شنبه 9 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
7 مهر» افزایش مراکز روزانه مراقبت از سالمندان، مهر
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدیر آسایشگاه کهريزک: بدترين خانه‌ها از بهترين آسايشگاه‌ها بهتر است، ایسنا

مدير و قائم مقام مديرعامل آسايشگاه کهريزک بدترين خانه‌ها را از بهترين آسايشگاه‌ها بهتر دانست و عنوان کرد: براي جمعيت 12 ميليون نفري تهران بايد حداقل پنج آسايشگاه سالمندان ديگر ساخته شود.

به گزارش خبرنگار«اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ محمدرضا صوفي نژاد در نشست خبري روز جهاني سالمند، ظرفيت آسايشگاه کهريزک را با مساحت 40 هکتار و 180 هزار متر مربع 12 هزار نفر عنوان کرد و گفت: سال گذشته 13،5 ميليارد تومان براي اين آسايشگاه هزينه شد که 85 درصد هزينه را مردم و 15 درصد آن را سازمان‌هاي دولتي تامين کردند.

وي بانوان نيکوکار اين موسسه را دو هزار نفر اعلام کرد و گفت: به طور متوسط روزانه 100 نفر به مددجويان خدمات مي‌دهند که اگر هزينه اين 100 نفر را روزانه حساب کنيم بالاي يک ميليون تومان متوسط هزينه هر ماه يک مددجو مي‌شود.

وي ادامه داد: سازمان بهزيستي 135 هزار تومان در ماه و کميته امداد 35 هزار تومان براي هر نفر به کهريزک کمک مي‌کند که مابه‌التفاوت اين ميزان را خود اين موسسه خيريه بايد بپردازد.

صوفي نژاد مددجويان اين سازمان را به سه بخش سالمند، معلولين حسي و حرکتي و بيماران ان اس تقسيم و اضافه کرد البته در بخشي که بهزيستي هزينه آن را تامين مي‌کند بيش از اين سه گروه افراد ديگري نيز خدمات مي‌گيرند.

در بخش ديگر اين نشست افشين وجداني مدير موسسه خيريه کهريزک استان البرز نيز با اشاره به افزايش سالمندان در جهان و ايران اظهار کرد: در سال 1950 ميلادي جمعيت سالمندان جهان 250 ميليون نفر و در سال 2000 ميلادي 603 ميليون نفر گزارش شد و به پيش بيني سازمان بهداشت جهاني نيز تخمين زده مي‌شود در سال 2050 اين تعداد به دو ميليارد نفر برسد.

وي در مورد ايران نيز چنين گفت آمارها نشان مي‌دهند در سال 1355 سالمندان کشور سه درصد جمعيت را تشکيل مي‌دادند و اين مقدار در سال 1375 به 6،6 و در سال 85 به 7،3 رسيده است. اگر اميد به زندگي به طور متوسط 75 سال و رشد جمعيت 1،5 باشد در سال 1405 شمسي 14،7، ‌ در سال 1410 شمسي 19 و در سال 1430 به 24 درصد جمعيت کشور را سالمندان تشکيل خواهد داد.

وي ادامه داد: ‌البته اين افزايش ميزان سالمندان نشان از پيشرفت کشور دارد چنان که در کشور ژاپن که اميد به زندگي در زنان 85 سال و در مردان 78 سال است 25 ميليون نفر سالمند وجود دارد.

وي در ادامه به بخش خدمات کهريزک استان البرز را سه بخش تصريح کرد: در قسمت اول مراقبت در منزل است که خدماتي مانند فيزيوتراپي، کاردرماني، خدمات پزشکي و پرستاري، گفتار درماني و مددکاري اجتماعي است که مددکاران به منزل مددجويان مراجعه مي‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وجداني بخش دوم را مراقبت در مرکز عنوان کرد و گفت: اين خدمت به سالمندان اين امکان را مي‌دهد که با استفاده از سرويس موسسه به مراکز آمده و از خدمات ورزشي، هنري، سوادآموزي و حتي درماني و توانبخشي برخوردار شوند به گونه‌اي که مي‌توان گفت همانند مهدکودک در بخش مراقبت در مرکز مراکز ما مهدي براي سالمندان هستند.

مدير موسسه خيريه کهريزک استان البرز بخش سوم را ويزيت روزانه عنوان کرد و گفت: بر اساس اين خدمت سالمندان مي‌توانند به مراکز مراجعه کرده و خدمات درماني بگيرند.

در بخش ديگري از نشست خود تعداد پرونده‌هاي موجود در اين مرکز را شش هزار 253 پرونده اعلام کرد و گفت: از اين تعداد 1687 پرونده سالمندي، 1125 پرونده بزرگسالان و سه هزار و 441 پرونده کودکان است.

مدير و قائم مقام مدير عامل آسايشگاه کهريزک در تقسيم‌بندي ديگري پنج هزار و 205 پرونده براي ويزيت روزانه، 691 پرونده براي مراقبت در مرکز و 357 پرونده براي مراقبت در منزل از تعداد شش هزار و 253 پرونده کل عنوان کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016