شنبه 19 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
13 مهر» روزانه 559 نفر در تهران متولد و 157 نفر مي ميرند، ابتکار
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش آمار ولادت و وفات در کشور، پسران از دختران پيشی گرفتند، مهر

براساس آخرين آمارهای جمع آوری شده تعداد ولادت و وفات در استانهای مختلف کشور در آبانماه نسبت به ماه قبل آن در کشور افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس آخرين آمارهای بدست آمده از سوی سازمان ثبت احوال، تعداد ولادتهای ثبت شده در آبانماه در کشور ۱۱۲ هزار و ۷۸ مورد بوده که از اين تعداد ۸۸ هزار و ۵۵۹ تولد در مناطق شهری و ۲۳ هزار و ۵۱۹ تولد نيز در مناطق روستايی کشور رخ داده است.

برهمين اساس از ميان آمار متولدين آبان ماه، ۵۷ هزار و۴۷۴ نفر پسر و ۵۴ هزار و ۶۰۴ نفر دختر بوده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين درحالی است که در مهرماه در تمامی استانهای کشور، ۱۱۲ هزار و ۷ مورد ولادت به ثبت رسيده که از اين تعداد ۸۸ هزار و ۴۶۷ تولد در مناطق شهری و ۲۳ هزار و ۵۴۰ تولد نيز در مناطق روستايی کشور رخ داده است.

آمارهای موجود مشخص می کند که آمار ولادت در آبان ماه سال جاری نسبت به ماه قبل آن ۷۱ مورد افزايش داشته است.

استان تهران با ثبت ۱۴ هزار و ۴۶۳ مورد دارای بيشترين آمار تولد در آبانماه بوده است که ۱۴ هزار و ۴۴۷ تولد در مناطق شهری و تنها ۱۶ مورد نيز در مناطق روستايی رخ داده است. همچنين از ميان آمار متولدين اين ماه ۷ هزار و ۴۵ دختر و ۷ هزار و ۴۱۸ پسر متولد شده اند.

همچنين بعد از استان تهران، استانهای خراسان رضوی با ۹ هزار و ۸۲۸ تولد که از اين تعداد ۹ هزارو ۴۰۸ تولد در مناطق شهری و ۴۲۰ تولد نيز در مناطق روستايی رخ داده و همچنين استان خوزستان نيز با ۸ هزار و ۷۵۳ مورد در رتبه های بعدی قرار دارند که از اين ميان ۶هزار و ۷۶تولد در مناطق شهری و دوهزار و ۶۷۷ تولد نيز در مناطق روستايی ثبت شده است.

براساس آمار ثبت احوال در آبان ماه استانهای سمنان با ۷۹۵مورد ، ايلام با ۸۶۵ مورد و خراسان جنوبی نيز با يک هزار و ۹۳ مورد دارای کمترين آمار ولادت ها در اين ماه بوده است.

تعداد دختران متولد شده تقريبا در تمامی استانهای کشور کمتر از پسران است درحالی که استان سمنان برخلاف استانهای ديگر است و افزايش تعداد دختران در آبان و مهر ماه مشاهده شده است.

براساس گزارشات آبان ماه ، ۳۵ هزار و ۶۰۶ مورد وفات در کشور به ثبت رسيده که آمارها نشان می دهد ۲۵ هزار و ۶۸۰ نفردر مناطق شهری و ۹هزار و ۹۱۵ نفر نيز در مناطق روستايی فوت کرده اند.

همچنين از آمار وفات مربوط به آبان ماه ۱۹ هزار و ۱۵۹ فوتی مربوط به مردان و۱۶هزار و ۴۴۵ فوت نيز مربوط به زنان بوده است.

اين درحالی است که در مهرماه ۳۰ هزار و ۶۶۸ وفات در کشور رخ داده که ۲۲ هزار و ۶۸۸ نفردر مناطق شهری و ۷ هزار و ۹۶۷ نفر نيز در مناطق روستايی فوت کرده اند که از اين ميان ۱۶ هزار و ۸۹۹ فوت مربوط به مردان و ۱۳ هزار و ۷۶۳ فوت نيز مربوط به زنان بوده است.

آمارهای بدست آمده مشخص می کند که در آبان ماه حدود ۵ هزار مورد آمار وفات بيش از مهرماه سال جاری بوده است.

استانهای تهران با ۴ هزار و ۳۱۸ مورد، سيستان و بلوچستان با ۳ هزار و۸۰۵ مورد و آذربايجان شرقی با ۲ هزار و ۸۲۴ مورد دارای بيشترين آمار وفات در مهرماه بوده اند. اين درحالی است که در مهرماه بعد از استان تهران استانهای خراسان رضوی و اصفهان دارای بيشترين آمار فوتی ها بودند.

از سوی ديگر در آبانماه استانهای ايلام با ۱۹۱ مورد فوتی ، سمنان با ۲۶۱ فوتی و کهکيلويه و بويراحد نيز با ۲۴۷ مورد کمترين آمار وفات را در مقايسه با استانهای ديگر به خود اختصاص داده‌ا ند.در حاليکه در مهرماه بعد از استان سمنان استان خراسان رضوی دارای کمترين آمار فوتی ها بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016