شنبه 7 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور حکم اعدام برای هووی سوم، روزنامه ايران

زن سوم نقاش ساختمان که به دنبال اختلاف‌های خانوادگی شوهرش را به قتل رسانده با تقاضای ۲ «هوو» و فرزندان آنها محکوم به مرگ شد.
براساس اوراق پرونده، ۱۶ مرداد دو زن جوان سراسيمه و مضطرب پيکر خونين مرد ۵۰ ساله‌ای به نام «وحيد» را به بخش اورژانس بيمارستانی در کرج رساندند. اما وی دقايقی بعد براثر شدت خونريزی جان باخت. پزشکان هم علت مرگ را پارگی شريان‌های حياتی قلب اعلام کردند.
پس از اعلام موضوع به پليس و حضور مأموران در بيمارستان، بازجويی‌ از همراهان قربانی آغاز شد تا اينکه همسر ۲۴ ساله مقتول با اشاره به اختلاف خانوادگی‌شان، به قتل شوهرش اعتراف کرد. «ستاره» گفت: «۱۰ سال پيش با يک کارگر ساختمانی ازدواج کردم و صاحب دو پسر و دختر شديم. اما ۴ سال قبل شوهرم در چاه خفه شد و تنها مانديم. در حالی که همراه فرزندانم در اتاقک سرايداری يک مجتمع مسکونی زندگی بسيار سختی داشتيم يک سال قبل با «وحيد»آشنا شدم که نقاش ساختمان بود. بعد هم قول داد پس از ازدواج زندگی راحت و بدون دردسری برای من و فرزندانم فراهم کند. با اين که می‌دانستم «وحيد» دو زن ديگر هم دارد ولی چاره‌ای جز اين ازدواج نداشتم اما وقتی به عقدش درآمدم متأسفانه به هيچ‌يک از تعهداتش عمل نکرد و با بچه‌هايم نيز رفتار بدی داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او پسر ۹ ساله‌ام را به زور سر کار می‌برد و دائم هم کتکش می‌زد. به دختر کوچکم هم اجازه مدرسه رفتن نمی‌‌داد و به نوعی در خانه زندانی بوديم. تا اينکه ۳ ماه پيش مادرم از دنيا رفت و مشکلاتم دوچندان شد چرا که ۲ خواهر کوچکم که سرپناهی نداشتند، به خانه‌ام آمدند تا کنارم زندگی کنند. همسرم نيز به خاطر اين موضوع دائم مشاجره لفظی و درگيری راه می‌انداخت. به همين خاطر از رفتارهايش به ستوه آمدم. در غم و اندوه بودم تا اينکه روز حادثه پس از جر و بحث شديد فرياد زدم «يا مرا بکش که همگی خلاص شويم يا طلاقم بده.» که ناگهان او به طرفم حمله کرد و من هم با چاقوی ميوه‌خوری ضربه‌ای به سينه‌اش زدم اما به هيچ عنوان قصد کشتن او را نداشتم و تصور نمی‌کردم به همين سادگی جان می‌سپارد.
با اعترافات «ستاره» به قتل همسرش و بازسازی صحنه جنايت، بازپرس پرونده دستور شناسايی و احضار اوليای دم را صادر کرد و پرونده نيز پس از صدور کيفرخواست به دادگاه کيفری کرج فرستاده شد.
در دادگاه
در جلسه محاکمه عامل جنايت که در شعبه يکم دادگاه کيفری استان البرز به رياست قاضی «هدايت رنجبر» و با حضور ۴ قاضی مستشار و نماينده دادستان برگزار شد، ابتدا نماينده مدعی‌العموم با قرائت کيفرخواست، برای متهم تقاضای مجازات قانونی کرد. سپس همسران اول و دوم مقتول همراه فرزندانشان به عنوان اوليای دم خواستار قصاص «هووی» جوان شان شدند.«حميده» ۵۱ ساله و سه فرزندش گفتند: ما ۴ نفر در يک اتاق اجاره‌ای زندگی سختی داشتيم.
شوهرمان هم هر روز به ما سرکشی می‌کرد و خرجی روزانه ما را می‌داد اما وقتی ناپديد شد با نگرانی به خانه همسر دومش رفتيم و از آنها شنيديم روز قبل خودروی کلانتری را مقابل خانه همسر سومش ديده‌اند. پس از پرس و جو فهميديم «ستاره» شوهرمان را کشته!
مريم ـ ۴۰ ساله ـ زن دوم مقتول هم گفت: از «وحيد» ۵ فرزند دارم و اجاره‌نشين هم هستيم. حالا هم از «ستاره» شکايت داريم چرا که می‌دانست ما زندگی فلاکت‌باری داريم اما با همسرم ازدواج کرد. حالا هم که او را کشته بدبختی‌های ما چند برابر شده است. بنابراين او فقط مستحق مرگ است.
پس از پايان اظهارات ۲ هوو، «ستاره» در دفاع از خود گفت: «همه گفته‌های اين ۲ زن درست است اما وقتی «وحيد» قول داد فرزندانم را مثل بچه‌های خودش بداند برايم کافی بود که سايه او را بالای سر خود و فرزندانم بپذيرم اما افسوس که دروغگو بود و مرا به خاک سياه نشاند. حالا هم قانون بچه‌های کوچکم را به بهزيستی سپرده و از سرنوشت ۲ خواهر کوچکم نيز بی‌خبرم. با اين حال انتظار بخشش دارم و از هووهايم می‌خواهم شرايطم را درک کنند و به خاطر خدا و فرزندانم مرا ببخشند.
با اين وجود به خاطر اصرار اوليای دم مبنی بر قصاص قاضی «رنجبر» و ۴ قاضی مستشار شعبه اول دادگاه کيفری استان البرز - بصيرنيا، موسويان، مينايی و پاکدامن - وارد شور شده و به اتفاق آرا حکم قصاص نفس - اعدام - را صادر کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016