پنجشنبه 12 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پیش نویس آموزش های پس از ازدواج تدوین شد، ایرنا

تهران - رییس اداره سلامت باروری و تنظیم خانواده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی از تدوین و نهایی شدن سه پیش نویس آموزش های پس از ازدواج در سه بخش مسایل حقوقی زنان، مسایل اجتماعی و عاطفی و روابط بین زوجین ، خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، 'محمد اسلامی' روز چهارشنبه در نشست خبری با موضوع 'سلامت نوجوان و دانش آموز ' اظهار امیدواری كرد: این بسته های آموزشی امسال بطور آزمایشی در چند استان كشور اجرا شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم با ارایه بسته های خدمتی آموزشی قبل از ازدواج و تداوم آن به دوران پس از ازدواج ، مشكلات زوجین كاهش یابد و استحكام خانواده بیش از پیش تقویت شود.

رییس اداره سلامت باروری و تنظیم خانواده وزارت بهداشت گفت: آمارهای منتشر شده نشان می دهد طلاق به دلیل مسایل جنسی از 10 تا 70 درصد متغیر است و باید برای این امر برنامه های آموزشی درنظر گرفته شود.

اسلامی افزود: اكنون آموزش قبل از ازدواج به مدت دو ساعت ارایه می شود كه كافی نیست و خدمات آموزشی پس از ازدواج باید ادامه یابد.

وی خاطرنشان كرد اكنون مكان مشخصی برای پاسخگویی به مسایل زناشویی وجود ندارد.

رییس اداره سلامت باروری و تنظیم خانواده وزارت بهداشت گفت: آموزش های ازدواج به تمام افراد در آستانه ازدواج حتی افراد كمتر از 18 سال ارایه می شود.

وی افزود: به نظر می رسد زوجین كمتر از 18 سال از نظر سنی آمادگی های لازم برای ازدواج را ندارند.

وی ادامه داد: ارجح ترین آموزش ها به زوجین در زمینه مسایل آمیزشی، پیشگیری از بیماری های قابل انتقال و برقراری رابطه سالم اخلاقی و عاطفی است.

رییس اداره سلامت باروری و تنظیم خانواده وزارت بهداشت گفت: به زوج های كمتر از 18 سال توصیه می كنیم مساله تنظیم خانواده را رعایت كنند و به زوج های بیش از 18 سال نیز توصیه می شود درمورد فرزندآوری ، تصمیم گیری های مسوولانه و آگاهانه داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اسلامی تاكید كرد بارداری های زنان كمتر از 18 سال برای آنان و جنین بسیار پرخطر است.

وی خاطرنشان كرد برای افراد كمتر از 18 سال نیز كه قصد ازدواج ندارند ، برنامه هایی داریم ؛ باید تبلیغ كنیم هر فردی در هر رده سنی می تواند اطلاعات لازم را در زمینه تنظیم خانواده در مراكز بهداشتی و درمانی دریافت كند.

رییس اداره سلامت باروری و تنظیم خانواده وزارت بهداشت، یادآور شد: آموزش های تنظیم خانواده و ازدواج با توجه به قوانین، چارچوب ها، محورهای فرهنگی، دینی و اخلاقی و با در نظر گرفتن حساسیت های وی‍ژه باید وارد جامعه شود.

اسلامی گفت: بسته های راهنمایی بالینی و برنامه اجرایی تیم سلامت برای ارتقای سلامت جامعه اجرا خواهد شد اما دركنار آن رسانه ها بویژه صدا و سیما باید با نظام سلامت همكاری كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016