جمعه 27 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس راهورتهران به ايسنا خبرداد:آغاز برخورد با تاكسي‌هاي متخلف كه كمربندايمني نمي‌بندند از شنبه

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از برخورد با رانندگان تاكسي كه سرنشين رديف جلو يا راننده آن اقدام به بستن كمربند ايمني نمي‌كنند از روز شنبه خبر داد.

سردار حسين رحيمي روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي و الزامي شدن بستن كمربند ايمني براي تمامي سرنشينان خودرو گفت: بر اين اساس و در راستاي ماده 19 اين قانون كه بستن كمربند ايمني را در كليه راهها اجباري كرده است، پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در فاز اول از روز شنبه گذشته به طور جدي با نبستن كمربند ايمني سرنشينان رديف جلو برخورد كرد كه بر اين اساس حدود 40 هزار راننده متخلف اعمال قانون شدند.

وي تصريح كرد: بر اساس مطالعات انجام شده از حدود 30 سال پيش در كشورهاي اروپايي و صنعتي جهان، حدود 65 درصد از مرگ و ميرها و صدمات جدي ناشي از تصادفات مربوط به سرنشينان جلو خودروهاست لذا بستن كمربند ايمني براي سرنشينان رديف جلو مي‌تواند به ميزان قابل توجهي از صدمات تصادفات رانندگي بكاهد.

رييس پليس راهور تهران با تاكيد بر اين كه بر اساس آمارهاي يونيسف بستن كمربند ايمني خطر مصدوميت را 40 تا 50 درصد و خطر مرگ را 40 تا 60 درصد در حوادث رانندگي كاهش مي‌دهد، با اشاره به اين كه بعضي از رانندگان تصور مي‌كنند كه كمربند ايمني براي جاده‌هاي خارج از شهر است، به ايسنا گفت: اين تصور اشتباه است چرا كه حوادث رانندگي در جاده‌ها از شدت بيشتري برخوردارند، اما در عوض بيشتر تصادفات در شهرها روي مي‌دهد. عده‌اي ديگر هم تنها زماني كه مي‌خواهند مسافتي طولاني رانندگي كنند از كمربند ايمني استفاده مي‌كنند در صورتي كه بايد بدانند خطر حتي در مسيرهاي كوتاه هم در كمين است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با اشاره به همكاري خوب مردم در خصوص بستن كمربند ايمني گفت: بررسي‌هاي پليس نشان داد كه بيشترين تخلف در خصوص نبستن كمربند ايمني توسط تاكسي‌ها صورت مي‌گيرد لذا بر اساس ابلاغيه صورت گرفته از روز شنبه ادامه اجراي طرح تشديد برخورد با نبستن كمربند ايمني رديف جلو با تمركز بر روي تاكسي‌ها در پايتخت آغاز مي‌شود.

رييس پليس راهور تهران خاطرنشان كرد: بديهي است استفاده از كمربند ايمني كه يكي از ابزارهاي كاهش صدمات پس از وقوع تصادفات رانندگي است مي‌تواند نقش موثري در كاهش آمار مرگ و مير تصادفات ايفا كند.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه با همكاري خوب رانندگان تاكسي اجراي اين طرح در تهران همانند ساير طرح‌ها با موفقيت انجام شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016