شنبه 28 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خداحافظي با گواهينامه‌هاي كاغذي، ایسنا

رييس مركز صدور گواهينامه پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از آغاز تجميع گواهينامه‌ها از اول دي ماه خبر داد و گفت: بر اين اساس ديگر گواهينامه كاغذي در كشور صادر نمي‌شود.

سرهنگ رحيم رمضان‌آقايي روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اينكه هم‌اكنون گواهينامه‌هاي «ب1»، «ب2»، «پ1» و «پ2» در كشور به صورت الكترونيكي و هوشمند صادر مي‌شود، افزود: تاكنون حدود دو ميليون و 600 هزار جلد گواهينامه هوشمند در كشور صادر شده است.

وي به تجميع گواهينامه‌ها اشاره كرد و گفت: بر اساس هماهنگي صورت گرفته از ابتداي دي ماه تمامي گواهينامه‌هاي المثني، تعويض و جديدالصدور در كشور تجميع شده و به صورت الكترونيكي و هوشمند صادر مي‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رييس مركز صدور گواهينامه پليس راهور ناجا در توضيح تجميع گواهينامه‌ها تصريح كرد: از ابتداي دي ماه تمامي افرادي كه قصد دارند گواهينامه ديگري بگيرند بايد تمامي گواهينامه‌هايي كه در اختيار دارند را تحويل داده و يك گواهينامه تجميع شده هوشمند دريافت كنند. از سوي ديگر تمامي گواهينامه‌هاي المثني و تعويضي نيز به صورت هوشمند و تجميع شده صادر مي‌شوند.

وي با اشاره به اينكه گواهينامه‌هاي جديد داراي چيپ‌هاي هوشمند بوده و تمامي مشخصات فردي راننده اعم از گروه خوني، بيماري‌هاي خاص، تخلفات و نمرات منفي در چيپ اين گواهينامه درج مي‌شود، گفت: در صورتي كه دسترسي نامناسب به چيپ اين گواهينامه‌ها صورت گيرد اطلاعات آن به صورت اتوماتيك پاك مي‌شود و فرد داراي گواهينامه مكلف است براي دريافت مجدد گواهينامه به پليس +10 مراجعه كند.

رييس مركز صدور گواهينامه پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه برآورد مي‌شود حدود 30 ميليون جلد گواهينامه قديمي در كشور وجود داشته باشد، به ايسنا گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم با تجميع گواهينامه‌هاي قديمي، شمار گواهينامه‌هاي كشور به حدود 20 ميليون جلد كاهش يابد.

وي در خصوص تعويض گواهينامه‌ها در كشور گفت: بر اساس قانون از يك ماه پيش از پايان انقضاي مهلت گواهينامه دارندگان گواهينامه‌ها مي‌توانند براي تعويض گواهينامه خود مراجعه كنند و قطعا اگر مهلت گواهينامه به اتمام برسد و دارنده گواهينامه براي تعويض آن مراجعه كنند بايد جريمه پرداخت كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016