شنبه 26 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان پزشکی قانونی: داروهای ترک اعتیاد ماهواره‌ای هیچ تأثیر درمانی ندارند، فارس

خبرگزاری فارس: مسئول بخش آنالیز دستگاههای آزمایشگاه سم‌شناسی مرکز تشخیصی پزشکی قانونی استان تهران گفت: داروهای ترک اعتیاد ماهواره‌ای گیاهی نیستند و از اسانس‌های گیاهی در آنها استفاده می‌شود و در درمان اعتیاد مؤثر نیستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، فرزانه جوکار امروز در نشست خبری ارائه نتایج بررسی بر روی داروهای ترک اعتیاد ماهواره‌ای اظهار داشت: تبلیغات زیادی برای استفاده از داروهای ترک اعتیاد ماهواره‌ای امروزه در اینترنت و ماهواره دیده می‌شود. اعلام می‌کنند این بسته‌های ترک اعتیاد تاییدیه سازمان دارویی آمریکا را دارند که این امر صحیح نیست.

وی با بیان اینکه در پی بررسی‌ها بر روی بسته‌های ترک اعتیاد ماهواره‌ای این مسئله که ترکیبات این داروهای ترک اعتیاد گیاهی هستند صدق نکرد افزود: ما در بررسی‌های خودمان در سازمان پزشکی قانونی بر 3 نوع بسته ترک اعتیاد ماهواره‌ای از جمله PERFECT، ALFA، BSTLIFE به فقدان گیاهی بودن و همچنین بی تأثیر بودن درمان این بسته‌های دارویی پی بردیم.

جوکار تصریح کرد: در بررسی‌های سازمان پزشکی قانونی بر روی این ۳ بسته ترک اعتیاد ماهواره‌ای که از انواع مختلفی نیز بوده است با آنالیز کردن آن بیشترین موادی که در این بسته‌ها مشاهده شد شامل ترامادول، دیکلوفناک، و استامینوفن و عصاره‌های گیاهی بوده است که هیچ نوع بررسی پزشکی و درمانی این بسته‌های دارویی که تبلیغ می‌شود را تأیید نکرد.

وی ادامه داد: حتی در این راستا پودر دندانی که به عنوان سلامت دندانها تبلیغ ماهواره‌ای انجام می‌شد مورد بررسی قرار گرفت که عدم تاثیرگذاری آنها در سلامت دندانها مشخص شد و در این راستا برخی ترکیبات این بسته‌ها از اسانس‌های گیاهی از جمله دارچین و زرچوبه که بر اساس طب سنتی اثرات ضد درد و آرامبخش دارند استفاده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




جوکار با بیان اینکه اکثر انواع این ۳ بسته معروف داروهای ترک اعتیاد ماهواره‌ای شامل کپسول و پودرها بوده است افزود: بیشترین ترکیب مشترک در تمام ترکیبات این داروهای تبلیغات ماهواره‌ای ترامادول بوده است و در مجموع این داروها آن خاصیت ترک اعتیادی را که در ماهواره‌ها تبلیغ می‌شود به هیچ عنوان ندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016