پنجشنبه 26 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جراحی زیبایی بینی جنبه چشم و ‌هم چشمی پیدا کرده است، فارس

خبرگزاری فارس: عضو انجمن متخصصان گوش گلو و بینی گفت: نباید قبل از عمل جراحی زیبایی بینی به متقاضی قولی داد که پس از عمل نتوان آن را اجرا کرد چرا که این موضوع موجب آسیب های روانی به متقاضی می‌شود.

ابراهیم رزم‌پا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: متاسفانه امروزه اعمال جراحی پلاستیک بینی و صورت از حالت درمــانی خارج شده و جنبه مد و چشم و هم چشمی گرفته است و گـروه زیادی از داوطلبان واقعاً نیــازی به انجام این اعمال وجود ندارد و حتی گاهای به دلـیل مشکلات روانی و ناکامی ها جهت تسکین و رهایی موقت از فشارهـای روحی به این عمل دلخـوش می کنند و اکثر نارضایی‌های بعد از اعمـال جراحی پلاستیک در همین گروه دیده می شود.

وی افزود: هر عمل جراحی و تغییر شکل بینی و صورت قادر به ایجاد اثر هیجانی شدید خواهد بود و خصوصاً در صورت مبهم بودن خواسته بیمار و برآورده نشدن خواسته اصلی مشکلات روحی عدیده ای ایجاد خواهد کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه عضوی در بدن یافت نمی‌شود که بیشتر از چهره و اعضای تشکیل‌دهنده آن بتواند حالت جذابیت به شخص بدهد تصریح کرد: این چهره شخص است که حالت و تعلق فامیلی و نژادی را به تصویر می کشد و معرف شخصیت فردی است و در همین چهره است که بینی به عنوان یکی از اعضای صورت جدا از عمل فیزیولوژیک مهم خود نقش بسیار اساسی در زیبایی و جذابیت آن دارد.

رزم‌پا ادامه داد: جراحان در درجه اول باید تحت نظر اساتید فن روی جسد کار کنند تا آماده جراحی روی بیمار شوند. برای این عمل جراحی انتخابی بینی بررسی و معاینات بالینی و پاراکلینیکی و مصاحبه با بیمار و تشریح کردن هر گونه پیش آمد غیر مترقبه و روشن کردن ذهن مراجعه کننده که از نظر زیبایی تن به این عمل انتخابی می‌دهد چه از نظر نحوه بیهوشی و چه پیامد عوارض جراحی ضروری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عضو انجمن متخصصان گوش گلو و بینی گفت: بدون جهت به بیمار قول زیبایی دادن چه بسا عواقب نا گواری در آینده خواهد داشت باید گفت که بهبودی تنها به چاقو و مغز جراح وابسته نیست عوامل متعدد دیگر در این زمینه هست که آن بستگی به وجود خود بیمار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016