شنبه 19 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تئاتر شهر تبديل به ايستگاه مترو می‌شود! مهر

مجموعه تئاتر شهر اين روزها به محاصره سازه‌های مختلف ايستگاه مترو درآمده است و اگر توجه و رسيدگی لازم به اين موضوع وجود نداشته باشد بدون شک در سال‌های آينده بنای اين مجموعه تبديل به ايستگاه مترو يا اتوبوس شهری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حدود سه سال پيش بود که به طور ناگهانی فضای باز ضلع شمالی مجموعه تئاتر شهر شاهد حفاری سازمان متروی شهری برای احداث ايستگاه مترو شد. در ميان گلايه و اعتراض مديران و مسئولان و هنرمندان تئاتر،‌ شهرداری تهران و سازمان متروی شهری به کار خود ادامه داد و در نهايت تفاهم نامه‌ای ميان خانه تئاتر،‌ مديريت وقت مجموعه تئاتر شهر و سازمان متروی شهری منعقد شد که فضای اين ايستگاه متناسب با مجموعه تئاتر شهر باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اما بعد از راه‌اندازی اين ايستگاه تنها چيزی که در آن مدنظر قرار نگرفته،‌ فضاهای متناسب با تئاتر و مجموعه تئاتر شهر در اين ايستگاه مترو است. اين وضعيت حاکی از نبود اهميت و توجه لازم از سوی مديران و مسئولان شهرداری تهران و سازمان متروی شهر تهران به تعهدات مندرج در تفاهم نامه و مجموعه تئاتر شهر به عنوان بنايی ثبت شده در ميراث فرهنگی کشور است.

تنها اقدامی که از سوی مديران شهرداری و شورای شهر تهران انجام شد، ثبت نام ورودی شمال شرقی فضای باز مجموعه تئاتر شهر به نام اين مجموعه تئاتری بود. اما اين روزها وقتی به فضای باز مجموعه می‌رسيم شاهد قد کشيدن تيرآهن‌هايی هستيم که فضايی مکعبی را به خود اختصاص می‌دهند.

اين سازه که قرار است با گذشت روزهای آينده تکميل‌تر شود،‌ اختصاص به هواکش ايستگاه متروی چهار راه وليعصر دارد. اين در حالی است که احداث چنين سازه‌ای باز هم در نمای بيرونی مجموعه تئاتر شهر و محيط پيرامون آن تأثيرگذار خواهد بود. اما گويا هيچکدام از مديران و مسئولان شهرداری تهران و سازمان متروی شهری تهران به اين موضوع توجهی ندارند.

نياز است که مديران و مسئولان تئاتری و متوليان هنر نسبت به بروز چنين اقداماتی واکنش‌های مناسب و لازم را داشته باشند تا به بهانه احداث و راه‌اندازی ايستگاه مترو يا هر بهانه ديگری آسيب‌های گوناگون به فضای مجموعه تئاتر و بنای تنها مجموعه حرفه‌ای تئاتر ايران وارد نشود.

اگر اقدامات و واکنش‌های لازم صورت نگيرد بی‌شک در آينده‌ای نه چندان دور شاهد بروز آسيب‌های مختلف و در نهايت تبديل مجموعه تئاتر شهر به فضايی از فضاهای متروی تهران يا ايستگاهی برای ناوگان اتوبوس شهری خواهيم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016