هاي تخصصي و راهور، عدم ثبت اسناد رسمي در دفترخانه‌ها، عدم استخدام و ... از جمله اين محدوديت‌هاست.

معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا با اشاره به سياست سازمان متبوع در ايجاد انگيزه براي مشمولان غايب، خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه برخي از مشمولان غايب، متاهلند و حتي داراي فرزند نيز هستند، تسهيلاتي را براي اين افراد در نظر گرفتيم تا متقاعد شوند و به خدمت سربازي بروند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با بيان اينكه با اقدامات انجام گرفته در سازمان وظيفه عمومي ناجا، درصد مشمولان غايب در هر دوره در حال كاهش است، به ايسنا گفت: به مشمولاني كه داراي غيبت باشند سه ماه افزايش خدمت و افرادي كه دستگير شوند، شش ماه اضافه خدمت تعلق مي‌گيرد.

معاون سازمان وظيفه عمومي ناجا در خاتمه خاطرنشان كرد: در طول سال 18 مرحله اعزام در مقاطع ديپلم، زيرديپلم و دانشگاهي داريم كه شش دوره آن براي مقاطع دانشگاهي و مابقي آن براي مقاطع زيرديپلم و ديپلم است كه اميدواريم همانند دوره‌هاي گذشته نياز سازمان نيروهاي مسلح را برآورده كنيم تا در بحث تامين نيروي انساني مشكلي نداشته باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016