شنبه 28 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير بهداشت در گفت‌وگو با ايسنا: با مصوبه جديد قليان‌ها مخالفيم

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: با مصوبه قليان‌ها و خروج قهوه‌خانه‌ها از شمول آئين‌نامه اجرايي قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانيات نه تنها موافق نيستيم بلكه با آن مخالف هستيم.

دكتر مرضيه وحيد دستجردي در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: پيشنهاد ما درباره قليان همان پيشنهادي بود كه در ستاد مبارزه با دخانيات مطرح كرديم و خوشبختانه در كميسيون اجتماعي دولت راي آورد.

وزير بهداشت اكيد كرد: مصوبه خروج قهوه‌خانه‌ها از شمول آئين‌نامه اجرايي قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانيات، دقيقا مخالف پيشنهاد وزارت بهداشت است.

وي در پاسخ به اين پرسش چگونه عليرغم مخالفت وزارت بهداشت، تصميم و مصوبه مذكور گرفته شد، گفت: بايد بپرسيم كه اين مصوبه از كجا نشأت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش ايسنا، وزيران عضو کميسيون امور اجتماعي و دولت الکترونيک در مصوبه‌اي بنا به پيشنهاد وزارت بهداشت و به استناد ماده (18) قانون جامع کنترل و مبارزه ملي با دخانيات، آئين نامه اجرايي قانون جامع کنترل و مبارزه ملي با دخانيات را اصلاح کرد و بر اساس آن، قهوه‌ خانه ها از شمول آئين نامه اجرايي قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانيات خارج شدند.

يادآور مي شود، براساس ماده 8 قانون جامع کنترل و مبارزه ملي با دخانيات اماکن عمومي به مکان‌هايي گفته مي شود که مورد استفاده و مراجعه جمعي يا عموم مردم است. اين اماکن شامل اماکن متبرکه ديني، بيمارستان ها، درمانگاه ها، سالن هاي نمايش، سينماها، فضاهاي عمومي مهمانخانه‌ها و مهمانسراها و ميهمانپذيرها، خوراک سراها (رستورانها)، قهوه‌خانه‌ها، کارخانجات،‌گنجينه‌ها (موزه‌ها)، پايانه‌هاي مسافربري، فروشگاه هاي بزرگ، اماکن فرهنگي، اماکن ورزشي، کتابخانه‌هاي عمومي، مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشي و پژوهشي، وسايل نقليه عمومي، موسسات و سازمان هاي دولتي و عمومي، نهادهاي انقلاب اسلامي، بانک ها و شهرداري ها و هر نوع مرکز و محل جمعي ديگر مي‌شود که براساس مصوبه جديد دولت قهوه خانه‌ها از اين فهرست حذف مي شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016