شنبه 14 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت اولويت اختصاص يك ميليارد دلار مازاد درآمد نفتي را به احياي اروميه داد، ایسنا

رييس سازمان حفاظت محيط زيست از تامين منابع موردنياز براي انتقال آب از كردستان به درياچه اروميه خبر داد.

مهندس محمدجواد محمدي‌زاده، معاون رييس‌جمهوري در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه دولت براي درياچه اروميه چند تصميم اساسي اتخاذ كرده است، به جابجايي حوضه به حوضه براي انتقال آب به اين درياچه اشاره كرد و گفت: اين مساله با مشكل منابع رو به رو بود كه خوشبختانه در جلسه هفته گذشته كه با حضور رييس جمهوري و وزاري نيرو و جهاد كشاورزي برگزار شد، منابع مورد نياز براي آبي كه از كردستان به درياچه اروميه مورد نياز بود تامين شد.

وي با بيان اينكه اين پروژه در حال انجام است، اظهاراميدواري كرد كه امسال منابع آن 5 برابر شود تا پروژه در زمان كوتاه‌تري به نتيجه برسد و اعتباري كه امسال براي آن دنبال مي‌كنيم، رقمي بين 150 و 160 ميليارد تومان است كه اميدواريم اين اعتبار محقق شود.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست افزود: در هر صورت رييس جمهوري دستوراتي دادند و منابع آن پيش‌بيني شد كه فكر مي‌كنم طي 15 روز آينده در ارتباط با اين پروژه با يك تلاش فزاينده‌اي از سوي وزارت نيرو مواجه باشيم.

وي با بيان اينكه البته مطالعات انتقال آب از ارس كه دولت پيگير آن است در حال اتمام است، تصريح كرد: حتي براي اجراي آن سرمايه‌گذار هم آماده است. البته قرار است وزارت نيرو مشخص كند كه با اثر انتقال آب از ارس چه ميزان به درياچه اروميه خواهد رسيد.

محمدي‌زاده با اشاره به اصلاح روش‌هاي آبياري، گفت: اين روش‌ها با توجه به اعلام منابع جهاد كشاورزي حدود 165 ميليارد تومان است كه براي فعاليت‌هاي آب و خاك در آن حوضه در نظر گرفته شده است كه عمدتا آن هم اصلاح روش‌هاي آبياري است.

وي افزود: البته هم در آن جلسه و هم در جلسه‌اي كه در مجلس شوراي اسلامي در اين خصوص برگزار شد، مقرر شد كه اعتبار فوق‌العاده‌اي براي امسال و سال آينده در اختيار وزارت جهاد كشاورزي قرار گيرد كه حداقل طي سه سال اصلاح روش‌هاي آبياري انجام شود و حداقل يك ميليارد متر مكعب از محل صرفه‌جويي به درياچه اروميه برسد.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه بارور كردن ابرها يكي ديگر از برنامه‌هاست كه در سال گذشته اجرا شد، اظهار اميدواري كرد كه در سال جاري اين موضوع جدي‌تر پيگيري شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محمدي‌زاده به ايسنا گفت: در جلسه اخير دولت بررسي موضوع توزيع اعتبار يك ميليارد دلار براي مهار ريزگردها، احياي تالاب‌ها و مهار رودخانه‌هاي مرزي مورد بررسي قرار گرفت كه خوشبختانه مقرر شد اين اعتبار با اولويت درياچه اروميه اختصاص يابد كه اميدواريم اين مصوبه در هفته جاري ابلاغ شود.

وي با اشاره به مصوبه مجلس براي تخصيص يك ميليارد دلار از محل مازاد درآمد نفتي براي مهار ريزگردها، احياي تالاب‌ها و مهار رودخانه‌هاي مرزي تصريح كرد: يكي از موضوعاتي كه در مجلس شوراي اسلامي مطرح شد كه اميدواريم نمايندگان زودتر به نتيجه برسند اين است كه آن يك ميليارد دلار از محل مازاد درآمد ارزي با اولويت درياچه اروميه اختصاص يابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016