شنبه 7 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
30 مهر» چهار زمين لرزه، استان گيلان را لرزاند، ايلنا
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معيشت نصف جمعيت گيلان کارگری است، فارس

خبرگزاری فارس: مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گيلان با بيان اينکه ۲۳۰ هزار نيروی کار در واحدهای صنعتی اين استان فعاليت می‌کنند گفت: معيشت نيمی از جمعيت گيلان کارگری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، خليل حنيف پيش از ظهر امروز در نشست اعضای شورای سياست‌گذاری بسيج کارگری گيلان به وجود ۳ هزار و ۸۰۰ واحد کوچک و بزرگ توليدی صنعتی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: اين تعداد واحد توليدی به غير از واحدهای صنعتی در قالب تعاونی، خصوصی و ... است.
وی با بيان اينکه ۲۳۰ هزار نيروی کار در واحدهای صنعتی گيلان فعاليت می‌کنند، افزود: معيشت نيمی از جمعيت استان کارگری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته حنيف، ۸ ميليون نفر نيروی انسانی در کشور فعاليت دارند که با جمعيت خانوارهای آنها حدود ۵۰ درصد جمعيت کشور از طريق کار و کارگری ارتزاق کرده و زندگی خود را می‌چرخانند.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گيلان نفس کار را مهم دانست و تصريح کرد: رويکرد دولت به طرف اقشار ضعيف و دهک‌های پايين جامعه است.
حنيف بيمه کارگران فصلی را از اقدام‌های مهم دولت بيان کرد و گفت: دولت بيمه اين قشر را به نحو مناسبی برطرف کرده است.
وی با اشاره به شناسايی کارگران فصلی، موقت و ساختمانی، بيان داشت: ۵۲ هزار نفر تاکنون در سايت اداره کار و امور اجتماعی استان ثبت‌نام کرده‌اند.
حنيف از راه‌اندازی سيستم شناسايی کارگران با کد ملی در گيلان خبر داد و تصريح کرد: افراد شاغل در گيلان از طريق اين سيستم شناسايی شده و نوع فعاليت دائم و موقت آنها اعلام می‌شود.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گيلان با بيان اينکه ۷۰ درصد طرح‌های نيمه تمام گيلان در سال‌های گذشته انجام شده است، بيان داشت: ۳۰ درصد بقيه طرح‌های نيمه تمام با اهتمام دولت به پايان می‌رسد.
حنيف ايجاد صندوق توسعه ملی را از رويکردهای مهم دولت در بحث اشتغال ناميد و خاطرنشان کرد: اين صندوق از يک سال و نيم گذشته از محل مازاد فروش نفت و گاز تاسيس شده و در اشتغال کشور تاثيرگذار است.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گيلان به قانون کار اشاره کرد و اظهار داشت: قانون کار دوطرفه است و دولت با حضور نمايندگان کارگران و کارفرمايان مشکلات آنها را برطرف می‌کند.
وی احيای نظام استاد شاگردی را از ديگر رويکردهای دولت در ايجاد اشتغال پايدار توصيف کرد و افزود: بسياری از ثروتمندان کشور در گذشته شاگرد بودند و به مرور کار را ياد گرفته و بازار را شناختند.
حنيف خاطرنشان کرد: اين سيستم در حال احياست و مسائل بيمه‌ای آن ساماندهی می‌شود.
مديرکل استاندارد و تحقيقات صنعتی گيلان نيز در اين جلسه معرفت را نخستين شرط بسيجی بودن معرفی کرد و گفت: محبت پس از معرفت جاری می‌شود و انسان‌ها به اطاعت می‌رسند.
محمدعلی يوسفی تکليف‌گرايی و بصيرت را مهم‌ترين عامل در بسيج عنوان کرد و افزود: بسيج عرصه بصيرت‌افزايی است.
محمد پارسا رئيس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار گيلان نيز در اين جلسه با بيان اينکه دولت گام‌های موثری در ارائه تسهيلات برای ايجاد اشتغال برداشته است، اذعان داشت: مسئولان گيلان نيز همت دارند و در کنار کارگران می‌توانند برای ايجاد اشتغال پايدار تلاش کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016