شنبه 12 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرخوش برای معتادان شیشه! مهر

معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از آمادگی بهزیستی برای واگذاری TCها (محلهای درمانی) و خانه‌های میان راهی ویژه معتادان شیشه به بخش خصوصی خبر داد و افزود: مجلس و دولت باید ما را در این گام بزرگ حمایت کنند.

فرید براتی سده در گفتگو با خبرنگار مهر از آمادگی سازمان بهزیستی کشور برای واگذاری تصدی TC ها و خانه های میان راهی به بخش خصوصی خبر داد و افزود: TC ها مکانهایی هستند که معتادان به شیشه به مدت چهارماه در این مکانها اقامت می کنند و تیم متخصص درمانگر بر روی شخصیت و باور آنها کار می کند. به نوعی می توان گفت که معتاد در این مراکز 40 روز هر ساعت و دقیقه برنامه دارد. هرچند که در کشورمان اقامت 4 ماهه فشرده زیاد جا نیفتاده و مرسوم نیست.

TC مرحله 40 روزه بازسازی شخصیت معتاد به شیشه است

وی با بیان اینکه قبل از ورود به مرحله TC باید ابتدا سم زدایی انجام شود گفت: در TC ما چیزی به عنوان دارو و تجویز دارو یا شبه دارو نداریم. در این مکان معتاد تا 4 ماه حق ملاقات ندارد و شخصیت فرد بازساز می شود.

معاون سازمان بهزیستی اظهار داشت: پس از اتمام مرحله TC دیگر فرد معتاد به شیشه آمادگی ذهنی دارد تا وارد اجتماع شود ولی در این میان این معتادان اغلب فاقد شغل و حتی سرپناه هستند که پس از مرحله TC در همه جای جهان خانه های میان راهی تعریف شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معتادان پس از TC وابسته به "خانه های میان راهی" هستند

براتی در مورد خانه های میان راهی گفت: در این خانه ها خدمات سلامت روانی مبتنی بر جامعه ارائه می شود. به عنوان نمونه اقامت، تغذیه و حضور روانشناس جزوی از خدمات ارائه شده در خانه های میان راهی است. اهمیت وجودی خانه های میان راهی از این بابت است که معتادی که از مرحله TC با موفقیت خارج شده دچار انزوای اجتماعی و فاقد مهارتهای زندگی است که باید در طول مدت بازتوانی و توانبخشی در خانه های میان راهی اترزاق کند. گاها شاید جامعه هیچگاه این فرد را نپذیرد ولی نباید درب این خانه ها به روی این افراد بسته باشد.

معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هم اکنون یکی از موفق ترین TC های کشور در مشهد مقدس فعال است گفت: برای ایجاد هر TC که ظرفیت 30 تا 40 معتاد را داشته باشد حدود 300 میلیون تومان اعتبار لازم است. میانگین پذیرش هر خانه میان راهی هم حدود 15 نفر است که هزینه هر معتاد به طور ماهانه حدود 200 هزار تومان تمام می شود.

در صورت تامین اعتبار تا پایان سال دو TC ایجاد می شود

براتی با بیان اینکه تا پایان سال دو TCجدید با اعتبار 600 میلیون تومان افتتاح می شود گفت: سازمان بهزیستی قصد دارد TC های موجود را به سازمانهای مردم نهاد و بخش خصوصی واگذار کند. همچنین برای صدور مجوز هم آمادگی کامل داریم که انجمن خیریه تولد دوباره متقاصی ایجاد TC است.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی با بیان اینکه ایجاد TC و خانه های میان راهی که در تمام جهان حرکتی شناخته شده و علمی است می تواند خبر خوشی برای خانوادهایی که معتادان به شیشه دارند داشته باشد گفت: در این مرحله تنها به حمایت دولت و مجلس برای تامین اعتبارات لازم نیازمندیم. چرا که بخشی از خدمات ارائه شده در خانه های میان راهی وابسته به یارانه های دولتی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016