پنجشنبه 19 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشكلات بين فردي بيشترين علت مراجعه ايرانيان به مراكز مشاوره، ایسنا

رييس مرکز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي گفت: مشكلات بين فردي شامل مشكلات با همسر، والدين و خانواده همسر بيشترين علت مراجعه ايرانيان به مراكز مشاوره است.

محمد نفريه در گفت‌وگو با خبرنگار«آسيب‌هاي اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه دومين علت مراجعه به مراكز مشاوره دريافت راهنمايي در زمينه‌هاي بلوغ نوجوانان، تربيت كودكان، مشاوره قبل از ازدواج و مهارت‌هاي ارتباطي است،اظهاركرد: مشكلات موقعيتي مانند تحصيلي، شغلي، اقتصادي سومين دليل مراجعه ايرانيان به مراكز مشاوره است.

در سال گذشته يك ميليون و 305 هزار و 758 نفر به مراكز مشاوره مراجعه كرده‌اند

رييس مرکز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي در ادامه با بيان اينكه 738 مركز ارائه خدمات مشاوره و روانشناسي در سراسر كشور فعاليت مي‌كنند، عنوان كرد: يك ميليون و 305 هزار و 758 نفر در سال گذشته خدمات مشاوره دريافت كرده‌اند.

نفريه افزود: 26 مركز دولتي در سال گذشته 49 هزار و 325 نفر مراجعه‌كننده داشته‌اند و 425 هزار و 186 نفر هم به 650 مركز مشاوره غير دولتي تحت نظارت بهزيستي مراجعه كرده‌اند.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي خط 148 در سراسر كشور، گفت: در سال گذشته530 هزار و 197نفر با خط 148 تماس گرفته و خدمات مشاوره گرفته‌اند كه عمده اين افراد را زنان خانه‌دار تشكيل مي‌دهند.

به گفته نفريه در سال گذشته 26 هزار و 240 تماس در زمينه مشاوره هم با 32 كد 10 رقمي خصوصي برقرارشده است.

رييس مرکز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي با اشاره به راه‌اندازي خط مشاوره اينترنتي به صورت آزمايشي در كشور عنوان كرد: در سال گذشته سامانه اينترنتي سازمان بهزيستي به آدرس www.moshaverbehzisti.ir هفت هزار مشاوره انجام داده كه 4800 پرونده آن بسته شده است. ضمن اينكه بيشترين مراجعه كنندگان به سامانه اينترنتي را پسران جوان تشكيل مي‌دهد.

لازم است خدمات مشاوره تحت پوشش بيمه قرار گيرند

نفريه در ادامه با انتقاد از فقدان تعرفه‌گذاري خدمات مشاوره‌ در كشور گفت: يكي از بزرگترين مشكلات در اين زمينه برخوردار نبودن خدمات مشاوره از بيمه است، در حالي است كه گروه مخاطب اين خدمات بسيار گسترده است.

وي همچنين با بيان اينكه خدمات مشاوره در كشور پوشش سراسري ندارد، عنوان كرد: تمام شهرستان‌هاي كشور از خدمات مشاوره برخوردار نيستند و لازم است با اختصاص يارانه از اين موضوع حمايت شود.

رييس مرکز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي در ادامه با بيان اينكه يكي از بزرگترين مشكلات دفتر مشاوره سازمان بهزيستي از دست دادن خط رايگان 148 است، به ايسنا گفت: در حال حاضر اين خط 75 درصد روستاها و شهرهاي كشور را تحت پوشش قرار داده است و به حدود 500 هزار نفر به صورت ساليانه خدمات رايگان ارائه مي‌دهد اما اين خطر وجود دارد كه به خاطر خصوصي شدن مخابرات اين خط از طرف مخابرات چهاررقمي و هزينه‌بر شود و در اين صورت تعداد زيادي ازاين افراد از دريافت خدمات مشاوره محروم مي‌شوند.

نفريه در ادامه با بيان اينكه بودجه سال گذشته دفتر مشاوره يك ميليارد و 700 ميليون تومان بوده است،عنوان كرد: حدود يك ميليارد از اين بودجه براي ارائه خدمات به افراد بي‌بضاعت و تحت پوشش سازمان اعم از زنان سرپرست خانوار و معلولان افراد نيازمند اختصاص يافته است و اين افراد از 10 جلسه خدمات رايگان با يارانه 60 هزار تومان برخوردار مي‌شوند.

سقف و كف هزينه خدمات مشاوره 12تا20 هزار تومان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رشد15 درصدي مراجعه به مراكز مشاوره در سال گذشته

وي در ادامه با اشاره به سقف و كف قيمت خدمات مشاوره، گفت: هزينه اين خدمات از ساعتي 12 هزار تومان شروع و تا سقف 20 هزار تومان براي خدمات تخصصي افزايش مي‌يابد.

نفريه در پايان با اشاره به رشد15 درصدي مراجعه به مراكز مشاوره در سال گذشته عنوان كرد: سياست سازمان بهزيستي استخدام مشاوران نيست بلكه سعي شده با طرح خريد خدمت و واگذاري خدمات خطوط 148 به مراكز مشاوره از خدمات متخصصان استفاده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016