پنجشنبه 14 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزير ارشاد: عرصه كتاب، توپخانه ستاد تهاجم دشمن است، ایرنا

معاون حقوقي، امور مجلس و استانهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: عرصه كتاب در شرايط كنوني، توپخانه ستاد تهاجم دشمن است.

به گزارش ايرنا، حجت‌ الاسلام'سيدعلي اكبر مسعود پور'چهارشنبه شب در جمع چاپخانه داران و ناشران استان همدان در توضيح دليل طولاني شدن زمان صدور مجوزهاي انتشار كتاب افزود: باتوجه به اهميت و حساسيت موضوع كتاب در ايجاد انحراف جوانان و ضرورت دقت هرچه بيشتر ، زمان صدور مجوزها طولاني مي شود.

وي اظهار داشت: موضوع صدور مجوز انتشار كتاب از مباحث بسيار پيچيده و حساس است كه شرايط آفند و پدافندي در مباحث فكري و فرهنگي پيدا كرده است.

وي از روند رخنه دشمنان در انتشار كتابهاي انحرافي نظير شيطان پرستي به عنوان موريانه اي بي تابلو و بي نام و نشان ياد كرد كه سراسيمه به طرف جامعه در حال وارد شدن است.

وي تصريح كرد:از 10 سال قبل از ماجراي فتنه سال 88 يك براندازي راهبردي از ناحيه آمريكا و اسراييل در لايه هاي مختلف براي ضربه زدن به فكر و انديشه ايران اسلامي شكل گرفت.

معاون حقوقي، امور مجلس و استانهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: جرج بوش در آخرين نشست خبري خود اعتراف كرد در ايران به 200 تشكل براي فعاليت در حوزه شيطان پرستي مجوز فعاليت داده است.

مسعود پور در باره حمايت دولت از فعالان صنعت چاپ و نشر كشور گفت: سياستگذاري دولت در اين زمينه با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها تغيير شكل داده شده است و در قالب هاي ديگر نظير تهيه بن كتاب و ارايه آن به پژوهشگران، دانشجويان و طلاب اعمال مي شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با اعلام اينكه در ايران به موضوع چاپ و نشر نگاه دوگانه مي شود،اظهار داشت: بخشي از كار چاپ مربوط به صنعت، بازرگاني و تجارت است كه با نگاه كاهش و حذف حمايت خزانه اي در اثر اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تا سال پاياني اجراي آن براي جلوگيري از ايجاد تورم در جامعه تحت تاثير قرار گرفت و از آن پس حمايتها دوباره اعمال مي شود.

وي ادامه داد: بخش دوم صنعت چاپ، فكري و معنوي است كه همان فرهنگ سازي و ظرفيت سازي در باورهاي اعتقادي جامعه است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان نيز گفت:خروج صنعت چاپ از بسته حمايتي صنعت و پيوستن آن به بخش ديگر و مشكلات ناشي از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و عدم دريافت بسته هاي حمايتي مشكلاتي را براي اين بخش ايجاد كرده است.

'محمدحسين تركمن' افزود: باتوجه به قدمت صنعت چاپ در همدان و انتشار روزنامه هاي ايران و جام جم در همدان ، اين استان قابليت ايفاي نقش اساسي در صنعت چاپ غرب كشور را دارد.

در اين نشست معاون مركز اصناف كشور و برخي از چاپخانه داران و ناشران استان همدان حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016