شنبه 19 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نشان شواليه فرانسوی‌ها برای پروفسور احمد کاميابی مسک، ايسنا

پروفسور احمد کاميابی مسک ـ استاد تئاتر ـ از سوی دولت فرانسه مفتخر به دريافت نشان عالی «شواليه پالم‌های آکادميک» شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)،کاميابی مسک دارای مدرک دکترای دولتی (دِتا) از دانشگاههای سوربن «پاريس ده» و «پل والری مُن‌پليه» در فرانسه است که تا کنون از وی چندين اثر به زبان پارسی، فرانسه، آلمانی، انگليسی و هلندی منتشر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مجموعه سه‌جلدی رساله دِتايش با عنوان «مسئله انتظار در نمايشنامه‌های يونسکو و بکت و چگونگی اجرای آن در سراسر جهان و ارتباط فرهنگی بين شرق و غرب» در زمان حيات بکت و يونسکو مورد توجه اين استاد قرار گرفت و اوژن يونسکو بر آن مقدمه‌ای طولانی نوشت.


از جمله کتاب‌هايی که تا کنون از پروفسور کاميابی به پارسی منتشر شده است می‌توان به: «يونسکو و تئاترش»، «گفتگوهايی با ساموئل بکت، اوژن يونسکو و ژان لويی بارو» و دهها مقاله و ترجمه اشاره کرد. وی پيش از اين نيز، در سال ۱۹۹۱ به دريافت جايزه بهترين نقد دانشگاهی در فرانسه مفتخر شده بود.

پروفسور کاميابی مسک، متولد ۱۳۲۲ در بيرجند، اکنون در دانشگاه تهران مشغول به تدريس است.

نويسنده کتاب «در جستجوی دوست» اين نشان را شامگاه شنبه، ۱۲ آذرماه با حضور نمايندگان دانشگاهی و فرهنگی دولت فرانسه دريافت کرد.

گفته می‌شود: نشان شواليه دانشگاهی بالاترين نشان فرهنگی و دانشگاهی دولت فرانسه محسوب می‌شود و به استادان پژوهشگری که در زمينه هنر، ادبيات و فرهنگ خدمت کرده‌اند بدون هيچگونه ملاحظات سياسی، اعطا می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016