پنجشنبه 19 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از هر سه ازدواج در كشور يكي به طلاق منجر مي‌شود، ایسنا

اين آسيب‌شناس اجتماعي گفت: سالانه 60 هزار زن سرپرست خانوار به تعداد زنان سرپرست خانوار اضافه مي‌شود و اين آمار جدا از آمار زنان ويژه، فراري‌ها، زنان بلاتكليف و غيره است.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر مجيد ابهري در مراسم رونمايي از كتاب «آسيب‌هاي اجتماعي زمينه‌هاي بروز، راهكارهاي پيشگيري و مقابله‌»، با بيان اينكه از هنگامي كه مصرف شيرخشك در كشور رواج يافت، مصرف لوازم آرايش و آمار خانه‌هاي سالمندان هم افزايش پيدا كرد، اظهار كرد: تا زماني كه بازنشستگان و سالمندان در جايگاه اصلي خود قرار نگيرند از هم‌گسيختگي اجتماعي كه در كشور مشاهده مي‌شود برطرف نمي‌گردد.

وي افزود: كيان خانواده در كشور روبه‌ خطر است و تاهنگامي كه خانواده در جاي اصلي خود قرار نگيرد بي‌حيايي، بي‌حرمتي و آسيب‌هاي اجتماعي نيز در كشور گسترش مي‌يابد.

به اعتقاد ابهري، ازهم‌گسيختگي اخلاقي كه در خانواده‌ها مشاهده مي‌شود به سبب رواج ماهواره و اينترنت است.

اين آسيب‌شناس اجتماعي در ادامه با تاكيد بر اينكه اخلاق و مباني ارزشي در جامعه امروزي در حال سقوط هستند، گفت: جامعه امروزي در مقابل خشونت و مرگ بي‌تفاوت شده است. در حال حاضر مشاهده مي‌كنيم كه برخي زنان براي لاغري و جواني از سر ناآگاهي به مصرف آمفتامين مي‌پردازند. اينها همه نشانه سقوط ارزش‌هاست.

به گفته ابهري، از هر سه ازدواج در كشور يكي به طلاق منجر مي‌شود.

وي عنوان كرد: 95 درصد از ازدواج‌هايي كه در آن‌ها انتخاب همسر توسط جوانان انجام مي‌شود به طلاق و 90 درصد از ازدواج‌هايي كه انتخاب همسرتوسط والدين صورت مي‌گيرد به شادكامي و خوشي منجر مي‌شود.

اين آسيب‌شناس اجتماعي در ادامه با تاكيد بر لزوم برگرداندن سلامت به خانواده، گفت: با توزيع كارت منزلت نمي‌توان به سالمندان منزلت اهدا كرد و نبايد در سال تنها يك روز را به سالمندان اختصاص داد بلكه بايد تمام روزهاي سال روز سالمندان باشد.

ابهري در ادامه عنوان كرد: لازم است سازمان‌هاي غير دولتي در زمينه تحكيم خانواده گسترش يابند و شبكه اجتماعي درست شود كه به از هم‌گسيختگي در خانواده‌ها كمك كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش ايسنا، اين آسيب‌شناس اجتماعي در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در اين رابطه گفت: لازم است رسانه‌ها به نهاد خانواده توجه بيشتري كنند و ضمن اينكه به مادراني كه بچه‌دار مي‌شوند امتيازاتي داده شود تا با فرزندان خود انس بگيرند و پدر به عنوان اصلي‌ترين محور خانواده باري ديگر جايگاه خود را پيدا كند.

ابهري در ادامه با اشاره به كتاب «آسيب‌هاي اجتماعي، زمينه‌هاي بروز،‌راهكارهاي پيشگيري و مقابله» عنوان كرد: 12 سال بر روي اين كتاب كار شده و با زنان ويژه، دختران فراري، افرادي كه دست به خودكشي زده‌اند، قاتلان در زندان‌ها و غيره براي تاليف اين كتاب صحبت شده است.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد: اين كتاب به عنوان كتابي مرجع و درسي در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي مورد استفاده نويسندگان، پژوهشگران و همچنين رسانه‌ها قرار گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016